۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۶۶۹۲۹

گزارش تصویری نفت ما از دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی هلدینگ خلیج فارس

در نمایشگاه جانبی این اجلاس شرکت های توانمند دانش‌بنیان و فن‌آور به ارائه توانمندی های خود در زمینه طراحی، بومی سازی و ساخت قطعات، تجهیزات و کاتالیست های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی با تکیه بر اقدامات انجام شده پرداختند.
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،دومین اجلاس مدیران دارایی های فیزیکی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در روزهای ۲۲ و ۲۳ مرداد ماه به میزبانی شرکت پتروشیمی نوری در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.
در این اجلاس که با حضور شرکت های تابعه گروه و سایر شرکت های پتروشیمی کشور برگزار شد، آخرین دستاوردهای شرکت‌های تابعه در زمینه جاری سازی دستورالعمل استقرار سیستم مدیریت دارایی های فیزیکی با هدف هم افزایی و اشتراک بهترین دستاوردهای هر شرکت در زمینه کسب حداکثر ارزش از دارایی های فیزیکی سازمان ها ارائه و به بحث گذاشته شد.
در این دوره از اجلاس شرکت‌های صنایع پتروشیمی، به ابتکار پتروشیمی نوری علاوه بر مدیران، سرپرستان و کارشناسان ادارات دارایی های فیزیکی و نگهداری و تعمیرات شرکت های تابعه، مدیران تعالی و نمایندگان برخی از سازمان های مشارکت کننده در ادوار مختلف جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با هدف ایجاد وحدت رویه در تحلیل اکوسیستم سازمان ها و تدوین نقشه تعالی غنی در این اجلاس حضور داشتند.
همچنین در نمایشگاه جانبی این اجلاس شرکت های توانمند دانش‌بنیان و فن‌آور به ارائه توانمندی های خود در زمینه طراحی، بومی سازی و ساخت قطعات، تجهیزات و کاتالیست های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی با تکیه بر اقدامات انجام شده پرداختند.
دکتر حمید رجایی مدیر توسعه محصول نوآوری و فناوری پتروشیمی نوری در خصوص اهمیت مدیریت دارایی فیزیکی اظهار داشت: پتروشیمی نوری همیشه به صورت ساختارمند و نظام مند مدیریت دارایی فیزیکی اش را در واحد تعمیرات و بازرسی فنی و خدمات فنی بر اساس RBI  کنترل کرده و ریسک ها را بررسی می کند. در دنیا الان اتاق کنترلی هم برای پایش این RBI‌و پایش سیستم نظام مند وجود دارد تا بتوانیم بهره وری و ارتقای کیفیت دارایی ها را داشته باشیم و به صورت بهتر بتوانیم تعمیرات و ارزیابی بکنیم. لذا شرکتهای بزرگ دنیا تا 10 درصد توانسته اند این حفاظت دارایی فیزیکی شان را بالا برده و 8 درصد بهره وری خودشان را بر مبنای تحول دیجیتال افزایش دهند و بر مبنای داده ها و رصد کنترل آنها، اقدام به موقع و موثر و از همه مهمتر اقدام بهینه ای داشته باشند. در نتیجه در این راستا می توانیم از مدیریت دانش استفاده کنیم و یکی از نکات مهم در دارایی فیزیکی که می توانیم داشته باشیم، چگونه دانش هایی را که در این مدت در عمر پلنت وجود دارد را نگهداری کرده و از آن استفاده نماییم.
صمدزاده رییس واحد تعمیرات پتروشیمی نوری در خصوص برگزاری دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی اعلام کرد: پتروشیمی نوری میزبان دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی در سطح هلدینگ و پتروشیمی های کشور است. نگهداری و تجهیز اولویت اصلی یک دپارتمان نگهداری و تعمیرات است. وقتی یک تعمیرات برنامه ریزی شده داشته باشیم می توانیم کارکنان و محل اسکانشان، تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز از قبل ببینیم و پیش بینی بکنیم که هزینه را پایین می آورد وگرنه در صورت Run to Failure، باید هزینه های بیشتری را بپردازیم.
دکتر سجاد کشاورزیان، سرپرست ساخت داخل و فناوریهای نوین پتروشیمی نوری در مورد ارائه خود در اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی تصریح کرد: تحول دیجیتال یعنی استفاده از فناوریهای تحول آفرین مانند هوش مصنوعی و بلاکچین که بتوان داده های بسیار زیادی را در مجتمع به درستی جمع آوری کنیم و داده های مشکل دار را کنار بگذاریم و اصطلاحا داده های خود را تمیز کنیم و بعد از این فرآیند، بتوانیم تحلیل داده ارائه نماییم تا در کاهش هزینه تعمیر و نگهداری به ما کمک کرده و عمر تجهیزات را افزایش داده،‌عملکرد سازمان را بهبود بخشیده و در هزینه انرژی صرفه جویی کنیم و عملا پیش بینی انجام دهیم که در آینده و در چه زمانی باید تعیمرات را انجام دهیم. اگر تعمیرات پیش بینی نشده داشته باشیم هزینه 1.8 برابر شده و در صورت Failure‌ هزینه 3 برابری تحمیل می کند. لذا مهم است که از این داد ها استفاده درست و تحلیل انجام شود تا یک سازمان در همه جهات تولید کاهش هزینه ها و کاهش ریسک داشته باشد.
طحان معاون واحد تعمیرات پتروشیمی نوری و دبیر برگزاری دومین همایش مدیریت دارایی فیزیکی گفت: در اولین و دومین اجلاس مدیریت دارایی فیزیکی تمامی متولیان مدیریت دارایی فیزیکی در گروه هلدینگ خلیج فارس حضور پیدا کرده اند و آخرین تجربیات و دستاوردها و چالشها را به اشتراک می گذارند که این اشتراک گذاری باعث هم افزایی دانشی و باعث اطلاع رسانی کاملتر از چالشها و بررسی آنها به صورت همگن می شود تا تمام شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس بتوانند به صورت به روزتر و هماهنگ تر از تجهیزاتشان نگهداری نمایند و در راستای اهداف استراتژیک شرکتها در مدار تولید قرار دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی