۷
۱۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۱۶۷۱۸۴
فیلمی دیده نشده از ماجرای پتروشیمی مهر؛

تشدید تحریم پتروشیمی به دست مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس

آقای علی عسگری پای منافع ملی در میان است
در شرایط سخت تحریمی، چرا مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به جای برداشتن موانع فروش و صادرات، با بی‌توجهی به دعوت پتروشیمی جم در خصوص حل و فصل پرونده پای میز مذاکره، گره محکم تری بر معضل صادرات محصولات پتروشیمی مهر زده و منافع ملی را به خطر می اندازد؟!
فایل ویدیو
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،جواب رد چندین باره مدیران پتروشیمی مهر و هلدینگ خلیج فارس بر خواسته مدیران پتروشیمی جم در خصوص رایزنی برای حل بدهی پتروشیمی مهر، نه تنها سبب زیان سهامداران فارس شده که با توقف صادرات مهر، منافع ملی نیز به خطر افتاده است.
در خرداد ماه امسال که رای قطعی توسط دیوان عالی کشور در خصوص پرونده بدهی ٨٧٢ میلیون دلاری پتروشیمی مهر به پتروشیمی جم نهایی شد، اما تلاش های مدیران جم برای حل و فصل ماجرا از طریق مذاکره با هلدینگ خلیج فارس ادامه یافت. 
از سوی دیگر اما مدیران پتروشیمی مهر بدون توجه به درخواست مذاکره جهت پایان دادن به این پرونده از سوی مدیران پتروشیمی جم به در بسته خورد. تا اینکه سرانجام در آخرین روز مردادماه مسئولین جم به همراه نماینده دادستان و نماینده قوه قضائیه جهت صورت برداری اموال پتروشیمی مهر به نفع پتروشیمی جم به این مجتمع رفتند. همین جا حتما آه از نهاد سهامداران هلدینگ خلیج فارس بلند شده که با واگذاری مهر به جم، از دارایی های هلدینگ خلیج فارس کاسته می شود. گفتنی است بخش قابل توجهی از سهام پتروشیمی مهر متعلق به هلدینگ خلیج فارس است.
در نتیجه از آن روز فروش و صادرات پتروشیمی مهر با مشکل روبرو شده‌است.
البته گفتنی است که در مجمع سالانه پتروشیمی جم نیز، نجفی مدیرعامل این شرکت مجددا از مدیران پتروشیمی مهر و هلدینگ خلیج فارس درخواست کرد تا پرونده را بدون مصادره پتروشیمی مهر و با مذاکره و زمانبندی پرداخت به نتیجه برسانند.
اما این تلاش ها تا به امروز از سوی هلدینگ خلیج فارس بی‌جواب مانده و گویی هیچ عزمی در میان مدیران پتروشیمی مهر و هلدینگ خلیج فارس برای پایان دادن به بزرگترین پرونده پتروشیمی کشور وجود ندارد.
حال این سوال اساسی بوجود می‌آید که در شرایط سخت تحریمی، چرا مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به جای برداشتن موانع فروش و صادرات، با بی‌توجهی به دعوت پتروشیمی جم در خصوص حل و فصل پرونده پای میز مذاکره، گره محکم تری بر معضل صادرات محصولات پتروشیمی مهر زده و منافع ملی را به خطر می اندازد؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


در پرونده پتروشیمی مهر ، خیلی افراد خاص منافع دارند .دوم هیچ سودی طی سال های گذشته از طرف پتروشیمی مهر عاید هلدینگ نشده .و اصلا در اختیار هلدینگ نیست .سوم هلدینگ سهامدار اکثریت در مهر نیست و 60 درصد سهام مربوط به یک ایرانی ساکن دوبی هست .
عیسی مشایخ
مدیری که penalty guaranty را امضا کرده و الان 60 درصد سهام یک شرکت به خارجی فروخته را معرفی کنید .الان که اون آدم لندن هست و فرار کرده به مردم واقعیت ها را بگید
چهار عمل اصلی ریاضیات
هلدینگ خلیج فارس می تونه با این مبلغ ۸۷۲ میلیون دلار در طول ۳ الی ۴ سال یک پتروشیمی جدید، بزرگتر با محصولات متنوع تر و ظرفیت تولید بیشتری بسازه.و مالکیت صد درصدی داشته باشه.پس چرا قمار کنه رو پتروشیمی مهر.
مهندس نجفی احتمالا متوجه این چراغ سبز هلدینگ نشده که بیا و فرآیند قضایی ات رو تکمیل کن.
بازی دو سر برد اگر موضوع منافع ملی هست.اون سهامدار ۶۰ درصدی هم بیاد طبق قرارداد فی مابین با پتروشیمی جم ثابت کنه که بدهکار نیست.
که حتما هست.
مگر پتروشیمی جم بهتون اتیلن نرسونده که متضرر شدید و حالا فرض بر صحت گفته های شما اون سهامدار بخواد از طریق PGC وارد عمل شه؟
خوب شد گالیله خیلی وقت پیش ثبت کرد که زمین گرده وگرنه مردم هنوز باور به مسطح بودن زمین داشتند.
درود بر مهندس نجفی مدیر عامل محترم پتروشیمی جم و اقتدارشون.
اون آقایی که پایین نشسته چه راحت دروغ می گه.خودش هم اجیر شده تا منافع کسانی رو تامین کنه که چندین ساله حق سهامداران داخلی و جم رو به یغما بردن. خدای ناکرده هم استفاده می کنه. مهندس نجفی واقعا سنگ تمام گذاشت جهت حفظ منافع سهامداران خودش.
اون گوریل ع.م زمان تایلندی ها یکی دو بار اومده بود پتروشیمی مهر به بهانه رسیدگی به افزایش حقوق و قراردادهای پرسنل.پس اومده بود ورانداز کنه جهت زد و بند.سر بالا جواب دادن هاش مشخص بود برای کاری دیگه اومده. خیلی از اینکه با فرست کلاس می آد و می ره می بالید.یک رانت خوار و ویژه خوار به تمام معنی.
دانا
در پتروشیمی مهر خود سهامداران هم باهم مشکل دارند
سهامدار خارجی ساز خودش رو میزنه هلدینگ هم کار خودش رو میکنه و اصلا اتحادی بینشون نیست
عرشیا جهانپور
پتروشیمی مهر سهامدار خارجی ندارد. دروغ محض است. سهامدار ان پدر و پسر ایرانی هستند به نام جهانپور که در لندن و دبی ساکن هستند و نفت خام روسیه را تجارت میکنند. این یک واقعیت محض است که این سهام را مدتها قبل به دلیل تحریم ها به قیمت مفت از سهام دار تایلندی خریدند.
موضوع دوم Parental Guarantee است که در زمانی که عیسی مشایخی به طرف خارجی داد و اکنون در انگلیس زندگی میکند ، نباید میداد این گارانتی را. عیسی مشایخی خیانت کرد.
نفرات پیمانکار در مهر پس از تسط جم با خود جم قرارداد مستقیم خواهند شد ،
حتما میخان علی عسکری عوض کنن رفیقاشون بزارن سر جاش دنبال بهانه درست کردن هستند🤣
فرانچسکو مازراتی چی شد؟