۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۱۶۷۱۸۰

درِ تاريكخانه وزارت نفت باز مي شود؟!

رئيس جمهور به منظور نشان دادن حسن نيت به خبرنگاران، دستور پس گرفتن شكايات از اصحاب رسانه به نهادهاي دولتي را صادر كرد. در نتيجه اين دستور رئيس جمهور، وزارت نفت اولين مجموعه دولتي بود كه اعلام كرد شكايتش را از رسانه ها پس مي گيرد.
درِ تاريكخانه وزارت نفت باز مي شود؟!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالي وزارت نفت اولين نهاد دولتی عمل‌كننده به توصيه رئيس جمهور در خصوص بخشیدن شكايات عليه خبرنگاران بود كه اميد مي رود جهت تداوم اين سعه صدر با اصحاب رسانه، سكان روابط عمومي اين وزارتخانه نيز به دست فردي خوشنام و متعامل با رسانه ها واگذار شود.
روز گذشته با برگزاري آيين تكريم و معارفه وزراي نفت با حضور معاون اول رئيس جمهور، بحث انتصابات اين وزارتخانه نيز داغ تر شد تا جاییکه امروز شاهد تغيير رئيس و هيات رئيسه صندوق بازنشستگي نفت بوديم. در اين بين اما يكي از پست هاي كليدي و حساس جامانده از تغيير، صندلي مدير روابط عمومي اين وزارتخانه است.
اين درحاليست كه در سال هاي گذشته افرادي بر مسند رياست روابط عمومي وزارت نفت تكيه كردند كه غالبا تعامل مثبت و سازنده اي با رسانه ها نداشته و اغلب با طيف دوستان و همراهان خود رابطه داشته و بقيه رسانه ها را پشت در نگه مي داشتند. همچنين علت اينكه در حال حاضر نيز اغلب رسانه هاي تخصصي با وزارت نفت زاويه دارند نيز وجود روابط عمومي انحصارگر است.
از سوي ديگر در ابتداي آغاز به كار دولت جديد نيز، رئيس جمهور به منظور نشان دادن حسن نيت به خبرنگاران، دستور پس گرفتن شكايات از اصحاب رسانه به نهادهاي دولتي را صادر كرد. در نتيجه اين دستور رئيس جمهور، وزارت نفت اولين مجموعه دولتي بود كه اعلام كرد شكايتش را از رسانه ها پس مي گيرد.
حال كه فضاي تاريكخانه نفت باز شده و كور سو اميدي براي شروع شفافيت و تعامل با رسانه ها ديده ميشود اميدواريم وزير نفت نيز با معرفی فردي آشنا با فضاي نفت و دنياي خبر، چهره مناسبي از اين وزارتخانه به نمايش بگذارد. بايد گذر كنيم ازدوره‌اي كه درِ اين وزارتخانه فقط به روي خودي ها باز بود و يا حتي سال تا سال خبري از نشست خبري وزير نفت نبود.
البته متاسفانه در دوره هاي قبل تر هم شاهد اين نوع جبهه گيري ها و بي عدالتي ها در حق برخي رسانه هاي تخصصي نفت بوديم كه اميدواريم تكرار نشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی