۳
۶
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۶۶۹۴۳

عظيمي فر با سه ويژگي جواني، تخصص و روابط فراجناحي به وزارت نفت بازگشت

عظيمي فر تا پيش از اين راهبري يكي از بزرگترين هلدينگ هاي انرژي كشور كه زيرمجموعه بنياد مستضعفان مي باشد را برعهده داشت كه در اين مجموعه نيز اقدامات موثري را پايه ريزي كرده است.
عظيمي فر با سه ويژگي جواني، تخصص و روابط فراجناحي به وزارت نفت بازگشت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،با حضور محمد صادق عظيمي فر در شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي، پس از سال ها اين معاونت استراتژيك نفت، فردي جوان و متخصص را در مديريت خود تجربه خواهد كرد كه پيش بيني مي شود، چالش هايي از قبيل ناترازي انرژي و مصائب سوخت رساني زمستاني مرتفع گردد.
در ابتداي هفته جاري، محسن پاك نژاد، وزير نفت دولت چهاردهم طي حكمي محمدصادق عظيمي فر را به سمت مديرعاملي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي منسوب كرد. در نگاه اول، عظيمي فر مديري جوان است كه تحصيلات مهندسي نفت خود را در دانشگاه تهران سپري كرده و از بنيه علمي مطلوبي برخوردار است.
اما نكته حائز اهميت، سابقه فعاليت اين مدير جوان در وزارت نفت دولت دوازدهم و سيزدهم است كه به دليل تخصص و توانمندي وي، در هر دو دولت بعنوان دستيار ويژه وزير نفت مشغول به خدمت بوده است. او همچنین مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی بوده است.
در ادامه از مهمترین سوابق عظيمي فر می توان به ریاست هیات مدیره شرکت پتروپارس اشاره کرد که دستاوردهایی همچون بهره برداری از فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی، افزایش تولید از میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی و انعقاد قرارداد توسعه بندر خوزه ونزوئلا را در پی داشت.
وي تا پيش از اين نيز راهبري يكي از بزرگترين هلدينگ هاي انرژي كشور كه زيرمجموعه بنياد مستضعفان مي باشد را برعهده داشت كه در اين مجموعه نيز اقدامات موثري را پايه ريزي كرده است.
البته لازم به ذكر است كه عظيمي فر در كارنامه فعاليت خود، دبيري كميته تامين سوخت كشور را دارد كه نشان دهنده اشراف اطلاعاتي اين مدير جوان بر ساختار و عمليات شركت ملي پالايش و پخش است.
باوجود برخي انتقاداتي كه از سوي حاميان رقباي عظيمي فر در روزهاي اخير شده اما بايد در نظر داشت كه بهره گيري از پتانسيل جواني در كنار روابط گسترده و فراجناحي اين مدير جوان مي تواند گشايش گر بسياري از چالش هاي لاينحل شركت ملي پالايش و پخش باشد.
از سوي ديگر اين اولين انتصاب با ريشه قراردادي در وزارت نفت دولت چهاردهم است كه اميدواريم در آينده نزديك نيز وزير نفت براي كاستن از بار منفي تبعيض ميان نيروهاي رسمي و قراردادي در اين وزارتخانه، دستور بكارگيري نيروهاي قراردادي در سمت هاي مديريتي اين وزارتخانه را صادر كند تا از ظرفيت بسيار مطلوب اين گروه استخدامي نيز بهره گيري شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


جعفر
والا رسانه های معاند واژه جدیدی بنام سردار زاده به جای آقا زاده اختراع کردند که ایشان را دارای سوابق مدیریتی ناموفق و حاصل رانت میدانند البته ما که شناختی ازایشون نداریم ولی تکلیف دشمن معلوم است بدخواه مادنمیتواند دلسوز ماباشد، امیدواریم موفق باشند.
من نه حسودم و نه رقیب آقای عطیمی فر نیروی رسمی نفت هستم که با آزمون و طی مراحل قانونی وارد نفت شدم ، بیست و چهار سال سابقه دارم و فوق لیسانس همین رشته ای هستم که ایشون داره ، به دولت دکتر پزشکیان هم باور داشته و بهش رای داده ام. و اتفاقا چون در کابینه ایشان که با آرمان شایسته سالاری و کار کارشناسی آمده اند و انشاله موفق میشوند ، همچین انتصابی صورت گرفته برام خیلی سخت است .این آقا با همه سوابقی که برایش لیست کرده اید با سر جمع سنش چقدر است؟
ایشون اصلا نماد رانت و غیرشایسته سالاری هستند قبولی دانشگاهش، ورودش به نفت ، پست گرفتنش ، ارتقا گریدش ،رسمی شدنش همه بدون رعایت ضوابط عادی و روندی که افراد عادی طی میکنند مصداق بارز رانت پدر سردارش و رابطه بوده است. من نمیدونم با چه نیتی از انتصاب ایشون دفاع می کنید تهمتی هم نمیزنم اما با تجربه و دانش خودم اونقدر میدونم که اگر قرار است اصلاح و بهبودی در وضع مملکت صورت بگیرد باید مطبوعات بعنوان یک رکن دموکراسی منصانه و مستقل رفتار حاکمان رو بررسی و نقد کنند. شما اینکار رو که نکردید در پایان گزارشتون گفتید امیدوارید نیروهای غیر رسمی دیگر هم پستهای مدیریتی ارشد را بگیرند. یعنی افرادی که با سفارش و رابطه و بدون شرکت در فرایند رقابت عادلانه با همه واجدان شرایط و طی مراحل آزمون و مصاحبه و... وارد شده اند سمتهای مدیریت ارشد را بگیرند. خودتان کمی تامل کنید آیا این توصیه منطقی و در جهت رشد و ارتقا صنعت نفت و کشور است؟
عظیمی فر با با ٢ انتصابی که انجام داد يکی رئیس دفتر و دومی مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی نشون داد یه ربات است.
نخبه و ... پشمه
نوید
سالی که نکوست از بهارش پیداست😏
رامین
شنیدم تازه با رانت رسمی شده تبدیل وضعیت بند دال
مهدی
همینکه از شرکت خصوصی اومده یعنی جناحی.
کیو گول میزنید