۰
۴
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد مطلب : ۵۱۵۹۵

طنز/ فن الاستحمام فی کل الجلسات!

آرش کریمی زاد
آورندی در تاریخ که کارکشته مدیری پیر و فرتوت را بسیار به امورات صنعت نفت تعلق خاطر بداشتی .به گونه ای که بعد از بازنشستگی در وی افسردگی بسیار فروافکندی و مهار روز و شب در او از دست برفت.کاشفان خبر به وزیر نفت بدادند :"که چگونه بنشستی که یار غار را حرمتی است و بازگرد را بِه از بازنشستن سزاست!".
طنز/ فن الاستحمام فی کل الجلسات!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، این مشاورت در وزیر نفتی تاثیر شگفت بنهاد و ندائی وجدانی به امور اداری وزارتخانه بیفکند . در دّم بگفتند :«فعلا اهل شباب را به کرسی مدیریت راهی نباشد» .و بدین سان یار غار را پس از 5 سال بسرکار مجدد فرو آوردی . با این خبر دود ودم و سور و سات را بر اطرافیان مدیر فروافتاده شکیب نمودند و شادمانی بسی افزون بگشت. «مدیربازگردنموده»به یکباره در او نشاطی وافر پدید بیامد .خود را بیافت که :«این مجال را تکرار نباشد.پس باید داغ از دل بستانم و خاصان خویش به ویژه فرزند ذکور برادر که دستی در ساخت قطعه دارد سرانجامی نیکو ببخشایم  . در اندک چشم بهم زدنی صورتحسابهایش را نقد نموده تا گلایه سالهای پیشین بر من هم گزند، نزنند.صد البته پسرخاله را نیز فراموش ننمودی و 6 قرارداد لوله را خردمندانه از چین بیاوردی و به شهر اکسین حوالت نمودی ...تا بعد را چه پیش آید و سرمچ گیر نخواهد شد!». حکیمی را بخواست که:«ای حکیم! ما در این سن وسال قوتی باقی نمانده و اگر دودی هوا نکنیم و منقلی برای چای و دِی بلال نباشد، ملال و خستگی بر ما مضاعف شود،تدبیر چیست؟». حکیم اندیشه ای نمود و دستور بداد در سقف اطاق جلسات «فن الاستحمام» نصب بنمودی به طوری که هیچ از دودِ کار و بار و تلاشهای پس از اوقات عصر، در آن پستو هم نشانی نباشد . بدین سان فرتوتی مدیر به شبابی بازگشت نموده و شنگولی کار را وی  نه روز می شناسد و نه شب.مدام از این سوی هورالعظیم تا آن سوی گچساران می کوبد تا خود را اندکی زیر فن الاستحمام رها سازد و سبکبال گردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شهنی باقری
طنزی تلخ که با کمال تاثر حال و روز تشکیلات جنوبی نفت را میتوان به آن انطباق داد و بحال شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گریه نمود و فریاد زد:آیا فریاد رسی برای ما کارگرانی که سالهاست منتظر تغییریم ،خواهد بود.ممنون از سایت نفت ما.
نفتی
مرد نیستی
راکی وندی
در جواب مرد نیستی!....
باید گفت که اینگونه ادبیات مشکلی را حل نمیکند.واقعیت تلختر از چیزی که ایشان میگویند و بدتر از زمان مدیریت ایشان است.
الان خوزستان از لحاظ زیست محیطی بشدت بسمت منفی متحول شده و خطر مهاجرت امری بدیهی شده است.اینها ساده ترین اثرات مدیریت بدون برنامه و روزمره موجود نفت است که روز بروز هم خرابتر میشود.کسی هم بصورت اماری و علمی مسائل را رصد نمیکند.نتیجه ناامیدی در مردم منطقه و پر شدن جیب عده ای که فقط سود خود و فامیل و بستگانشان را در منطقه جستجو میکنند.
محسنی
اقا یا خانم نفتی ؟
نمیدانم در چه سمتی از نفت مشغولیت ولی مشخص شد که ظرفیت یک طنز ان هم به مصداق واقعیت را ندارید ای کاش بجای پاچه خواری مدیران نفتی اندکی هم بفکر مردم بودید که بعد از 108 سال هنوز در پله اول هستیم .
اندکی به خودتان بیاید و واقعیات را بپذیریم