۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۱۶۷۳۷۱
مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد: 

متعهد به تامین نیاز ABS کشور هستیم

 ارز واردات ABS باید در واردات تکنولوژی صنعت لوازم خانگی هزینه شود/ در تولید ABS خودکفا هستیم اما همچنان وارد می شود
جهانگیری گفت:تقاضا دارم که مسوولین و تصمیم‌گیرندگان در خصوص رویه تخصیص ارز به واردات ABS بازنگری نمایند و هم ما را به عنوان یک تولیدکننده مورد حمایت قرار دهند و ما هم خود را متعهد به تامین خوراک پایدار برای صنعت لوازم خانگی که صنعت پیشران و بسیار مهمی است، می دانیم تا مواد اولیه‌ این صنعت را به نحو عالی و با کیفیت خوب و به مقدار مورد نیازش تامین کنیم.
فایل ویدیو
فرهاد جهانگیری، مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر در گفت و گو با نفت ما در خصوص رکوردشکنی های تولید و فروش این شرکت در 5 ماهه اول امسال اظهار داشت: پتروشیمی قائدبصیر در 5 ماهه اول امسال، با تولید ۲۰ هزار و ۳۸ تن محصول ABS یک رکورد تقریبا ۱۰ ساله‌ای را در خود شرکت و در بین تولیدکنندکان داخلی ABS به ثبت رساند. تولید ABS در قائد بصیر به شکلی است که هم اکنون نیاز مجموعه‌ سازندگان لوازم خانگی و سایر مصرف‌کنندگان ABS در کشور را هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی پوشش می دهد. لذا فروش ما نسبت به ۵ ماهه‌ نخست سال گذشته یعنی در یک بازه‌ مشابه نسبت به سال گذشته، رکوردشکنی کرده و امیدواریم که همین روندی که فعلا مجموعه‌ قائدبصیر در تولید و فروش، در پیش گرفته تا انتهای سال هم به همین منوال ادامه داشته باشد.
جهانگیری در خصوص تامین خوراک استایرن، ACN و بوتادین مجتمع قائدبصیر اعلام کرد: خوشبختانه از ابتدای امسال، جلسه‌ خیلی خوبی را با پتروشیمی پارس داشتیم و موفق شدیم تامین ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن استایرن مورد نیازمان برای سال 1403با هدف‌گذاری تولید ۴۳ هزار تن محصول ABS در سال جاری نهایی بکنیم. بوتادین هم از پتروشیمی تبریز از طریق بورس مرتبا تامین می شود و بعضی مواقع هم بسته به شرایطی که داریم از پتروشیمی جم بوتادین تامین می کنیم. ACN هم سالانه وارد کشور می شود و خوشبختانه ما در تامین آن مشکل خاصی را نداریم. امیدواریم که رویه‌ تامین خوراک مجموعه‌ قائدبصیر، همچون سنوات گذشته و مثل امسال به شکل پایداری باشد که ما هم بتوانیم تعهداتمان در خصوص تولید ABS و تامین نیاز بازار کشور به این محصول را انجام بدهیم.
مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر در مورد کاهش تعرفه واردات ABS که باعث زیان دیدن تولیدکنندگان داخلی شده است، تصریح کرد: مجموعا ایران 75 هزار تن ABS در سال مصرف دارد. سال گذشته متاسفانه بر اساس سیاست‌هایی که اتخاد شده بود ۱۱ هزار تن ABS وارد کشور شد. مجموعه‌ قائدبصیر با ظرفیت ۴۲ تا ۴۳ هزار تن در سال جاری، و تبریز با ۳۰ هزار تن در ظرفیت اسمی که دارد و موجودی که ما همیشه در کف انبارمان داریم نیاز مصرف ABS در کشور را در همه مصارف خود اعم از لوازم خانگی، خودرویی الکترونیک، بسته‌بندی و صنایع دارویی، کاملا پوشش می دهد. یعنی میزان تولید ABS در کشور میزان نیازش را پوشش می دهد، اما سیاست‌هایی وجود دارد که ABS کماکان دارد وارد کشور می شود. 
جهانگیری ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار تن و امسال هم تا پایان تیرماه، نزدیک به ۴۰۰۰ تن ABS وارد کشور شده است. لذا ما با جلساتی که در انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در وزارت صمت داشتیم، بعد از مذاکرات، ‌اعلام کردیم و تعهد دادیم که تولیدات ما به لحاظ کمی و کیفی کفاف نیاز داخل را می‌دهد و حاضریم به صورت ثبتی و کتبی هم تعهد بدهیم که حتی شاید نیاز به واردات یک کیلو ABS هم وجود نداشته باشد و بهتر است مسوولین امر ارزی را که به واردات ABS در حوزه‌ لوازم خانگی تخصیص می دهند، به طور خاص مدیریت نمایند و در  بخش واردات تکنولوژی صنعت لوازم خانگی هزینه بکنند نه در محصولی که ما در کشور با کیفیت فوق‌العاده عالی و به میزان مورد نیاز داخل داریم تولید می‌کنیم. 
مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر تاکید کرد:‌ ABS قائد بصیر تحت لایسنس KUMHO کره تولید می شود که خودش در تولید ABS دنیا حرف اول را می‌زند و در دنیا باکیفیت‌تر از KUMHO کره واقعا ABS نداریم. لذا تقاضا دارم که مسوولین و تصمیم‌گیرندگان در خصوص رویه تخصیص ارز به واردات ABS بازنگری نمایند و هم ما را به عنوان یک تولیدکننده مورد حمایت قرار دهند و ما هم خود را متعهد به تامین خوراک پایدار برای صنعت لوازم خانگی که صنعت پیشران و بسیار مهمی است، می دانیم تا مواد اولیه‌ این صنعت را به نحو عالی و با کیفیت خوب و به مقدار مورد نیازش تامین کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی