۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۱۶۶۱۱۴
مدیرعامل پتروشیمی نوری در گفت و گو با نفت ما:

طرح ۷-۷ تا پایان سال جاری برای تمام کارکنان نوری اجرا خواهد شد

مجلس و دولت جدید با عقلانیت در قبال صنعت پتروشیمی تصمیم گیری کنند
صانعی گفت : قوانینی وجود دارد که به مدت چند ده سال یکسری امتیازات همچون معافیت مالیاتی را به کارخانه هایی که می خواستند در مناطق ویژه ساخته شوند اعطا می کرد، متاسفانه در چندسال اخیر زیر این قوانین زده شده و هیچکدام اجرا نشده و شرکتها ضرر خیلی زیادی مخصوصا در بخش صادرات متحمل شدند در حالی که صادرات باعث رشد کشور و کاهش تورم می شود .
فایل ویدیو
تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری در حاشیه مجمع عمومی سالانه این شرکت در عسلویه در گفت و گو با نفت ما در خصوص رکوردشکنی شرکت در سال مالی 1402 اظهار داشت: ما در زمینه تولید و فروش اعداد خوبی را به ثبت رسانده و تمام تلاش مان را کردیم آنچه در چارچوب بودجه شرکت برای ما مشخص شده بود حرکت کنیم و خوشبختانه توانستیم به موفقیت برسیم.
صانعی با اشاره به اینکه پیگیریهای زیادی در جهت افزایش سود شرکت انجام شد افزود: قیمت خوراک معمولا 93 درصد قیمت تمام شده محصول است و تلاش زیادی برای منطقی کردن قیمت خوراک انجام شد و سود قابل قبول پتروشیمی نوری را به همراه داشت.
نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی نوری اعلام کرد: ما در پتروشیمی نوری در تمام زمینه ها، سیستمهای نظامند داریم و سعی کرده ایم با فناوری اطلاعات محور کردن تمام فرآیندها بتوانیم آنها را با دقت و کیفیت و سلامت بیشتری انجام دهیم که باعث شده شاخصها را در داشبورد مدیریتی مرتبا زیر نظر داشته باشیم و هر جا این شاخصها اعداد نامناسبی را نشان بدهند، وارد عمل شده و تجزیه و تحلیل نموده و نسبت به رفع انحرافات، اقدام کنیم. لذا نتیجه این تلاشها و پیگیریها باعث شد بتوانیم خیلی از رکوردهای شرکت را افزایش بدهیم. شرکت در ارزیابیهای مختلف بین المللی و ملی توانست مقامهای خوبی را به دست بیاورد و به خاطر همین تلاش و کوشش تمامی همکاران ما در شرکت، اعضای هیات مدیره و وجود یک برنامه منظم و سیستماتیک برای مدیران در پایش شاخصها، نتیجه اش این شده که رکوردهای قابل قبولی را ثبت کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص پروژه Zero-Flaring و متنوع سازی سبد سهام شرکت با خرید سهام شرکتهای پتروشیمی هرمز، هنگام و اروند اعلام کرد: انتخاب این رویکرد هوشمندانه و آگاهانه بوده است نه از سر اجبار، به گونه ای که پروژه زیروفلرینگ یک پروژه زیست محیطی و اقتصادی است که در مدت 2.5 سال بازگشت سرمایه دارد و آن چیزی که فلر می شود را به ال پی جی، کود سولفات آمونیوم و گاز متان تبدیل کردیم، لذا هم از نظر درآمدی و هم از نظر زیست محیطی پروژه خوبی است و حدود 550 هزار تن از نشر Co2 و مقداری هم So2‌به محیط زیست جلوگیری می کند.
 صانعی در مورد راهبرد حمایت رییس جمهور منتخب و دولت چهاردهم از صنعت پتروشیمی به ویژه در حوزه صادرات گفت: قوانینی وجود دارد که به مدت چند ده سال یکسری امتیازات همچون معافیت مالیاتی را به کارخانه هایی که می خواستند در مناطق ویژه ساخته شوند اعطا می کرد، متاسفانه در چندسال اخیر زیر این قوانین زده شده و هیچکدام اجرا نشده و شرکتها ضرر خیلی زیادی مخصوصا در بخش صادرات متحمل شدند در حالی که صادرات باعث رشد کشور و کاهش تورم می شود و امیدوارم نمایندگان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم از روی عقلانیت تصمیم گیری کنند چرا که پیامدهای خوبی خواهد داشت.
مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص راهبرد صادراتی شرکت متبوع خود تصریح کرد: ما در سال 1402 بالغ بر 35 درصد صادرات داشتیم که به دلیل نیاز کشور به گازوئیل و اکتان افزا کم شده، چرا که مجبور شدیم بخشی از صادرات مان را به مصرف داخلی اختصاص بدهیم. در خصوص پروژه تولید گازوئیل یورو 6 هم در صورت عدم نیاز داخلی،‌ صادر خواهد شد.
صانعی در مورد آخرین وضعیت پرونده مطالبات از شرکت بازرگانی پتروشیمی تاکید کرد: دو مورد پرونده قضائی با شرکت بازرگانی پتروشیمی pcc داریم. در پرونده مطالبه 65 میلیون دلاری بود همه اقدامات لازم اعم از رجوع به اتاق داوری، اخذ رای قاضی، اخذ رای تجدید نظر و رای اجرایی را انجام داده و تمام اموال را توقیف کردیم و موقع احتساب مالکیت مال، قوه قضائیه به ما اعلام کرد که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولویت قرار دارد نه پتروشیمی نوری، لذا پس از این جریان قاضی شعبه دیگر در این پرونده کاملا بر ضد نوری رای صادر کرده که پیگیر هستیم و امیدواریم که این دوگانگی و چندگانگی در صدور رای قضائی حل بشود. در پرونده 85 میلیون یورویی هم قاضی بدوی و استیناف و اجرای احکام به نفع نوری رای صادر کرده است و تا حصول نتیجه پیگیریم.
مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص اجرای طرح 7-7 کارکنان شرکت اعلام کرد که تاکنون برای تعدادی از پرسنل اجرا شده و در حال پیگیری هستیم تا پایان سال برای همه کارکنان اجرایی شود.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی