۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۶۶۰۰۶
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد:

دولت آینده باید اهتمام جدی به حل ناترازی انرژی داشته باشد

دیداری در خصوص انتظار صنعت پتروشیمی کشور از رییس جمهور منتخب تاکید کرد: اولویت اصلی صنعت پتروشیمی ناترازی انرژی در کشور چه در حوزه گاز، برق و در سایر حوزه هایی که وجود دارد است. لذا دولت آینده واقعا باید اهتمام جدی به بحث حل ناترازی انرژی داشته باشد.
فایل ویدیو
 دکتر متین دیداری، مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در گفت و گو با نفت ما در حاشیه محمع عمومی سالیانه این شرکت در خصوص افزایش درآمد عملیاتی و کاهش سود عملیاتی و سود خالص اظهار داشت: مبالغ فروش و درآمد عملیاتی زاگرس در سال گذشته بیش از 25 همت بود که نسبت به سال مالی 1401 علیرغم اینکه قطعی گاز بیشتر شده و تولید را هم به هر صورت تحت الشعاع قرار داده بود، تقریبا یک رشد 4.5 همتی داشت ولی متاسفانه بهای تمام شده تولید بیش از 4 همت در سال 1402 نسبت به سال قبل افزایش داشت و عاملی شد تا شاهد کاهش سود عملیاتی و سود خالص باشیم کمااینکه سود ناخالص شرکت هم افزایش پیدا کرده بود.
دیداری در خصوص اینکه آیا برنامه ای برای تبدیل متانول به آمونیاک MTA در طرحهای زنجیره ارزش متانول در پتروشیمی زاگرس وجود دارد، گفت: درحال حاضر پروژه جاری و زنده در پتروشیمی زاگرس، پروژه تبدیل متانول به اتانول سنتزی MTEاست که لایسنس آن دریافت شده و بسته مهندسی پایه هم در حال حاضر بیش از 86 درصد پیشرفت دارد و تا پایان شهریوماه امسال هم مطالعات مهندسی پایه اش تمام خواهد شد و اسناد فنی و مهندسی مرتبط با آن هم کامل دریافت خواهد شد. لذا مذاکرات خوبی انجام شده و موافقتهای اصولی برای فایننس بیش از 265 میلیون دلار اخذ شده است تا در همین سال 1403 شاهد آغاز عملیات اجرایی به صورت رسمی باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس در خصوص انتظار صنعت پتروشیمی کشور از رییس جمهور منتخب تاکید کرد: اولویت اصلی صنعت پتروشیمی ناترازی انرژی در کشور چه در حوزه گاز، برق و در سایر حوزه هایی که وجود دارد است. لذا دولت آینده واقعا باید اهتمام جدی به بحث حل ناترازی انرژی داشته باشد. در بحث خوراک گاز این واقعا یک معضل اصلی برای صنعت پتروشیمی است، یعنی اگر فکر و سرمایه گذاری جدی در این حوزه صورت نپذیرد، شرکتهای متانولی و اوره ای و سایر شرکتهای پتروشیمی دچار مشکل خواهند شد. این ناترازی هم هر سال دارد افزایش پیدا می کند و میزان خوراکی که در دسترس است و می توانیم از آن استفاده بکنیم، کاهش پیدا می کند. واقعا این ناترازی شایسته کشوری که دومین ذخایر گاز جهان را دارد نیست و باید تدابیر ویژه الی برای این مساله انجام بشود تا شاهد حل ناترازی انرژی باشیم.
دیداری در خصوص اجرای تعهدات شرکت هتکو در ساخت واحد ASU اعلام کرد: شرکت هتکو تا به این لحظه به تمامی تعهدات خودش البته با نظارت دقیق و مستمر همکاران ما در واحد طرحهای توسعه ای و پروژه ها عمل کرده است. تا الان اسناد مهندسی و طراحی دریافت شده و سفارش گذاری 18 آیتم از اقلام دیرتحویل انجام شده و سفارش گذاری ساخت سه آیتم اصلی کمپرسور، توربواکسپندر و کلدباکس هم صورت گرفته و در دست اقدام است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی