۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۱۶۵۹۰۳
مدیرعامل مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در گفت و گو با نفت ما:

پیدمکو با توانمندسازی سازندگان داخلی از آنها حمایت می کند

متدین در خصوص تامین کاتالیست و مواد شیمیایی از داخل گفت: شرکت پیدمکو در این زمینه ورود پیدا نکرده و اصلا بنا نیست که خود پیدمکو در ثبت دانش،‌ طراحی و ساخت کاتالیست ورود پیدا بکند،‌ از شرکتهای سازنده کاتالیست حمایت نموده و آنها را توانمند می کنیم.
فایل ویدیو
مصطفی متدین، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (PIDMCO) در گفت و گو با نفت ما در خصوص اجرای طرحهای توسعه ای در هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: تقریبا تمام پروژه ها و طرحهای توسعه ای که در هلدینگ خلیج فارس تعریف شده از پتروشیمی ارومیه گرفته تا تمام پتروشیمی ها در منطقه ویژه ماهشهر و عسلویه و همچنین پتروشیمی گلستان ‌را مشارکت داریم. لذا از ابتدای پروژه از زمانی که طرحها مصوب می شود تا زمان راه اندازی دخیل هستیم.
متدین با اشاره به تامین تجهیزات و مهندسی و راه اندازی تا تحویل در مرحله ساخت پروژه ها افزود: در پروژه هایی همچون الفین گچساران که سال گذشته پس از 18 سال با تمام توان مدیران عالی هلدینگ خلیج فارس را راه اندازی کرده و به تولید رساندیم. در پروژه های متانول آپادانا، اوره-آمونیاک هنگام، اوره-آمونیاک گلستان، پلیمر گچساران، پلی اتیلن سنگین دهدشت و بسیاری از پروژه های هلدینگ خلیج فارس مشارکت داریم.
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مورد مستندسازی دانش و تجربه در این شرکت اعلام کرد: پیدمکو حدود 30 سال در زمینه طراحی، تامین دانش، اجرا، تامین کالا و راه اندازی درگیر بوده ولی آنچه در خور مجموعه هلدینگ خلیح فارس و کشور است،‌ بحثهای تامین دانش فنی و بومی سازی در کشور انجام نشده است. لذا ما تلاش داریم با کمک هلدینگ خلیج فارس در این زمینه فعالیتهای بیشتری داشته باشیم به گونه ای که این دانش و کارهایی که تاکنون انجام شده است را ثبت کنیم و هم توسعه دانش داشته باشیم.
متدین ادامه داد:‌ برای هریک از پروژه ها بین 8 تا 10 میلیون یورو به لایسنسور داده ایم،‌ اگر مجموع اینها را حساب کنیم رقم زیادی می شود و اگر در داخل هزینه کرده بودیم قطعا خودمان می توانستیم صاحب دانش پلیمری و پتروشیمیایی باشیم. لذا برنامه داریم هم با ثبت در شرکتهای خارجی و هم همکاریهای فیمابین و همچنین شرکتهای داخل کشور، بتوانیم این را رشد بدهیم و حتی اگر به یک لایسنس بومی دست پیدا کنیم ارزش دارد و آن را شروع کرده ایم که نتایج خوبی خواهد داشت که اعلام خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی تصریح کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از هلدینگ خلیج فارس در شرکتهای پتروشیمی در داخل کشور داشته ایم ولی به خارج از کشور هنوز خیر. البته حجم کار و پروژه در هلدینگ خلیج فارس و داخل کشور آنقدر زیاد است که وقتی برای این موضوع گذاشته نشده است.
متدین در مورد استفاده پیدمکو از ساخت داخل تاکید کرد:‌ خوشبختانه اگر بررسی کنیم از پتروشیمی شیراز تا پتروشیمی هایی که 20 یا 30 سال قبل ساخته شدند، شاید 10 درصد هم داخلی نبوده باشد، ولی خوشبختانه الان حدود 100 درصد تجهیزات ثابت در داخل ایران ساخته می شود ولی در تجهیزات دوار مثل کمپروسور که دانش فنی اش را نداریم، مشکل داریم اما در انواع پمپ شرایط بهتری داریم به گونه ای که 50 درصد آنها در داخل ساخته می شود. سرجمع می توانیم یک پالایشگاه را با 80 درصد کالای ساخت داخل بسازیم و به امید روزی که ببینیم 100 درصد تجهیزات آن داخلی سازی شده باشد.
مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در خصوص تامین کاتالیست و مواد شیمیایی از داخل گفت: شرکت پیدمکو در این زمینه ورود پیدا نکرده و اصلا بنا نیست که خود پیدمکو در ثبت دانش،‌ طراحی و ساخت کاتالیست ورود پیدا بکند،‌ از شرکتهای سازنده کاتالیست حمایت نموده و آنها را توانمند می کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی