۲
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۶۵۸۷۸
مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد:

محصول پی وی سی به وفور در بازار سیاه وجود دارد

کارگروه پتروشیمی مدیریت عرضه دارد اما مدیریت تقاضا ندارد
کریمی گفت : قیمت اتیلن بسیار بالا رفته و ما در قیمت اتیلن هم مشکل داریم. اگر اتیلن را با قیمت صادراتی به ما بفروشند راضی هستیم نه اینکه در اتاقی بدون حساب و کتاب خاص تنی ۷۵۰ دلار برای ما تعیین کنند که خیلی گران است و ما را اذیت می کند.
فایل ویدیو
محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند در گفت و گو با نفت ما در خصوص بازارهای جدید صادراتی پتروشیمی اروند اظهار داشت: سقف عرضه پی وی سی اروند، کف تقاضای صنایع پایین دستی است و فعلا برنامه ای برای توسعه بازار نداریم چون محصولی مازاد وجود ندارد. ولی باز هم اعتقاد داریم ارز نیمایی و ارز آزاد تفاوتش زیاد است و به ما اجازه صادرات نمی دهند، دلیلش هم به خاطر رانتی که وجود دارد، است.
کریمی با ابراز دلخوری از بحث تنظیم بازار و کمیته کارگروه پتروشیمی که مدیریت عرضه دارد ولی مدیریت تقاضا ندارد، افزود: چرا باید محصول ما در بازار آزاد و سیاه وجود داشته باشد، چه کسی نظارت و پیگیری دارد که اینها جمع آوری بشود. از طرفی اگر ما عرضه نکنیم و صادر بکنیم، تعزیرات حکومتی یک تا 3 هزار میلیارد تومان ما را جریمه می کند، در حالیکه عرضه محصول در بازار آزاد و سیاه به وفور پیدا می شود که ما را اذیت می کند.
مدیرعامل پتروشیمی اروند تصریح کرد: قیمت اتیلن بسیار بالا رفته و ما در قیمت اتیلن هم مشکل داریم. اگر اتیلن را با قیمت صادراتی به ما بفروشند راضی هستیم نه اینکه در اتاقی بدون حساب و کتاب خاص تنی 750 دلار برای ما تعیین کنند که خیلی گران است و ما را اذیت می کند. از طرفی اجازه صادرات محصولات تولیدی خودمان به ما داده نمی شود و در بازار آزاد و سیاه به وفور یافت می شود و کسب و کار پی وی سی از هر دوطرف تحت فشار است و نمی تواند در آینده رشد بکند. باید اجازه تنفس داد. ما کار خودمان را داریم انجام می دهیم و پروژه توسعه ای می سازیم و تولید باکیفیت و حداکثری داریم. به عنوان مثال در سال 1402 نسبت 1401 حدود 8 درصد افزایش تولید داشتیم که باعث شد 30 درصد فروش داخلی مان افزایش پیدا کند ولی تفاوت قیمت بازار نمی گذارد سودآوری کنیم.
کریمی در مورد انتقاد صنایع پایین دستی از کیفیت پی وی سی اروند تاکید کرد: خوشبختانه پی وی سی اروند بالاترین کیفیت را دارد. این مطلب را من هم شنیده ام. بالاخره وقتی محصولی از جایی می خرید یک سیستم CRM با مشتری دارید باید انتقادی یا شکایتی ثبت بشود و ما بررسی کرده و جواب دهیم. نه اینکه کسی در جلسه ای بدون مدرک از کیفیت انتقاد بکند که به نظرم کلی گویی و تخریب شرکت است. ما سال گذشته شکایتی بابت کیفیت محصول نداشتیم و مشتریان ما رضایت داشتند. متاسفانه ممکن است در بحث کیفیت بعضی از شرکتها گرید پی وی سی اروند را در مصارف دیگری استفاده کرده باشند.
نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی اروند در خصوص انتقاد بعضی از شرکتها از انحصار تولید سودپرک توسط این شرکت اعلام کرد: اول اینکه ما یک واحد پرک 45 هزار تنی و 660 هزار تن کاستیک داریم یعنی 1 میلیون و 320 هزار تن کاستیک 50 درصد و 660 هزار تن کاستیک 100 درصد. این 45 هزار تن در قبال 660 هزار تن عدد خیلی کوچکی است. دوم که خیلی مهمتر از اولی است گریدی که ما تولید می کنیم،‌ بهداشتی است و در کشور هم هیچکس تولید نمی کند و دنبال آن هستیم که شرکتهای دیگر بیایند تولید کنند که دارند وارد می شوند. ما وقتی خوراک و مواد اولیه اش را داریم، به این نتیجه رسیدیم که در کشور کمک کرده و با صنایع تکمیلی گرید بهداشتی تولید بکنیم. معمولا هر جایی که مردم  و صنایع پایین دست و شرکتهای دیگر بتوانند ورود کنند ما ورود نمی کنیم. چرا که  رهبری هم فرموده اند جهش تولید با مشارکت مردمی یعنی بالاخره جایی که مردم بتوانند ورود کنند ما کمک کرده تا بتوانیم تولید را با کمک مردم افزایش بدهیم. مردم هر جا بتوانند ورود پیدا کنند ما استقبال می کنیم و خبرهای خوبی از مشارکت مردم در جهش تولید پتروشیمی اروند طی یکی دو ماه آینده با کارهایی که به سرانجام برسد و مدلها آماده بشود، خواهیم داشت.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی