۳
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۱۶۵۶۲۵
مدیرعامل پتروشیمی خارک در گفت و گو با نفت ما:

اتانول سنتزی بیشترین بازدهی سود را در طرحهای زنجیره ارزش متانول دارد

کریمی گفت : در حال حاضر اتانول سنتزی از نظر سودآوری با ۲۱درصد بازگشت سرمایه و حاشیه سود، بیشترین بازدهی سود را نسبت به سایر زنجیره های ارزش متانول دارد.
فایل ویدیو
عباس کریمی، مدیرعامل پتروشیمی خارک در گفت و گو با نفت ما در حاشیه مجمع عمومی سال مالی 1402 این شرکت گفت: پتروشیمی خارک رشد 5 درصدی تولید و 3 درصد رشد فروش را در سال مالی 1402 در مقایسه با سال 1401 داشته است.
کریمی با تشکر از زحمات مدیران عامل سابق شرکت در زمان مسوولیتشان، افزود: میزان توقف تولید پتروشیمی خارک در سال گذشته بسیار پایین بود و یکی از عواملی بوده که توانستیم تولید خوبی را داشته باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی خارک در پاسخ به این پرسش که چرا در میان طرحهای زنجیره ارزش متانول تصمیم به انتخاب اتانول سنتزی و اسید استیک گرفتید، تصریح کرد: ما کلیه طرحهای زنجیره ارزش متانول را از نظر بازدهی سود و سودآوری بررسی کردیم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر اتانول سنتزی از نظر سودآوری با 21درصد بازگشت سرمایه و حاشیه سود، بیشترین بازدهی سود را نسبت به سایر زنجیره های ارزش متانول دارد.
کریمی در مورد تامین مالی پروژه اتانول سنتزی گفت:‌ بر اساس برآورد اولیه ما یک واحد اتانول سنتزی با ظرفیت 300 هزار تنی در سال، 320 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد که هم از آورده سهامداران و هم از محل تسهیلات تامین مالی خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی خارک میزان سود خالص تقسیم شده شخارک را 610 تومان به ازای هر سهم بر اساس مصوبه مجمع اعلام کرد و افزود: این سود ظرف کمتر از یک ماه آینده به سهامداران حقیقی و در بازده زمانی که جدولش اعلام شده به سهامداران حقوقی پرداخت خواهد شد.
کریمی در خصوص فعالتر کردن واحد تحقیقات بازار پتروشیمی خارک اعلام کرد:‌ شرکت پتروشیمی خارک از قبل واحد تحقیقات بازار داشته و ما آن را تقویت کردیم تا بتوانیم بازارهای جدیدی را در فروش محصولات مان تسخیر کنیم. نتیجه تقویت واحد تحقیقات بازار شرکت در یکی دو ماهه اخیر این شده که توانستیم ال پی جی به آفریقا صادر کنیم. البته این واحد در حوزه سایر محصولات شرکت هم دارد کار می کند ولی نتیجه عملی در حال حاضر این بوده که صادرات ال پی جی به آفریقا را شروع کرده ایم.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی