۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۶۴۸۳۱
مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان در گفت و گو با نفت ما خبر داد: 

هدفگذاری صادرات یک میلیون تن محصول در سال جاری

معظمی گفت: در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تن اوره و آمونیاک، صادر کردیم و برآوردمان برای سال جاری اینست که بین ۹۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول صادر کنیم.  
فایل ویدیو
 عباس معظمی، مدیرعامل پتروشیمی مسجد سلیمان در گفت و گو با نفت ما در خصوص راهبرد صادراتی این شرکت اظهار داشت: شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان، تولیدکننده‌ اوره و آمونیاک است که عمده‌ تولید آن به صادرات اختصاص داده شده و بخشی هم به عنوان سهمیه جهاد کشاورزی جهت مصارف کشاورزان داخلی تخصیص می یابد. 
معظمی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی مسجد سلیمان به دلیل استفاده از تجهیزات با تکنولوژی بالا و کارکنان متخصص و مجرب، سطح کیفی بالایی داشته و جاذبه‌ خوبی برای خریداران خارجی دارد، افزود: برنامه‌های توسعه‌ای که ما در مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان درنظر داریم، باعث شده که ظرفیت اسمی کارخانه بالاتر برود به گونه ای که در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تن اوره و آمونیاک، صادر کردیم و برآوردمان برای سال جاری اینست که بین ۹۰۰ هزار تن تا یک میلیون و 100 هزار تن محصول صادر کنیم.  
مدیرعامل پتروشیمی مسجد سلیمان ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با کمک دولت، مشکلات و موانع سد راه صادرات را کنار بگذاریم. از جمله مشکلات ما، موانع ارزی و صادراتی است، همچنین تخصیص سهمیه جهاد کشاورزی برای اوره سازان با توجه به معوق ماندن مطالبات از این ناحیه چالش برانگیز شده است، چون مشکلات مالی داریم و بحث بازپرداخت وام‌های ریالی و وام‌های ارزی که گرفته ایم معوق شده و هزینه‌ خوراک گاز و سوخت گاز هزینه ها‌ی سنگینی بر ما تحمیل کرده و از این بابت بدهی قبلی داریم. 
 نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی مسجدسلیمان، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با معافیت دو ساله این مشکلات را برطرف کنیم و پولی که ذخیره می‌کنیم در جهت خرید قطعات برای پشتیبانی از تعمیرات و همچنین توسعه‌ طرح‌هایی جهت تقویت و تنوع محصولات مان استفاده بشود.  
معظمی تاکید کرد: امیدوارم بواسطه این معافیت دوساله بتوانیم پروژه‌های توسعه‌ای مان را در منطقه‌ مسجد سلیمان و منطقه‌ زیلائی گسترش داده و کارآفرینی کنیم و تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده و متخصص منطقه را جذب پتروشیمی مسجد سلیمان کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه