۳
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
کد مطلب : ۱۶۴۷۱۹
نشان زاده در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد:

برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس برای تامین پایدار خوراک در افق ۲۰ ساله

تاسیس پارکهای پتروشیمیایی هلدینگ خلیج فارس با هدف توسعه زنجیره ارزش
نشان زاده مقدم گفت: در حال مطالعه‌ اساسی برای سرمایه‌گذاری در میادین گازی و میعانات در مناطق نفت‌خیزخوزستان و غرب کشور در راستای تامین خوراک پتروشیمی ایلام هستیم تا بتوانیم این مشکل را هم حل بکنیم. در مجموع، به عبارتی در هلدینگ خلیج فارس اطمینان از تامین پایدار خوراک دریک افق ۲۰ ساله داشته‌باشیم.
فایل ویدیو
حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در گفت و گو با نفت ما در خصوص رفع چالش و گلوگاه خوراک شرکت های پتروشیمی این هلدینگ اظهار داشت: مانه تنها در پتروشیمی بندر امام با چالش خوراک مواجهیم بلکه درپالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، در پالایشگاه هویزه‌، در مجتمعهای پتروشیمی بندر امام و در خود پتروشیمی بوعلی سینا دچار چالش خوراک هستیم. 
نشان زاده تصریح کرد: در واقع یکی از راهبردهای ماسرمایه‌گذاری در بالادست با نگاه تامین پایدار خوراک خوب درمجموعه‌مان است، در پالایشگاه بیدبلند ۸۰۰ میلیون دلار پروژه‌در حال اجرا داشته و ۴۰۰ میلیون دلار برای آینده‌اش داریم که بتوانیم خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند را تامین کنیم. با تامین 100درصدی خوراک بیدبلند، علاوه بر تامین خوراک خودش، بخشی از خوراک پتروشیمی بندر امام تامین می‌شود، با تامین خوراک هویزه خلیج فارس بخش عمده‌ا‌ی از خوراک بندر امام تامین می‌شود، علاوه بر اینها ما در حال مطالعه‌ اساسی برای سرمایه‌گذاری در میادین گازی و میعانات در مناطق نفت‌خیزخوزستان و غرب کشور در راستای تامین خوراک پتروشیمی ایلام هستیم تا بتوانیم این مشکل را هم حل بکنیم. در مجموع، به عبارتی در هلدینگ خلیج فارس اطمینان از تامین پایدار خوراک دریک افق 20 ساله داشته‌باشیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در مورد مکاتبات هلدینگ خلیج فارس‌ و شرکت‌های زیرمجموعه با وزارت نفت و شرکت‌های چهارگانه‌ و مضافا تاکید رهبری بر تسریع اعطای مجوز در توسعه میادین توسط شرکتهای پتروشیمی اعلام کرد: بله مکاتباتی هم توسط خود هلدینگ‌ خلیج فارس و شرکتهای تابعه با وزارت نفت در راستای تسهیل و تسریع در اعطای مجوز توسعه میادین انجام شده است که یک مدت زمان سه ساله پیش‌بینی شده تا بتواند به نتیجه برسد و آنچه، موجب گله‌مندی شده است کوتاه‌تر کردن این زمان بود که برای تغییر این قانون باید مراحل خودش را طی بکند.
نشان زاده در خصوص اینکه آیا مطالعات اولیه در تاسیس پارکهای پتروشیمیایی هلدینگ خلیج فارس و استفاده از تجربه سایر کشورها انجام شده است، پاسخ داد: همکاران ما در گروه سرمایه‌گذاری صنایع تکمیلی یا پترول مطالعات اساسی روی پارک‌های شیمیایی آلمان، هلند، چین، کره جنوبی و عربستان انجام دادند و نهایتا با توجه به اهمیت موضوع زنجیره‌ ارزش، گروه خلیج فارس تصمیم گرفت یک شرکت مستقل به نام شرکت پارکهای پتروشیمیایی افق خلیج فارس با مدیرعاملی آقای شهریاری ایجاد کند که راهبری این پارک‌ها و ایجاد زنجیره آن را در اختیار داشته باشد و تا شش ماه آینده خبرهای بسیار خوبی از این شرکت جدیدالتاسیس خواهیم شنید.
معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس در خصوص تقدم و اولویت Train یا Valuechain در این پارکهای پتروشیمیایی گفت: ما در پارک‌های پتروشیمی به دنبال ایجاد زیرساخت برای تمام سرمایه‌گذاران و ایجاد یک پلتفرم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم، یک پلتفرم شبیه به منطقه ویژه با شرایط صنعتی که خودمان هم در کنار متقاضی بخش خصوصی ورود می‌کنیم.
نشان زاده ادامه داد که بحث حاکمیت شرکتی و مستقل بودن آنها در پارکهای پتروشیمیایی هم از قبل دیده شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اصلا از روش حرف زدن این مرد جهادی کاملا مشخص است که هیچ درکی از بالادستی و پایین دستی ندارد ، ایشان حقوقش را بگیره بشینه توی خونش کمک بزرگی به صنعت پتروشیمی شده
ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه