۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۱۶۷۶۴۶
پاسخ به یک ابهام؛

افت ٢١ درصدی سود هلدینگ خلیج فارس را باور کنیم یا رتبه هجدهم ICIS؟!

چطور می شود باوجود افت ٢١ درصدی سود، همچنان شرکت هلدینگ خلیج فارس همچنان در رتبه هجدهم شرکت های شیمیایی دنیا بایستد؟
افت ٢١ درصدی سود هلدینگ خلیج فارس را باور کنیم یا رتبه هجدهم ICIS؟!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالی چندی پیش هلدینگ خلیج فارس خبر از دستیابی به رتبه هجدهم در میان شرکت های شیمیایی دنیا داد که مطابق با صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به ٣١ خرداد١۴٠٣، این شرکت با افت ٢١ درصدی سود خالص مواجه شده است.
حال سوال اینجاست که چطور می شود باوجود افت ٢١ درصدی سود، همچنان شرکت هلدینگ خلیج فارس همچنان در رتبه هجدهم شرکت های شیمیایی دنیا بایستد؟
در جواب باید گفت که موسسه رتبه بندی ICIS در سپتامبر هر سال گزارشی ارائه می دهد که مطابق با آن تمام شرکت های شیمیایی و پتروشیمیایی را بر اساس عملکرد مالی و میزان فروش سال گذشته میلادی مورد ارزیابی قرار می دهد. 
در نتیجه کسب رتبه هجدهم توسط شرکت هلدینگ خلیج فارس در شهریور ماه سال جاری، انعکاس یافته از عملکرد فروش و سودآوری شرکت در سال ٢٠٢٣ میلادی بوده که شامل صورت های مالی منتهی به ٣١ خرداد سال ١۴٠٢ می شود. در سال مذکور شرکت هلدینگ خلیج فارس قریب به ۶٨٣ هزار میلیارد ریال سود خالص داشته که این عدد رشد ٢٠ درصدی را نسبت به سال ١۴٠١ داشته است.
در نتیجه گزارش و رتبه بندی موسسه ICIS نیز بر اساس صورت های مالی سال ١۴٠٢ که رشد ٢٠ درصدی سود خالص را داشته، ارائه شده است.
اما تاثیر افت ٢١ درصدی سود خالص شرکت هلدینگ خلیج فارس در سال ١۴٠٣ را باید در نتایج گزارش سپتامبر ٢٠٢۴ موسسه ICIS جستجو کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی