۱
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۱۶۷۲۹۲
بعد از آزادسازي سقف حقوق نفتي ها؛

كف بگيرها را هم دريابيد

يكي از بزرگترين آسيب هاي منابع انساني در نفت، از زماني آغاز شد كه ارتباط مستقيم نيروي کار با کارفرما حذف و پاي شركت‌هاي پيمانكاري تامين نيرو به صنعت نفت باز شد.
كف بگيرها را هم دريابيد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،نيروهاي قرارداد مدت موقت و پيمانكاري نفت از مظلوم ترين اقشار كارمندي هستند كه در طول ساليان متمادي همواره شاهد بيشترين تبعيض ها بوده و همچنان پايين ترين ميزان حقوق را در اين وزارتخانه در شرایط مشابه کاری دريافت مي كنند.
يكي از بزرگترين آسيب هاي منابع انساني در نفت، از زماني آغاز شد كه ارتباط مستقيم نيروي کار با کارفرما حذف و پاي شركت‌هاي پيمانكاري تامين نيرو به صنعت نفت باز شد. پس از آن بود انواع تبعيض هاي مختلف به سمت قشر قراردادي مدت موقت و پيمانكار روانه شد.
يكي از اين تبعيض هاي نابه‌جا و ناعادلانه، تعيين حقوق و دستمزد حداقلي براي اين قشر خدوم و زحمتكش نفت است كه بسياري از آن ها در شُرف بازنشستگي بوده اما همچنان پايين ترين ميزان حقوق را دريافت مي كنند.
به درستی شايسته است به جهت مشقت و سختي فراوان از كاركنان زحمتكش و فداكار صنعت نفت در مناطق عملياتي حمايت شده و قوانین سقف حقوق اين عزيزان اصلاح شود اما بايد در كنار اين خواسته به مسائل بی‌صدایان این صنعت (نيروهاي قراردادي و پيمانكاري) که در شرایط مشابه کاری با فاصله عجیب حقوقی و عدم برخورداری از مزایا مشغول به فعالیت هستند نیز رسيدگي جدی شود.
رسانه نفت ما پيش از اين نيز بارها نسبت به شرایط سخت معیشتی کارکنات صنعت نفت هشدار داده که در صورت عدم توجه به این موضوع این مسائل مي‌تواند زمينه ساز بحران هاي شديدي در بدنه اجرایی نفت شود.
 از اين رو پيشنهاد مي شود مقام وزارت با انتصاب فردي شايسته در مديريت منابع انساني اين وزارتخانه، ضمن تلاش برای مشکل سقف بگیران صنعت نفت، چاره‌ای برای رفع بي عدالتي ها و تبعيض هاي چندين ساله كه به جامعه کف‌بگیران این صنعت یعنی همان نيروهاي قرارداد مدت موقت و پيمانكاري روا شده، پايان دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


محمود
حقوق قراردادها از رسمیها زده بالاتر فقط چون همشون با بند پ اومدن سر کار .محض اطلاع تون که البته خودتونم بهتر میدونید کف بگیرهای سازمان استخدامی های رسمی سال 92به بعد هستند
رضا
برای چی همچین خبرهای کذبی رو منتشر می کنید. کدام سقف حقوق درست شده؟ چرا چیزی رو در اذهان عموم مردم می کنید که هیچ نفعی برای کارکنان ندارد. تا کی باید چوب ندانم کاری ها را بخوریم