۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۶۷۲۲۹

آخرین فرصت جهت حضور زنان در صنعت نفت

گویی فرض بر این است که مدیریت عالی در صنعت نفت نباید دچار تجربه‌های تازه شود و همچنان دَرِ وزارتخانه بر پاشنه‌ نیروهای معتمد حلقه‌های رسمی سرپرستی بچرخد.
آخرین فرصت جهت حضور زنان در صنعت نفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالی در وزارتخانه هایی همچون وزارت علوم، راه و شهرسازی و ...  شاهد بکارگیری بانوان در بالاترین سطوح مدیریتی هستیم که صنعت نفت به واسطه سیاست های مدیریتی از این پتانسیل خود را محروم کرده است.
به رغم تاکید چند باره معاون اول رئیس جمهور مبنی بر بکارگیری زنان متخصص در مدیریت های کلیدی وزارتخانه ها و استفاده از ظرفیت زنان جوان و متخصص در مناصب وزیر و معاون وزیر در وزارتخانه های راه، علوم و ... گویا وزیر نفت تصمیمی در بکارگیری بانوان جوان ندارد.
گویی فرض بر این است که مدیریت عالی در صنعت نفت نباید دچار تجربه‌های تازه شود و همچنان دَرِ وزارتخانه بر پاشنه‌ نیروهای معتمد حلقه‌های رسمی سرپرستی بچرخد. این سیاست غلط و محافظه‌کارانه  نهاد سرپرستی عالی را از مشارکت نیروهای زبده‌ زن بی‌بهره کرده و نوعی اعتراض پنهان در حال نضج گرفتن در فضای کاری است.
جناب وزیر نفت، درست است که تجربه تلخ بکارگیری بانوان قومی و قبیله ای مانند، کاهی، اسماعیلی و ... تجربیات ناموفقی در صنعت نفت بوده اما هستند بانوانی جوان و متخصص در بدنه نفت که توان و دانش فنی لازم را دارند و می توانند تجربه تلخ گذشته را جبران نمایند. وزیر نفت باید میان احتیاط که واجب کار در صنعت پیچیده نفت است و محافظه کاری تفاوت بگذارد و گرنه جامعه‌ پر تحول ایرانی دیر یا زود در کارنامه‌ وزارت او یک نمره‌ منفی درج خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی