۷
۱۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۱۶۶۳۴۶
آیا زمان ورود سازمان بازرسی به پروژه های واگذار شده به پناه صنعت پارت فرا نرسیده است!؟

يك پناه صنعت و پروژه‌های متعدد روي زمين مانده

سوال اساسی از سازمان بازرسی کل کشور این است که تا چه زمانی قرار است شرکت های ضعیف پیمانکاری همچون پناه صنعت پارت پروژه های عظیم را از آنِ خود کرده و اینگونه موجب سوزانده شدن ثروت های این مملکت شوند؟
يك پناه صنعت و پروژه‌های متعدد روي زمين مانده
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالي شركت پيمانكاري «پناه صنعت پارت» بسیاری از پروژه هاي هلدينگ خليج فارس را از آن خود مي كند كه تعلل در پروژه جمع آوري گازهاي فلر پالايشگاه گازي بيدبلند، كريستال ملامين لردگان، فشارافزايي ايستگاه بي بي حكيمه و pp ايلام ضرر و زيان جدي به سهامداران بورسي و خصوصي اين شركت ها وارد كرده است.
شركت پناه صنعت پارت يكي از شركت هاي پيمانكاري حوزه نفت است كه البته تفاوت زيادي با شركت هاي مطرح و بزرگ اين صنعت دارد و آن اين است كه پناه صنعت همواره برنده بي چون و چراي مناقصات پروژه هاي شركت هلدينگ پتروشيمي خليج فارس است.
اما بايد در نظر داشت كه زماني مي توان به شركت يك پيمانكاري پروژه هاي جديد محول كرد كه پروژه هاي قبلي را با موفقيت به پايان رسانده باشد ولي در پروژه هاي محول شده به پناه صنعت پارت همچنان شاهد تعلل و ادامه دار شدن پروژه هستيم. از اين رو یکی از دلایل تعلل در اتمام پروژه ها را می توانیم به عدم انتخاب پیمانکاران حرفه ای بيان كرد.
براي مثال وقتي پروژه با اهميت احداث واحد نم زدایی و فشارافزایی ایستگاه جدید بی بی حکیمه به ارزش 2 هزار ميليارد توماني را از ميان تمام پيمانكاران به نام و وزين اين صنعت به يكي از ضعيف ترين شركت هاي پيمانكاري يعني پناه صنعت پارت مي سپارند، نتيجه اين مي شود كه پروژه همچنان در ميانه راه بوده و خبري از بهره برداري نيست! در نتيجه ضروري است كه سازمان بازرسی کل کشور در مورد نحوه انتخاب پیمانکار براي اين پروژه ملي ورود كند.
البته همانطور كه در ابتدا نيز اشاره شد، شركت پناه صنعت پارت به شركت پيمانكار انحصاري در هلدينگ پتروشيمي خليج فارس تبديل شده به نوعي كه در حال حاضر در اغلب پروژه هاي روي زمين مانده اين هلدينگ از قبيل الفين گچساران، پروپيلن ايلام و كريستال ملامين لردگان نام پناه صنعت به چشم مي خورد.
حال سوال اساسی از سازمان بازرسی کل کشور این است که تا چه زمانی قرار است شرکت های ضعیف پیمانکاری همچون پناه صنعت پارت پروژه های عظیم را از آنِ خود کرده و اینگونه موجب سوزانده شدن ثروت های این مملکت شوند؟
نفت ما بزودی جزییات بیشتری از این شرکت و عوامل پشت پرده آن منتشر خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


این شرکت اخیراً در مناقصه HDPE پتروشیمی هرمز خلیج فارس نیز برنده مناقصه با رقم تقریبی ۴۸۰ میلیون یورو شده است و هم اکنون نیز درحال تجهیز کارگاه در سایت عسلویه میباشد.
امین
جدا می‌فرمایید ؟!
امین
خواهشمندم قبل از انتشار مطالب کمی تحقیق کنید ، اولا این شرکت در پروژه جمع آوری گازهای فلر بیدبلند حضور ندارد و پروژه جمع آوری گازهای فلر بی بی حکیمه یک در دست این شرکت می باشد و در فاز مهندسی و ساخت و تامین بسیار خوب عمل کرده ولیکن به دلیل افت فشار خط و عدم پیش بینی این موضوع توسط کارفرما مقرر گردید تعداد کمپرسورهای استیج اول افزایش یابد که این موضوع در شرح کار این شرکت نبوده است ، از طرفی پروژه کریستال ملامین لردگان به دلیل عدم تامین مالی پروژه از سمت کارفرما با تاخیر مواجه شده ، لازم به ذکر است هیچ شرکتی در ایران جسارت انجام چنین پروژه ای را نداشته مگر مردان با جسارت پناه صنعت .
پس لطفاً با انتشار اخبار کذب زحمات تمام پرسنل توانمند این شرکت را زیر سوال نبرید .
بله کاملا توانمندی از سر رو روی این مثلا شرکت میباره
مخصوصا از سر رو روی ع
مدیران فاسد برای دوام و بقا نیاز به شرکتهای فاسددارند
مهدی
متن فوق کاملا اشتباه هست در خصوص پروژه لردگان به صورت بدیهی کارفرما جریان نقدینگی پروژه رو تامین نکرده و پروژه بی بی حکیمه نیز متاسفانه به دلیل اطلاعات اولیه اشتباه کارفرما دچار تغییرات عمده شده است
لطفا از انتظار خبر های غلط و با منظور سیاسی خودداری کنید.
Mohamad Reza
با سلام
وظیفه رسانه تولید محتوا و انتقال واقعیت هست نه تولید شایعه.
دریغ از یک درصد صداقت
تحقیق کنید بعد بنویسید
سروش
وقتی اخراجی ها به تکاپو می افتند.
حقیقت
با سلام
لطفا حتما در مورد نحوه برنده شدن این مثلا شرکت پارت در پروژه پتروشیمی گچساران در سال 1398 حتما تحقیق کنید
شرکتی بدون هرگونه رزومه و سابقه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی چطور توانست در مناقصه پتروشیمی گچساران با اختلاف تنها یک میلیارد تومن بله فقط با اختلاف یک میلیارد تومن آن هم در پروژه ای که رقم قرارداد اولیه بیش از 1000 میلیارد تومن بود؛ شرکت معظم جهان پارس با آن قدمت را شکست داده و شرکت اول و برنده مناقصه باشد!!!
در این حد ناشی بودند که حاضر نشدند حداقل برای حفظ ظاهر با یه اختلاف در مناقصه شرکت کنند..... بماند که چه کسی رقم مناقصه سایر رقبا رو این مثلا پارت صنعت فروخته بود....
علی
قبل از گچساران پروژه پنروشیمی مروارید عسلویه و متانول بندر دیر داشته اند و تکمیل نمودن ، اول تحقیق بفرمایید بعد انصاف داشته باشید
حسین
انشالله در سریعترین زمان افتتاح پتروشیمی ایلام
فقط منتظر وزرا و رییس جمهور هستند