۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۱۶۶۲۹۹
توصیه جدی متخصصين به رئيس جمهور منتخب؛

صنعت بي‌رمق نفت، دستپخت اعضاي كارگروه فعلي است

دولت نو، نیازمند شناختی تازه از یک سازمان عظیم "ملی شده" است که مادرِ تولیدِ ثروت و تخصص و پیشرانِ توسعه و رفاه برای میهن ماست، وگرنه آوار بر جای مانده از گذشته، باری سنگین و کمر شکن بر دوش اقتصاد ملی و معیشت مردم خواهد بود.
صنعت بي‌رمق نفت، دستپخت اعضاي كارگروه فعلي است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، "برای ایران" آرزوی حیات‌بخش ما در این انتخابات پرثمر بود که نیروی پرشور دعوت برای حضور پای صندوق‌های رای را برانگیخت. از کارکنان رنج کشیده صنعت نفت درخواست شد كه برای اصلاح وضعیت ناگوار صنعت، دست مودت و همراهی به كانديداي منتخب بدهند و در برابر تردیدهای درست آنان عهد بسته شد كه "به عقب برنگرديم" و هرگز راه گذشته­ غلط و پر مسئله مدیران ارشد صنعت مجددا پيموده نشود. درحقیقت از سال‌های دور و نزدیک،  این صنعت عظیم پژوهش، استخراج، تولید، پالایش، انتقال، توزیع و فروش، به دره هولناکی پرتاب شده که عرصه خلق و آفرینش ثروت ملی می‌رود تا به ویرانه‌ای تبدیل شود.
تحمیل اوضاع نامناسب معیشت، ناترازی، نابرابری، تخصص زدایی، زدودن فرصت‌های ارتقاء به بهانه بنگاه‌سازی، باعث تخريب توان خلاقیت‌ِ کار توأم با عشق‌ کارکنان شد. برای اینکه به این مسیر پر از اشتباه برنگردیم، با كاركنان خدوم صنعت نفت پيمان بسته شد كه از  آن همه ناکامی‌ها درس گرفته و در دولت "مسعودِ پزشکیان" رئیس‌جمهور منتخب اجازه ندهیم پای مسببین آن فلاکت‌ها دوباره به صنعت نفت باز شود.
دولت نو، نیازمند شناختی تازه از یک سازمان عظیم "ملی شده" است که مادرِ تولیدِ ثروت و تخصص و پیشرانِ توسعه و رفاه برای میهن ماست، وگرنه آوار بر جای مانده از گذشته، باری سنگین و کمر شکن بر دوش اقتصاد ملی و معیشت مردم خواهد بود.
فداكاري كاركنان غيور صنعت نفت در دهه هاي گذشته اين درس را به تاريخ آموخته که برای احیای صنعت نفت کسی باید بیاید که خردمندانه سه پیکر از هم گسسته "فروش عادلانه داخلی و  سودآورخارجی"، "احیای معنوی و مادی نیروی کار از رمق افتاده" و "نوسازی و توان افزایی تکنولوژی و ماشین کار رو به زوال" را روح زندگی و فرصت حرکت ببخشد، تا آنگاه معجزه کار ملی تماشایی شود. از سخنان و بيانات رئيس جمهور منتخب نيز همين برداشت مي شد.
اما نا‌گهان از پس جمعه، کسانی مهار کار منصب سپاری و وزیر سازی را برعهده گرفتند که دقيقاً عرصه کلان نفت را با مدیران کم تجربه محل آزمون و خطا کردند، حرمت تخصص در درون سازمان را با آدم‌های بی­نسبت با دانش و فن و بیگانه با صنعت شکستند و برای بنگاه‌های اقتصادی پربازده بیرونی ساختار درونی را به سقوط و انحطاط رساندند. نفت در تاریخ پرثمر خود، دیوانسالاری دانش ساز و تخصص پردازی داشته است،  مادام که غيرت و فداكاري كاركنانش با فرمان مديران حكيم و فرزانه عجین باشد.
 در همين جا به دولت رئيس جمهور منتخب خاطر نشان مي شويم كه به جای ژنرال‌ها که حضورشان در پادگان‌ها ضروري است، برای كاركنان اين صنعت در میدان‌های داغ گاز و نفت، کانون‌های پالایش و انتقال و توزیع، وزیران و مدیران نفتی‌ای که روح کارکنان را هم بشناسند، به فساد آلوده نباشند و به دانش روز مسلط باشند، انتخاب کند.
البته تا همين جاي كار با تشكيل كارگروه تعيين وزرا حيرت زده شده ايم و در بُهتی عجیب فرورفته‌ایم که عجب، اگر همگان از ویرانه‌ای به نام صنعت نفت حرف می‌زنند، عاملان و مسببان، همین بزرگوارانی هستند که سالها بر منصب و در مصدر ارکان آن، وزارت و معاونت کرده‌اند و حالا در چند کارگروه‌ تعيين وزیر دور هم جمع شده­اند تا به اصلاح امور بپردازنند!! 
البته امید داریم کارکنان مظلوم صنعت ملی نفت که با شعار "به عقب برنمي‌گرديم" پرشمار در انتخابات شرکت کردند، با انتخاب وزيري غير نفتي و ناكارآمد، سرخورده نشوند. ولی مطمئنا بيانات رئیس‌جمهور منتخب ملت، از صدق دل و خلوص نیت  "برای ایران" بوده و هست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی