۲۵
۲۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۶۶۹۴۵

 تحقق شعار فساد‌ستیزی دکتر پزشکیان نیاز به پیگیری رسانه‌ها دارد

 شیدا آریایی پور
 تحقق شعار فساد‌ستیزی دکتر پزشکیان نیاز به پیگیری رسانه‌ها دارد
دولت چهاردهم سرانجام با رای اعتمادی که از مجلس دریافت کرد آغاز به کار نمود تا در یک دوره چهارساله به شعارهای خود جامه عمل بپوشاند.
به عنوان یک حقوقدان که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارم انتظارم از دولت جدید و شخص دکتر پزشکیان این است که به وعده­ های انتخاباتی خود عمل کرده و به مشکلات مردم رسیدگی نماید.
یکی از مهم‌ترین شعارهای دولت جدید مبارزه با فساد و رفع تبعیض در جامعه بود.
دکتر پزشکیان در طول ایام مبارزات انتخاباتی با تکیه بر شعار فسادستیزی تلاش کرد تا آرای جمع بسیاری از مردم ستمدیده و مظلوم که در اثر بی‌کفایتی برخی مدیران دچار خسارت­‌های زیادی شده بودند را به سمت خود جلب نماید. 
چه بسیار مردمی که به دلیل فسادهای صورت گرفته در برخی شرکت­‌های بزرگ اقتصادی نظیر پتروشیمی­‌ها، سهام و دار و ندار خود را از دست دادند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند 
از سوی دیگر متاسفانه یکی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد عدم پیگیری مفاسد اقتصادی و اجتماعی در جامعه توسط برخی رسانه­‌های گروهی بویژه رسانه ملی است. اگر رسانه ملی از روز اولی که فساد در دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی روی می‌دهد پای کار بوده و به صورت مصداقی آن را دنبال نماید، قطعا شاهد اتفاقات بهتری در پیگیری و رفع آن خواهیم بود.
حال که دکتر پزشکیان با شعار رفع فساد به میدان مدیریت کلان کشور آمده، وظیفه رسانه ملی است که در این زمینه یار و مددکار وی باشد تا بتوان در کمترین زمان، مفاسد کشور را به حداقل برساند.
جا دارد از رسانه «نفت ما» که با جدیت به دنبال بیان و اعلام مفاسد اقتصادی در کشور است تشکر نمایم و اعلام کنم اگر سایر رسانه‌ها نیز همانند این رسانه مردمی، به طور شفاف و بدون تعارف، مفاسد اقتصادی کشور را اعلام نمایند، به طور یقین شاهد کاهش روزافزون این مشکلات خواهیم بود.
درپایان به شما مردم عزیزی که با پیام‌های دلگرم کننده خود به من، خواستار انتقال آن به مسئولان بویژه رئیس جمهور محترم هستید قول می‌دهم در اولین فرصت حامل پیام شما باشم تا انشاالله در آینده نزدیک رفع مشکلات در تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور را شاهد باشیم.

 حقوقدان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


M-Z
بابت تشکر از سرکار خانم آرایایی پور که همیشه پیگیر کار مردم بی پناه بوده و تمام وقت خود را گذاشته برای کار مردم
بازم سوپرایز خانم آریایی پور
ممنون خانم پرتلاش و بزرگوار
البته بسیار دقیق وکارشناسانه
امیدوارم پیگیری اصحاب رسانه منتج به اتفاقات خوب برای مردم ایران باشد. ممنون از خانم آریایی پور برای کمک به اقشار آسیب پذیر
Az.bkh
با سلام
اختلاف طبقاتی و فسادگسترده بیداد می‌کند و مردم به بهبود اوضاع امیدی ندارند و بین مسوولین فرقی نمیبینند،امیدوارم پیگیری های شما خانم آریایی پور عزیز مثمرثمرواقع شود
بهناز پاکزاد
با سلام اینجانبه دکتر ‌ پاکزاد با اظهارات خانم اریایی کاملا موافقم امید که در دولت چهاردهم با همت اقای دکتر پزشکیان موانع موجود رفع شود
ممنون از سرکار خانم آریایی پور عزیز
امیدوارم هر چه زودتر تلاش های بی دریغ شما در راستای اهداف ما نتیجه بخش باشد
ممنون از شما خانم آرایایی
ولی تا زمانی که اکثر صنایع کلیدی کشور مستقیم یا غیر مستقیم در دست نهادهای خاصی هستند این شعار مبارزه با فساد تحقق نخواهد یافت. مادامی که سرمایه های کشور که با مشقت کارگران که اکثرا در مناطق گرمسیر مثل ماهشهر، خارک و عسلویه حاصل و در آسمان کشورهای دیگه در کسری از ثانیه پودر می شوند وضعیت کشور و ملت هیچ تغییری نخواهد کرد. برنامه ها و چشم‌اندازهای عربستان سعودی را که بر پایه ی همین درآمدهای هیدروکربنی طراحی شده رو می بینیم بیشتر دچار یاس و نوومیدی و نفرت می شم.
تشکر و خسته نباشید خدمت خانم آریایی عزیز که نهایت خودش رو برای مردم میذاره و به فکر مردم هست.موفق باشی همیشه
فرمانداران اسبق و مشاور سرمایه گذاری
خانم دکتر آریایی پور بصورت تحلیلی و متقن توانسته اند با قلم شیوای خود یکی از آسیب‌ها را عنوان نمایند
ضمن اینکه سالهاست بعلت فضای مجازی مانند تلگرام و واتس آپ و... ما شاهد مقاله های عمیق و تحلیلی خیلی نیستیم و اکثرا سعی کرده اند بصورت ساندویچی مطلب ارائه دهند و انصافا خانم دکتر آریایی پور توانسته اند در این بازار سطحی نگری مطلب خوبی ارائه دهند جای چنین منتقدین دلسوزی در دولت واقعا خالی است
M
باسلام
باتوجه به سطح سواد و آگاهی سرکار خانم آریایی پور
از سایت نفت ما تقاضا داریم بیشتر مطالب خانم آریایی پور را نشر دهد و از ایشان حمایت کند برای اینکه مطالب خانم آریایی پور امیدی جهت برقراری عدالت می باشد .

باتشکر
من نفت ما رو دوست دارم اول به خاطر شخصیت انسانی مدیرانش که این سایت رو بدون وابستگی و واهمه مدیریت می کنند و جانبداری ناحقانه نمی کنند . دوماً از درج کامنت هایی که واقعیت داشته باشد و به نحوی عامدانه و از روی خصومت کسی رو تخریب نکنند اونها رو درج/پست می کنند.
زنده و پاینده باشید.
رسانه باید اینطور باشه
کاش همه اهل رسانه شجاعت خانم آریایی پور را داشته باشند که شجاعانه پیگیری مشکلات و رفع مفاسد جامعه باشند
روزبه
ضمن تشکر، خانم آریایی پورلطفا شماره تماس یاراه ارتباطی خودتان رابرای انتقال مواردیکه ذکرکردیداعلام کنیدتااخبارمربوط به فسادمدیران رانتی و انتصاب مدیران پروازی رابدست شمابرسانیم
روزبه
https://www.karzar.net/152345
برای جلوگیری ازفسادوانتصابات رانتی شستاوصنایع به این کارزاربپیوندیدوازآقای پزشکیان ومیدری مطالبه نمایید.
روزبه
کارزاردرخواست التزام دولت دکتر پزشکیان در انتصاب مدیران واجد شرایط در شرکت‌های شستا و صندوق بازنشستگی
https://www.karzar.net/152345

جناب آقای دکتر پزشکیان
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام
با اعتماد به بیانات پرتکرار جنابعالی به ولایت‌پذیری؛ استدعای عاجل جامعه کارگری و کارشناسی که پیش‌ران صنعت و تولید در اقتصاد کشور هستند از شما این است که التزام عملی خود را در تحقق فرمایش صریح مقام معظم رهبری در منع لابی‌گری و جلوگیری از دخالت‌های غیرکارشناسی و سیاسی و سهم‌خواهی کانون‌های قدرت نشان داده و با رعایت انصاف در انتصاب مدیران واجد شرایط و مخلصی که در شرکت‌های شستا و صندوق بازنشستگی دلسوزانه در جهاد تولید و اقتصاد نقش اصلی را عهده‌دار بوده‌اند، اثبات نمایید.

طی سال‌های گذشته شاهد سخنرانی‌ها و بخش‌نامه‌های زیادی در رسانه‌ها مبنی بر شایسته‌گزینی و اولویت مدیران بومی در انتصابات هیئت مدیره‌ها و مدیریت عامل شرکت‌ها بوده‌ایم، در حالیکه واقعیت کاملاً مغایر با ادعاهای مدیران وزارت کار و وزیر مجموعه‌های اشاره شده بوده و هیچ‌گاه رعایت حقوق حقه زحمت‌کشان اصلی که در واحدهای صنعتی در رده‌های میانی شرکت‌ها مسئولیت و نقش‌آفرینی بوده‌اند، میسر نشده و شاهد انتصاب افرادی خارج از مجموعه شرکت‌ها و اکثراً بی‌تجربه به بهانه جوان‌گرایی در سمت‌های هیئت مدیره و مدیریت عامل هستیم، در حالی که افراد متعهد و متخصص در همان مجموعه‌ها را نادیده گرفته و محروم مانده‌اند که علاوه بر حق‌الناس موجب سهم‌خواهی‌ها و تضییع بیت‌المال بوده است.

بنابراین درخواست صدور دستور صریح در موارد ذیل را خواستاریم:

۱- پیاده‌سازی فرمان رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات شرکت‌های شستا و صندوق بازنشستگی

۲- بررسی و عزل هیئت مدیره‌ها و مدیران عاملی که در زمان انتصاب فاقد سابقه کار و تخصص لازم بوده‌اند یا با لابی‌گری از سایر مجموعه‌ها به شرکت‌های شستا و صندوق تحمیل شده‌اند

۳- بازنگری و تغییر در ترکیب هیئت مدیره‌ها و مدیران عامل با رعایت شرایط احراز و تخصص و تعهد لازم با اولویت انتصاب کارکنان همان مجموعه

۴- پیاده‌سازی سه‌جانبه‌گرایی (وزارت کار-مدیریت‌های شستا و صندوق-کارکنان مجموعه‌ها) در انتصاب مدیران عامل و اعمال نظر کارکنان مجموعه‌ها در شناسایی دلسوزان بدون حامی و رعایت عدالت

والعاقبه للمتقین
بیشتر رسانه ها جرات مطرح کردن خیلی از خبرها را ندارند. مثل موضوع همین خبر پتروشیمی سیراف انرژی که الان قریب به ۱۷ سال هست شروع شده و پیشرفت اش ۵۱ درصد هست. یعنی ۱۷ سال دیگه هم طول می کشه. ۳۴ سال ناقابل از محل صندوق توسعه منابع ملی . و یه مشت کارمند و مدیر و مدیر ارشد که مفت می خورند و می گردند.
خودی
برای یه آب شیرین کن کوچیک توی سیراف انرژی چند سال پیش چند میلیارد هزینه کردند و به دو سال هم طول نکشید که به ویرانه ای تبدیل شد.
یکی به آقای پزشکیان بگه یه تیم فنی متخصص که سابقه اجرایی داشته باشند رو مامور کنند به سیراف انرژی و وضعیت رو از نزدیک ببینند. که آیا این پروژه با این وضعیت تا ۱۵ سال دیگه تموم می شه یا خیر؟
ما پرسنل شرکت مهندسی و نصب فیرمکو از سرکا ر خانم آریایی پور تشکر و قدردانی می کنیم بابت پیگیری کار ما از دفتر ریاست جمهوری برای اینکه دفتر ریاست جمهوری با توجه به پیگیریهای مداوم خانم آرایایی پور تماس گرفتن و قول مساعد دادند
ممنون سرکار خانم آریایی پور
شیدا آریایی پور
سلام و عرض ادب
‏‪۰۹۰۲۸۲۶۵۸۱۶‬‏
لطفا در واتس اپ