۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۶۷۹۶۸

پیش‌بینی نفت ۷۶ دلاری در ۲۰۲۵

تحلیلگران گلدمن ساکس بر این باورند که با وجود ظرفیت مازاد عرضه جهانی نفت و تدام روند تولید نفت خام ایران، ما فکر نمی‌کنیم که مازاد عرضه در سال ۲۰۲۵ قطعی باشد.
پیش‌بینی نفت ۷۶ دلاری در ۲۰۲۵
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد با عرضه کافی نفت در بازارهای جهانی میانگین قیمت این کالای راهبردی طی سال آینده میلادی ۷۶ دلار برای هر بشکه خواهد بود.
 گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد با در نظر گرفتن کاهش نگرانی درباره اختلال احتمالی عرضه نفت ایران در پی تنش‌های تهران و تل‌آویو در کنار اطمینان از عرضه کافی نفت و  وجود ظرفیت مازاد عرضه مناسب در میان تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک‌پلاس (اوپک و متحدانش) قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ به‌طور میانگین ​​به ۷۶ دلار برای هر بشکه می‌رسد.
بر اساس اعلام این بانک، به‌طور کلی، ریسک‌های میان‌مدت برای محدوده ۷۰ تا ۸۵ دلار به ازای هر بشکه دو پهلوست، در حالی که ریسک‌های کاهشی ناشی از ظرفیت مازاد عرضه بالا و تعرفه‌های تجاری بالقوه بر ریسک‌های افزایشی قیمت برتری دارد، برآورد گلدمن ساکس به سمت کاهش است.
این بانک آمریکایی اعلام کرد که احتمال افزایش قیمت‌ها در پایان سال جاری میلادی وجود دارد.
تحلیلگران گلدمن ساکس بر این باورند که با وجود ظرفیت مازاد عرضه جهانی نفت و تدام  روند تولید نفت خام ایران، ما فکر نمی‌کنیم که مازاد عرضه در سال ۲۰۲۵ قطعی باشد.
تحلیلگران این بانک اعلام کردند که از آنجا که تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت منطقه تأثیری نداشته است و ظرفیت مازاد در میان تولیدکنندگان ائتلاف اوپک‌پلاس بالاست، بازه ریسک ژئوپلیتیک محدود است.
با این حال، تا زمانی که مناقشه در خاورمیانه ادامه داشته باشد، ریسک‌های عرضه تداوم داشت و اختلال احتمالی در عرضه نفت تولیدکنندگان این منطقه می‌تواند توازن بازار نفت را بر هم زند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی