۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۱۶۶۸۲۸

 پشتیبانی دماوند انرژی برای تامین برق در روزهای داغ تابستان 

مهندس چهرازی افزود: دماوند از هفته گذشته  ۹۰ مگاوات بر ساعت برق از طریق پست و کلیدخانه  ۴۰۰ کیلو ولت خود به شبکه سراسری تزریق می کند تا بخشی از نیاز روزانه کشور و منطقه جنوب را تامین کند.
 پشتیبانی دماوند انرژی برای تامین برق در روزهای داغ تابستان 
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  سرپرست مجتمع دماوند انرژی عسلویه خبر داد: دماوند انرژی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و کمک به تامین پایدار برق کشور، 90 مگاوات بر ساعت برق به شبکه سراسری تزریق کرده که معادل نزدیک به 5 درصد از مصرف و نیاز مشترکین برق استان بوشهر در فصل تابستان است. 
 مهندس سعید چهرازی از تزریق 90 مگاوات برق به شبکه سراسری خبر داد و افزود: نیروگاه برق و بخار دماوند با تولید 480 مگاوات برق در ساعت، رسالت تامین برق پتروشیمی های فاز دو عسلویه را بر عهده دارد. 
مهندس چهرازی افزود: دماوند از هفته گذشته  90 مگاوات بر ساعت برق از طریق پست و کلیدخانه  400 کیلو ولت خود به شبکه سراسری تزریق می کند تا بخشی از نیاز روزانه کشور و منطقه جنوب را تامین کند.
وی با اشاره به قطع وابستگی تولید برق از بخار در نیروگاه دماوند افزود: مطابق طراحی اولیه نیروگاه، تولید برق و بخار در توربین های گازی و HRSG به یکدیگر وابسته بود که با بررسی های اداره های خدمات فنی، بهره برداری و تعمیرات، تغییراتی در توربین ها ایجاد و تولید برق و بخار از هم تفکیک شد.
مهندس چهرازی خاطر نشان کرد: پس ازبرگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی و اخذ تاییدیه های فنی، ظرفیت تولید برق نیروگاه در تابستان افزایش چشمگیری یافت و علاوه بر تامین برق پتروشیمی های فاز دو، با توجه به افزایش دما و نیاز کشور به برق، تامین بخشی از برق سراسری نیز در دستور کار قرار گرفت. 
وی با تاکید بر اینکه دماوند انرژی تعهدی برای تزریق برق به شبکه سراسری ندارد و ماهیت اصلی آن تامین یوتیلیتی در فاز دو پتروشیمی است افزود: شرکت دماوند از سال 1400 در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و کمک به تامین بخشی از برق کشور، در مواقع نیاز برق را از طریق ۴۸ دکل مرتفع تلسکوپی و مشبک به طول ۱۹ کیلومتر با عبور از مناطق صعب العبور کوهستانی به کلیدخانه شهر گله دار منتقل می کند تا در تامین بخشی از برق کشور در فصل گرما مشارکت داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آقا یک جوک
پشتیبانی علی نظر پور از پرسنل دماوند 🤣🤣