۵
۲۵
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۱۶۶۴۲۴

بیانیه تجمع صنفی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در عسلویه

در مناطق عملیاتی صنعت نفت همچون عسلویه که عمدتا مملو از آلودگی های شیمیایی، گرمای طاقت فرسا، حساسیت و استرس بالای نگهداشت تولید و توزیع انرژی کشور است، سقف حقوق کاملا نامشروع بوده و همانا عدالت در مساوات نیست.
بیانیه تجمع صنفی کارکنان شرکت نفت و گاز پارس شاغل در عسلویه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،روز گذشته کارکنان شرکت نفت و گاز پارس بعد از تجمع صنفی بیانیه ای را خطاب به دولت جدید صادر کرد، در این بیانیه آمده است؛

جناب آقای دکتر پزشکیان،
حال که سکان امور اجرایی کشور را در اختیار گرفته اید، ضمن تبریک لازم است بدانید، ایجاد سقف حقوق قرار بود مانع پرداخت های غیر قانونی به کیسه دوزان بیت المال گردد، اما در کمال تعجب و با تاسف بسیار در این سال ها، به قانون متقاطعی تبدیل گشته که مانع پرداخت های قانونی حقوق و مزایا و دسترنج کارکنان صنعت نفت شده است.

 آقای دکتر پزشکیان،
به‌گواه بسیاری از کارکنان عملیاتی قدیمی صنعت نفت که با پوست و گوشت و روان خود در جهت اعتلای نام صنعت نفت کوشیده اند، به یاد ندارند که اوضاع روحی و روانی کارکنان مناطق عملیاتی تا این حد ویران و پژمرده باشد. لذا وزارت نفت هم اکنون به اراده ای نیازمند است که در اولین قدم بتواند روحیه ویران شده کارکنان عملیاتی نفت را درمان کند تا به مثابه تنفس مصنوعی، این صنعت زنده مانده و پس از آن بر سایر بحران ها تلاش نماید. تلاش برای بازسازی روحیه از دست رفته و به شدت آسیب دیده کارکنان که به واسطه اتخاذ سیاست های اشتباه طی سالهای اخیر، منجر به کوچ اجباری بسیاری از متخصصین نفتی به خارج از کشور شده و ماندگان در کشور را نیز به شدت سرخورده و دلسرد نموده است که انگیزه ای برای کار و تلاش در جهت دستیابی به اهداف سازمان متبوع خود ندارند. 

آقای دکتر پزشکیان،
در مناطق عملیاتی صنعت نفت همچون عسلویه که عمدتا مملو از آلودگی های شیمیایی، گرمای طاقت فرسا، حساسیت و استرس بالای نگهداشت تولید و توزیع انرژی کشور است، سقف حقوق کاملا نامشروع بوده و همانا عدالت در مساوات نیست.

آقای دکتر پزشکیان،
امروز پرسنل صنعت نفت، کرامت از دست رفته شان را مطالبه می کنند.
امروز پرسنل صنعت نفت، حق همسر و فرزندانشان را مطالبه می کنند.
امروز پرسنل صنعت نفت، عدالت و انصاف را مطالبه می کنند.
لذا اگر سقف نامشروع حقوق کارکنان مناطق عملیاتی صنعت نفت را حذف نفرمایید، با شرایط موجود از این پس، انتظار ارتقا کارایی و بهره وری کارکنان و رفع ناترازی های انرژی را نمی توان داشت!
امیدواریم این گل آلودگی را به سرپنجه تدبیر از سرچشمه چاره کرده و در اسرع وقت، سقف ظالمانه دستمزد در مناطق عملیاتی را به طور کامل حذف نمایید. 
و اما سخنی خودمانی با همکاران بالاخص مدیران محترم:
همگی واقفیم که در برابر حرف هایی که می زنیم همانقدر مسئولیم که در برابر حرفهای نزده مسئولیت داریم. هرگز فراموش نخواهیم کرد که اجرای نصفه و نیمه ماده ده در گرو تلاش ها، مطالبه گری ها، نامه نگاری ها، شکایت ها، جلسات، تجمعات و پرونده سازی ها علیه محدود کارکنان کم یا میان سابقه صنعت نفت به سرانجام نشست، ولی همگی دیدیم که بیشترین بهره نصیب مدیران و کارکنان باسابقه صنعت گردید که از قضا برای اینکه به صندلی ها و پست هایشان خدای ناکرده خللی وارد نشود، دور گود نشسته بوده و خم به ابرو نیاوردند.
آن مطالبه تمام شد و رو سیاهی به ذغال ماند. اما باز در تجمعات مطالبه گرانه کارکنان که دستشان را می بوسیم، متاسفانه شاهد عدم حضور برخی از مدیران، روسا و همکاران باسابقه ای هستیم که خود بیشتر از بقیه کارکنان، درگیر سقف ظالمانه حقوق می باشند واقعا این رفتار، عجیب و متناقض است.
مدیری که حتی برای سقف خودش، برای خانواده و منافع خودش و برای شخصیت و کرامت خودش حرمت قائل نیست و نمی جنگد،‌ چگونه می خواهد از منافع و کرامت پرسنل تحت مدیریت خود دفاع نماید؟! آیا این صندلی ها و این سابقه ها، آنقدر ارزشمندند که برای حفظ آن، هر سکوت و ظلمی را باید پذیرفت؟!
صنعت نفت در طول این صدو اندی سال، مدیرانی را به‌ خود دیده که اگر هم خود مطالبه گری نمی کردند، حداقل چوب لای چرخ مطالبه گران نیز نمی گذاشتند.
تکریم و گرامیداشت‌ حقوق و منافع پرسنل، صرفا با حضور مدیران در دفتر کارمندان، خوش و بش با آنان یا گرفتن چند عکس یادگاری معنا نمی گردد. امروز این پرسنل، پیگیری حذف سقف ظالمانه حقوق شان را از مدیریت مطالبه می کنند. پیگیری نه صرفا به معنای نامه نگاری با مقام مافوق، پیگیری به معنای اصرار، پافشاری، سماجت و ملاقات با مقامات مربوطه تا رسیدن به نتیجه مطلوب.

والسلام
کارکنان شاغل در شرکت نفت و گاز پارس (منطقه عسلویه)
۶ مرداد ۱۴۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناشناس
عزل و نصبهای غیرقانونی، باندبازی مدیرانی که به سختی تنها یک روز را در منطقه هستند و بقیه روزها در دفاتر تهران نشستند و برای پرسنل مستقر در عسلویه تصمیمات ویران کننده گرفتند و رفتارهای پوپولیستی در پیش گرفتند تا نواقص مدیریتی خود را سرپوش بگذارند. کارکنان با عملکرد قابل قبول و باتجربه را بصورت ناعادلانه کنار گذاشتند و مدیرانی را بر سر کار آوردند که از اقوام دوستان و توصیه شدگان بودند بدون اینکه تخصص و کارآمدی داشته باشند . چه کسی می‌تواند وجود تجربه در کار را نادیده بگیرد ؟ استفاده از تجربه‌های کسانی که در صنعت استخوان خرد کرده اند برای جوانانی که تازه وارد کار شده اند مفید و برای سیستم صرفه های بسیار دارد . در یکی از شرکت‌های منطقه چهار نفر از پرسنل شرکت را بدون اطلاع خود فرد و به اجبار بازنشسته و خانه نشین کردند به بهانه های واهی و این حکم‌های بازنشستگی را چه کسی زده است ؟ یک بازنشسته از ارگان دیگر که در شرکت مجددا مشغول به کار است!! و بعد از تمامی این تصمیمات مخرب منشوری ۲۳ صفحه ای با عنوان کدهای رفتاری !!! برای پرسنل تدوین کردند که اگر این کارها توسط پرسنل انجام شود به کمیته انضباطی ارجاع و اخراج می‌شوید. رئیس کمیته انضباطی کیست ؟ همان نیروی بازنشسته که طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان خود بصورت غیرقانونی در راس کار است .
تخلفات در این دوره مثنوی هفتاد من کاغذ است .
از عسلویه
مشکل سقف حقوق و سقف سنوات بازنشستگی را برطرف کنید
کارکنان نفت در این گرما و زمانیکه حتی کل کشور در اثر گرما تعطیل است باز هم کار می کنند .
به بهانه سقف حقوق ، دستمزد رسمی ها را که قطره قطره و با فرمول و بر اساس سالها زحمت و کار کردن ، افزایش یافته ، نمی دهند .
سنوات بازنشستگی شون که حق 30 تا 40 سال کارکردنشون در این هوای گرم هست هم نمی گیرند .
با ادامه این روند چه انتظاری خواهید داشت .

ای کاش عدالتی بود
علی
جناب آقای پزشکیان ببینید در شرکت نفت و گاز پارس در دو سال گذشته با کرامت انسانها صرفا بدلیل مدیر بودن در دولت دوازدهم، چه کردند.
حمید
حرف مفت
این موضوع مطرح شده بالا فقط باید برای نیروهای ارکان ثالث زحمت کش میگنجد نه رسمی که فرق بین لوله دواینج به سه اینج نمیدونه واقف حقوقش۷۶میلیون میباشد وقتی تهشودرمیاری میبینی بادیپلم فنی حرفه ای سال ۸۰استخدام شده بدون ازاینکه یک ساعت کلاس رفته باشد تعدیل مدرک فقط ثبت کرده چهار کلام زبان بلدنیست کارباسیستم بلدنیست تهش که نگاه میکنی میبینی تمام کارهای اداری وفنی واجرایی را نیروهای غیررسمی تحصیلکرده انجام می‌دهند لطفا از افزایش وحق چیزی نگویید
همین نفرات رسمی امثال تو رو استخدام کردن نمک نشناس
آدم بد شانس
شاغلان صنعت نفت و گاز خیلی پرو شدن ، آخه آدمهای ناحسابی حقوقی که شما میگیرید هر کسی نمیگیره 14 روز کار ، 14 روز استراحت ، با سلام و صلوات و پارتی و واسطه رفتید سر کار ناز هم میکنید ... گرمه که گرمه پولش رو میگیرید ... چرا بقیه مردم حتی برای کارگری نمیتونن بیایند در عسلویه کار کنند حتما هم باید از منطقه ویژه نامه داشته باشند که منطقه ویژه نامه به هر کسی نمیده باید پارتی داشته باشی . خاک بر سرتان کنن صنعت نفتی های پرو.
علی
مرتیکه بی شعور ، پول چی رو میگیرن حق و حقوق قانونی خدشان رو نمیدن بهشون تو …نزن
jalal
خفه شو بی همه چیز همینطور داری کارکنان زحمتکش رو قضاوت میکنی
بومی
اون افرادی که ادعای حقوق زن وفرزندان خودمیزنن وحقوق کلان ازاین صنعت میگیرن وحتی پول آب خوردن خانوادشون هم شرکت پرداخت میکنه دیگه جای گله کردن ندارن این مردم بومی این منطقه هستن که بااین آلایندگیها دارن دست وپنجه نرم میکنن وهیچگونه امکاناتی هم بهشون تعلق نمیگرد بنده بومی همین خراب شده هستم که درپازارگاد به بع عنوان نیروی روزمزد مشغولم‌ درصورتی که یه مشت بی سواد باپارتی میان قراردادی میشن امیدوارم که هرچه زودتر این بی عدالتی خاتمه پیداکند
رضا
اینقدر بیشعور و نفهمی که نمیدونی اونی که در عسلویه هست داره پول خونش میگیره ،داره با جون خودش بازی میکنه ، برو سوال بگیر ببین شاغلین عسلویه چطوری زندگی میکنند ،اکثرا بخاطر سر وکار داشتن با مواد شیمیایی دچار مشکلات جسمی و روحی شدن
Y p
شما مشکلت پارتی نیست که سر کار نیستی .. شما مشکلتون یک ذره شعور و ادبه که متاسفانه کاملا بی بهره اید.
اولا اکثر کارکنان در عسلویه ۱۴-۱۴ نیستند و اکثرا ۱۴-۷ و حتی ۲۳-۷ هستند.
دوماً مغز فندقی هایی مثل جنابعالی فکر میکنند حرف اول رو سواد و مدرک میزنه ( که البته قطعا سواد شما هم مثل شعورتون کمه) ، در صورتی که اکثر کارکنان عسلویه تکنیسین هستند و برای کار یک تکنیسین و حتی مهندسان تجربه از هر چیزی مهمتره.
اون کسی که شما میگید سال ۸۰ با دیپلم فنی حرفه ای استخدام شده مطمئن باش بعد از ۲۰ سال (۱۴۰۰) در حیطه کاری خودش استاده و اگه طبق شایسته سالاری هم باشه قطعا از خیلی ها بهتره.
سوما (مثالی که زدید در مورد ) فرق لوله ۲ اینچ و ۳ اینچ (از لحاظ ظاهری و در یک نگاه) رو خیلی ها نمی‌دونن و نباید هم بدونن. همه که بهره بردار و تعمیراتی نیستن که لزوما باید بدونن. هر کس اطلاعاتش باید الزامات شغلی و تحصیلیش باشه.
در مورد حقوق و مزایایی هم که جنابعالی فکر میکنید از سر ما زیاده و پرو شدیم که مطالبه حقمون رو داریم با جنابعالی حرفی نمیشه زد چون در شرایط کاری عسلویه و مناطق مشابه نیستید ( و البته قطعا درک شما هم در اون حد نیست) . خیلی فرقه بین کار در هوای خوب و دمای مثلا ۳۵ درجه و روزی نهایتا یک بار حمام کردن و کار در گرمای طاقت فرسای عسلویه و گرمای ۵۵ درجه ، بدون تعطیلی ( چه کارکنان اداری و چه عملیاتی) و روزی نیم لیتر عرق کردن و نیاز به سه الی چهار بار حمام در روز.
داریوش
لطفاشعورداشته باش
تدیک روزهم نمیتونی تدی اون شرایط سخت کارکنی حتی اکه دلار بارونت هم کنن
پس انصاف داشته باش کجفهم
همسر کارمند
باسلام خدمت رییس جمهور منتخب مردمی مدت زمانیست که حق کارمندان داده نمشودسقف حقوق مانع امید وهمچنین مشکلاتی در خانواده ها شده است تقاضا داریم سقف حقو ق بر داشته شود وتوجه به زحماتی که کارمندان که دور از خانواده کار می کنند داده شود
محمد
با سلام، ضمن حمایت و قدردانی از تلاش همکاران ارجمند در شرکت نفت وگاز پارس، جا دارد کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی نیز که بیش از 1200 نفر مشمول چنین ظلم بزرگی به حقوق مکتسبه خود شده اند و تا کنون تنها از طریق مبادی اداری مطالبه گری نموده اند، وارد عرصه شده و حقوق حقه خود را از رئیس جمهور محترم و کمیسیون انرژی مجلس در مناطق عملیاتی حساس با بالاترین سطح آلودگی زیست محیطی کشور و گرمای بیش از 45 درجه و فعالیت 12 ساعته کارکنان فریاد بزنند تا موجب برگشت اعتبار و روحیه نشاط و ارتقا کارایی و بهره وری و انگیزش کارکنان گردد. والسلام.
کامران
دقیقا نظر بالا درست است در مدت ۶ تا ۸ ماه قبل و یه مورد هم دو سه روز پیش در دکل ۳۷ رخ داد.اگر سقف برچیده نشه هیچکس روحیه کار کردن ندارد
غلامعلی
عین واقعيت نوشتی .ولی آخه پاداش پایان خدمت چرا باید درست نکنند
مهدی
به امید احقاق حقوق صنعتگران نفت
عباس
پرسنل رسمی انتظار حقوق بالای ۷۶ میلیون دارند که سقف فعلا همین مبلغ است.آن هم برای ۱۴ روز کارکرد ولی راننده های شاغل د ر منطقه عسلویه برای ۲۴ روز کار کرد بین ۹ الی ۱۱ تومان حقوق می‌گیرند . آیا این عدالت و انصاف هست؟ آیا آنها خانواده ندارند و باید شرمنده خانواده هایشان باشند آن هم در پایتخت اقتصادی ایران مشغول به کار ر باشی. چرا به ارکان ثالث و نیروهای پیمانکار توجهی نمی‌شود در وزارت نفت و مجتمع گازی پارس جنوبی؟
jalal
باسلام متاسفانه اینقدر تبعیض بین نیروهای رسمی و غیر رسمی (قراردادی)پیمانی وجود دارد که کارگران غیر رسمی حقوق در حد 20تا30میلیون میگیرن ولی نیروهای رسمی حقوق زیر 60میلیون نمیگیرن حالا ما بخیل نیستیم ولی عدالت برقرار بشه
رضا
سلام خدمت دوستان زحمت کش شرکت نفت و گاز خواهشاً خواهشاً یه کار بکنید عکس فیش حقوقی تون رو نشون بدید بیننده خدا ها حقوق کم کنتون 70میلیون هست اون وقت ناله میزنید تو اون عسلویه که میگید آتش نشانی .برق کار حراست. کارگر ساده .صد شغل دیگه هست که گرما میخوره .پرسنل نظامی.اون ها آدم نیستن شما آدم هستید بنده خدا ها حقوشون خودشون روبکشن به 30نمیرسه
کیان
پول‌مفت دارند میگیرند زیر کولر کازی دارند کار می کنند سرویسها‌همه‌کولر‌دار یک روز دوست دارم یک روز از صبح تا ظهر بیرون باشند اگر دیگه اسم عسلو بیارند با این همه راحتی هنوز نازهم میکنند
Hamid
درود بر مردان و زنان آزاده شرکت نفتی که تن به ظلم نداده و مطالبات حقوق پایمال شده خود هستند
خلیل شرفی
با سلام چرا اینقدر تو پروژه های نفت و گاز تبعیض وجود دارد
کرم الله
سلام و احترام
مسؤلان محترم نفت‌ وگاز منطقه عسلویه واقعا به درخواست مشکلات و معضلات کارکنان خود توجه نمایند ؟؟هنوز که هنوز شاهد عدم توجه به خواسته بحق کارکنان شرکت نفت و گاز منطقه عسلویه هستیم چرا مهندس های شرکت نفت باید ایران را رها کرده به کشورهای هم چون قطر ، کانادا ،امارات متحده عربی یا کشورهای دیگر مهاجرت کنند مگر نه اینکه حقوق و دستمزد مناسب خواسته‌ اند وان هم حقوق طبیعی است برای پیشرفت وتوسعه نفت و گاز ایران باید از لحاظ اقتصادی، مالی ،حقوق وروحی و روانی توجه گردد تا با خیال آسوده خاطر احساس وظیفه کنند وهیچ دغدغه ديگري نداشته باشند آقای دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهور به خواسته بحق آنان توجه ودستور رسیدگی سریع عنایت فرماید ٪٪
کرم الله
سلام و احترام
احتراما به استحضار مسؤلین محترم وزارت نفت مي رسانم هر آنچه در نکته نظرات واعتراض وشکایت ها مطالعه و مي نگریم خواسته‌ کارکنان شرکت نفت و گاز منطقه عسلویه قانونی وحق طبیعی است که این عزیزان در بدترین شرایط گرمای سوز ناک جنوب را تحمل و دوری از خانواده واقعا سخت و طاقت فرسا مي باشد چون این عزیزان کارشان سخت و زیان آور است وان کسی که در تهران زیر کولر گازی لم زده و با خیال آسوده در کنار خانواده خود می باشد قطعآ حقوق او باید پایین تر از کسی باید باشد که در آن گرمای سوز ناک کار می کند این یعنی عدالت ؟؟؟ بنده جانباز ۷۰٪ ویژه دوران دفاع مقدس چند سال پیش یک هفته در جنوب مهمان این عزیزان بودم واز نزدیک دیدم که چقدر کارشان سخت و طاقت فرسا مي باشد وبا آن همه مشکلات و معضلات شرکت نفت و گاز را از نزدیک دیدم و چند روزی هم در وزارت نفت و گاز تهران مراجعه وحضور داشتم ورفا وآسایش آنها در پشت میز کاری وپذیرایی از چای و بیسکویت، صبحانه، نهار وسرویس رفت و برگشت یا ماشین شخصی ،زیر کولر گازی با کت وشلوار اتو کشیده را شاهد بودم و مقایسه آنها با مهندسین و کارکنان نفت و گاز در جنوب با لباس های خیس و عرق کرده دست های روغنی، سیاه ،ناخن شکسته یاد دست و یا پای باند کشی شده ویا کفش های خاکی و گاها چرب ،روحیه خسته وعصبانی وگاها ژولیده ،کلاه عرق شده وعرق لباس که نمک روی آن نقش بسته است واز همه مهمتر وزارت نفت زحمات شبانه روز آنها در عسلویه به تصویر نمی کشد ومردم شریف ایران از تلاش‌های شبانه روزی آنها وسختی های آنها بی اطلاع هستند واین از ضعف اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت نفت است وخواسته این عزیزان بحق است ؟؟ و نباید به شبکه‌ اجتماعی بیگانه اجازه داد از آن سو استفاده کند و موج سواری کند ٪٪ با احترام فراوان از غرب کشور زنده باد ایران بزرگ