۴
۸
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۶۶۲۴۵
مدیرعامل پتروشیمی شازند در مجمع سال مالی ۱۴۰۲تاکید کرد:

سال مالی ۱۴۰۲سال بحرانی برای صنعت پتروشیمی کشور بود

افزایش شدید بهای تولید باعث کاهش سودآوری شاراک شد
علیرعم افزایش درآمد عملیاتی به ۲۹.۹ همت (هزار میلیارد تومان) که نسبت به سال مالی قبل ۲۸ درصد رشد داشت بهای تمام شده تولید نیز از ۲۰ همت به ۲۷ همت رسید که ۳۱ درصد افزایش داشت و باعث کاهش سود عملیاتی و سود خالص و سود پایه هر سهم شاراک شد. 
مجمع شازند
مجمع شازند
به گزارش نفت ما، مجمع عمومی شرکت پتروشیمی شازند با حضور ۸۱.۵۴ درصدی سهامداران حقوقی و حقیقی صبح امروز در مرکز همایشهای هتل المپیک تهران برگزار شد.
علیرضا خلیلی نیا، مدیرعامل پتروشیمی شازند در گزارش خود به مجمع شاراک اظهار داشت: سال مالی ۱۴۰۲سال بحرانی برای صنعت پتروشیمی کشور با توجه به افزایش نرخ خوراک بود.
نایب رییس هیات مدیره پتروشیمی شازند افزود: تولید شرکت از ۱۸۴۸ تن به ۱۹۱۵ تن رسید و ۴ درصد افزایش داشت.
مدیرعامل پتروشیمی شازند اعلام کرد: علیرعم افزایش درآمد عملیاتی به ۲۹.۹ همت (هزار میلیارد تومان) که نسبت به سال مالی قبل ۲۸ درصد رشد داشت بهای تمام شده تولید نیز از ۲۰ همت به ۲۷ همت رسید که ۳۱ درصد افزایش داشت و باعث کاهش سود عملیاتی و سود خالص و سود پایه هر سهم شاراک شد. 
خلیلی نیا تاکید کرد: نسبت بهای تمام شده از ۸۲ درصد به ۹۰ درصد رسید که باعث کاهش حاشیه سود شرکت شد. به دلیل اینکه قیمت خوراک با نرخ ارز نیمایی ۳۸.۵۰۰ تومان محاسبه و ۱۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش داشت، سود ناشی از نرخ تسعیر ارز را کاهش داد و از مرداد ماه سال گذشته به بعد فروش صادراتی شاراک کاهش یافت و فروش داخلی در اولویت قرار گرفت. با اینحال فروش صادراتی ۲۰۱ میلیون دلار ثبت شد.
خلیلی نیا تاکید کرد: افزایش نرخ خوراک و سوخت، حقوق و دستمزد، هزینه های سربار و مالیات و عوارض صادراتی باعث کاهش حاشیه سود خالص شرکت از ۱۲ به ۶ درصد شد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند درخصوص رفع گلوگاه خوراک تصریح کرد؛ استفاده از خوراک c4 و سازگارسازی واحد الفین با خوراک‌های گازی همچون بوتان در راستای کاهش وابستگی به نفتا در دستور کار اجرایی قرار گرفت و امسال نیز دنبال می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آقای پزشکیان باید هر کسی را که فساد کرده برکنار نماید در ایران بچه های باسواد بسیاری داریم با رزومه های عالی دکتری پست دکتری از دانشگاه شریف امیر کبیر که متاسفانه بیکار هستند مردم ایران باید پشت هم باشند و هر کسی را که فساد کرده پیگیری کنند و به گوش مسئولین برسانند ما فقط خودمان میتوانیم خودمان را نجات بدهیم و هیچ کسی برای ما کاری انجام نمی‌دهد باید با تلاش دوباره ایران را آباد سازیم
پاکسازی توسط آقای پزشکیان
دو مورد در پتروشیمی شازند
یک کاتالیست های تقلبی
دوم انتصاب که چند وقته پیش صورت گرفته
حسابان
مرد حسابی! اقای مدیرعامل! چرا شعر و ور میگی؟!
چطور با افزایش درامد ۲۸ درصدی و افزایش نرخ تولید ۴ درصدی تونستی ۴۸ درصد تعدیل منفی در سود خالص بدی؟؟!!!
چرا صادرات کاهش پیدا کرده؟
افزایش نرخ ارز برای خوراک برای درامد در فروش داخلی و صادراتی هم هست
بنزین صادراتی افغانستان رو هم در بازار ثانویه گرونتر ارزش رو فروختی بازم این هنه تعدیل منفی؟؟!!!
دلیلش مشخصه رانت فساد بی سوادی بی انضباطی مالی ترک تشریفات مناقصات
همه این کثافت کاری رو در پاکسان هم کرده بودی
چرا نفتای ترش بی کیفیت از عراق وارد کردی
چرا کاتالیست نقره را دوبرابر خریدی؟
چرا به بنزین صادراتی افغانستان سی دلار نسبت به پارسال تخفیف دادی‌؟!
چرا دویست نفر در دفتر تهران بیخود استخدام کردی که بعضیاشون کارت هم نمی زنن؟؟
ای شتران کجایی؟ خوابی؟
چرا عذر پرسنل با سواد فنی و دست پاک رو‌خواستی؟!
جمع کن برو مرد حسابی
مدیریت اب و فاصلابی
حمیدرضا
سلام اقای حسابان
شما که این مسائل رو میدونید و اطلاعات کامل دارید چرا اقدامی نکردید بیاید سکوت نکنیم بسه دیگه این همه فساد و دزدی و ....اگر شما اقدام کنید شکایت کنید این اقا اخراج بشه و بره اونجایی که باید درس عبرتی میشه برای بقیه بیاید حق جوانان توانا و لایق رو بگیریم بسه دیگه من هم بیوگرافی این اقا رو در اوردم اخه مدیر اب و فاضلاب رو چه به مدیریت نفت؟؟ یعنی اگه یه نفر یه زمانی مدیر مدرسه باشه پس تجربه کاری داشته میتونه بیاد مدیر شرکت نفت بشه این دو تا چه ربطی بهم داره
سلام اقای حسابان ممنون ازنظرتون لطفاشماره تون رو برامون بزارید تاازطریق مسوولین پیگیری بشه
آرش
سلام آقای حسابان اینجا لندن نیست که دنبال عدالت میگردی فعلا در ایران همه همه کار میکنند شما زیاد حرص نخور این آقا حتی اگر بر کنار هم نشه و یا پستی بگیره دیگه جایگاهی بین مردم نداره آبروش رفته انسان با آبروش زندگی می‌کنه
کریمی
حسابان جان!
توجه توجه!
شرکت پتروشیمی شازند در دوره 3 ماهه منتهی به 31/3/1403 به ازای هر سهم 284 ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد کاهش داشته است!!
عزیز من ساده نباشید
جایزه مدیر عامل شازند معتبر نیست فقط برای بورس خوبه اعتباری نداره این یعنی مدیریت بد تولید بد و غیره...