۳
۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۱۶۶۴۲۵
مدیرعامل اسبق پتروشیمی جم در گفتگو با نفت ما:

فردی که بواسطه روابط سیاسی در وزارت نفت استخدام شده را پزشکیان لغو کند

میرافضلی گفت: تصمیم گیری افراد سیاسی در مدیریت نفتی که هم انرژی‌های کشور را تامین می‌کند و هم منبع اصلی درآمد برای تزریق به خزانه ملی است، قطعا حاصلی جز خسارت محض نخواهد داشت.
فردی که بواسطه روابط سیاسی در وزارت نفت استخدام شده را پزشکیان لغو کند
حسین میرافضلی، مدیرعامل اسبق پتروشیمی جم در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، در واکنش به استخدام‌های لحظه آخری حوزه نفت اظهار داشت: استخدام ‌های عجله‌ای و یک شبه آنهم در شرایطی که افراد گزینش شده تخصص و تجربه لازم برای فعالیت در حوزه نفت را ندارند، اقدامی بسیار هزینه ساز و نگران کننده است. به هرحال فعالیت در بخش نفت کاری ۱۰۰ درصد تخصصی و کارشناسی است و گماردن افرادی که تخصص ندارند، منجر به تصمیم‌های غیرکارشناسی شده و در این حوزه که برای کشور استراتژیک است، روند غیرکارشناسی و هزینه ساز را موجب می‌شود.
این کارشناس انرژی در ادامه گفت: موضوع مخرب این است، آن‌هاییکه به واسطه رابطه‌های سیاسی بدون اینکه از حوزه انرژی کمترین شناختی داشته باشند، به طور دائم ارتقاء سطح می‌گیرند و دقیقا به همین دلیل است که در پالایشگاه‌ها مدیریتی ناکارآمد روبرو هستیم و به عنوان مثال هیچ کاری برای رفع ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف انرژی نمی‌توانیم انجام بدهیم.
وی توضیح داد: به طور کل باید اذعان داشت، تصمیم گیری افراد سیاسی در مدیریت نفتی که هم انرژی‌های کشور را تامین می‌کند و هم منبع اصلی درآمد برای تزریق به خزانه ملی است، قطعا حاصلی جز خسارت محض نخواهد داشت. کافی است به شرایط سه سال گذشته نفت نگاهی دقیق و واقع بینانه داشته باشیم تا به این نتیجه برسیم، ناترازی ها، تعطیلی واحد‌های پتروشیمی، آتش سوزی‌های پی در پی واحد‌های نفتی، نارضایتی کارکنان شرکت‌های تابعه و ... دلیلی جز این ندارد که سیاسیون با لابی‌های تمامیت خواهانه افراد مورد نظر خود را بدون شایستگی لازم به بدنه مدیریت نفت تزریق کرده اند تا عملا چرخه نفت مدیریت کشور لنگ بزند.
این مدیر نفتی تصریح کرد: متاسفانه در یک ماهه گذشته استخدام‌های بی رویه‌ای در حوزه برنامه ریزی، توسعه افزایش ظرفیت و ... شاهد استخدام‌های بی رویه رابطه‌ای هستیم که در کنار ایجاد خلل در امور اداره نفت، برای مدیران بعدی هم هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کنند و یعنی مدیریت نفت در دولت چهاردهم را با مشکلات زیادی روبرو می‌کنند. مثلا وقتی به فرزند فلان استاندار بدون اینکه تخصصی داشته باشد، سِمت می‌دهند مدیر بعدی چطور می‌تواند او را جابه جا کند؟
میرافضلی در پایان گفت: نفرات دولت سیزدهم با زیاده خواهی در یک ماه گذشته بدون توجه به حکم آقای مخبر تعداد زیادی را در جایگاه‌های رده بالای مدیریت نفتی استخدام کرده اند که آقای پزشکیان حتما باید همه آن حکم‌ها را لغو کند تا از این طریق از وارد شدن خسارت به بیت المال جلوگیری شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


رضا
دیگه عزا چه عزاییه که مرده شور هم داره گریه می کنه.همین آقا در پتروشیمی جم با همکاری وزیر وقت کار آقای ربیعی هر چی ننه قمر و وابسته به این نماینده و اون وزیر و ... استخدام کرد.اصلا خود این آقا چه تخصصی داشت که شد مدیرعامل پتروشیمی جم.خودش با روزنامه شرق رو هم ریخته بود که سرمقاله با اسم خودش چاپ کنند.واقعا بی شرمی و وقاحت را قورت دادند و یه آب هم روش
چه ربطی داره هر کسی گذشته ای داره حتما خودش به اشتباه خودش پی برده که حالا داره انتقاد می‌کنه کلا ما ایرانی ها همیشه دنبال حاشیه هستیم و برای هر چیزی داستان می‌سازیم برای همین هیچ وقت پیشرفت نمی‌کنیم همش میخوام ایراد آدمارو بگیریم هر کسی هر کاری کرده به خودش مربوط میشه و دودش توو چشم خودش می‌ره الان دیگه وقت این حرفا نیست همه باید انتقاد کنند که آقای پزشکیان پیگیری کنه
آقای میر افضلی لطفا پیگیری کنید و هر کسی که فساد کرده و انتصابی انجام داده همه رو به گوش مسئولین برسانید تا خانه نشین بشوند و دیگر پستی نگیرند با این کار مردم ایران را نجات میدهید خیلی ممنون
ایرج
جهت مفیدبودن،باید جرات رفع فیلتروسانسورابخودتان بدهید وپنبه ها را ارگوشهی کارتان بیرون آورید وعینکهای بسیار خوشبینی رابشکنیدوگرنه وقتی بیدار می‌شوید که ازمملکت ،جهنمی درست کرده آید که فقط علمایتان می‌توانند تحملش کنند و تازه برای درمان بخارج کشوربروند