۵
۱۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۱۶۴۴۵۸
ضربه جواد به بیژن!

چرا بانك پاسارگاد در لیست سیاه وزارت نفت قرار گرفت؟

چگونه مي‌شود رئيس جمهور يك ماه قبل در مراسم افتتاح نمایشی پروژه نیمه تمام ميدان نفتي سپهر و جفير كه پيمانكار اصلي آن بانك پاسارگاد و زيرمجموعه هايش هستند شركت مي كند اما در كمتر از يك ماه وزير نفت دولت سیزدهم، همان بانك را در ليست سیاه معامله وزارت نفت قرار مي دهد؟!
چرا بانك پاسارگاد در لیست سیاه وزارت نفت قرار گرفت؟
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، هفته گذشته وزير نفت طي نامه اي به معاونان، مديران عامل چهار شركت اصلي، مديرعامل شركت صنايع پتروشيمي خليج فارس و مديرعامل شركت نفت ستاره خليج فارس، دستور ممنوعيت معامله با بانك پاسارگاد و شركت هاي تابعه اين بانك را صادر كرد.
درحالي وزارت نفت خبر از افزايش 50 درصدي صادرات نفت در سال گذشته مي دهد كه شاهد ظهور و بروز بابك زنجاني هاي جديد در معاملات نفتی هستيم.
هر از چندگاهي از گوشه و كنار اخباري به گوش مي رسد كه پول نفت فروش رفته، به كشور بازنگشته است اما در اين بين انگشت اتهام به سمت متوليان فروش نفت يعني وزارت نفت و شركت هاي متبوع آن اشاره مي رود كه اين رانت عظيم را آگاه يا ناخودآگاه در اختيار افرادي همچون بابك زنجاني و بانك پاسارگاد قرار مي دهد.
پس از تعطیلات نوروز و در فروردين ماه سال جاري از اولین مکاتباتی که از سوی جواد اوجی امضا شد، ممنوع المعامله کردن بانك پاسارگاد، شرکت ها و كارگزاران اين بانك به دليل استنکاف و عدم پايبندي به تعهدات خود تحت قراردادها و توافقات منعقده با وزارت نفت، در بازگرداندن وجوه حاصل از صادرات نفت کشور بوده است.
در اين مکاتبه نام اشخاص و شركت هاي مرتبط با این افراد، همچون «ادمان نفريه» به چشم مي خورد.
نكته قابل تامل اين ماجرا، بي سر و ساماني روزافزون در بازرگانی وزارت نفت است كه فقط ظاهراً آمار فروش و صادرات نفت را بالا برده اما خبري از بازگشت وجه حاصل از صادرات نيست كه اين موضوع با افزايش نرخ ارز و رشد تورم، بصورت كاملا عيان خود را در سفره مردم نشان مي‌هد.
سوال اصلي اينجاست كه چگونه مي‌شود رئيس جمهور يك ماه قبل در مراسم افتتاح نمایشی پروژه نیمه تمام ميدان نفتي سپهر و جفير كه پيمانكار اصلي آن بانك پاسارگاد و زيرمجموعه هايش هستند شركت مي كند اما در كمتر از يك ماه وزير نفت دولت سیزدهم، همان بانك را در ليست سیاه معامله وزارت نفت قرار مي دهد؟!
همچنين خبر مي رسد كه اخيرا صحبت از واگذاري قرارداد توسعه ميدان پارس شمالي و همچنين خط لوله انتقال گاز از اين ميدان به شركت گسترش انرژي پاسارگاد و زيرمجموعه هايش در ميان است.
در نتيجه اين هشدار را بايد جدي گرفت كه باتوجه به اين نوع فروش نفتي كه از سوي وزارت نفت در پيش گرفته شده، احتمال ظهور بابك زنجاني هاي جديد از قبيل آنچه در بالا ذکر شد افزايش مي يابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خوردن و بردن کانادا
کجای کاری
گزارش جالبی بود ولی تا بوده همین بوده
اون بنده خدایی که رفت کانادا برای درمان
دلارهای نفتی را هم با خودش برد
باید کسانی که این پروژه ها را دادن به این تیم محاکمه و بازخواست کنند
بانک ف… پاسارگاد !!
بانک پاسارگاد یک مجموعه فا..:به دهها زیرمجموعه فا.. و کاغذی است .

بانک پاسارگاد از ابتدا برای سو استفاده و تبانی و تاراج صنایع ، معادن و اموال دولت تاسیس گردید .

ارتباط فا….این بانک با ارگانهای مختلف ، حکایتی است ....

شرکت میدکو و سایر بازوهای بانک ....
گلی
کلمه فاسد که سانسور کردن ندارد !!

صفت فاسد برای این بانکهای خصوصی خیلی هم زیبنده و فضیلت است !!
متاسفانه بانک پاسارگاد در هلدینگ انرزی خود اکثر مدیران مورد دار و مخالف را جمع کرده است که از اقای قاسمی بعید هست
ضرب المثل بین المللی !!
دزدان ناشی بانک میزنند ،

اما دزدان حرفه ای بانک میزنند !!
سهامدار خسته
اینکه از یک طرف قراردادهای بزرگ ارزی به بانک پاسارگاد میدند و از طرف دیگه اجازه صادرات نفت بش میدند دارند تهاتر می کنند حدس میزنم مسیله اینه که دولت میگه دلار فروش نفت را به من بده و من طلب ارزی تو را با دلار نیمایی ۴۰ هزار تومنی بصورت ریالی بت میدم
بانکهای خصوصی خوری !!
بانک پاسارگاد روابط خاصی هم با سازمان توسعه معادن ( ایمیدرو ) دارد !!!
علل تورم
بانکهای خصوصی >>>
از عوامل مهم فساد ، خلق نقدینگی ، تاراج اموال عمومی
ایجاد کسری بودجه و تورم
هستند
جالب اینه که این مقاله به نظر با سوء نیت و عدم اطلاع از وقعیت ها تنظیم شده
افتتاح پروژه
سوال
شما کارمند بانک پاسارگاد هستید ؟!!

کدام سو نیت ؟؟!!

در این مملکت کسی هست که از مفاسد خصوصی سازی ، بانکهای خصوصی خبر نداشته باشد ؟؟!!!