۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۸۵۰۴۴

واکنش وزارت نفت به خبر رویترز

وزارت نفت در واکنش به خبر رویترز در خصوص کاهش ۱۵ درصدی خرید نفت هند از ایران اعلام کرد که هند در سال مالی جدید ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میانگین خرید نفت از ایران را افزایش خواهد داد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،رویترز 3 روز پیش با انتشار خبری از کاهش 15 درصدی خرید نفت هند از ایران خبر داد. این خبر که با عنوان "خرید نفت هند از ایران 15 درصد کاهش یافت" و به نقل از رویترز منتشر شد، واکنش وزارت نفت را در پی داشت. متن توضیحات ارسالی وزارت نفت  در واکنش به خبر رویترز که با عنوان "واردات نفت هند از ایران رکورد می زند" ارسال شده، بدین شرح است: "هند پس از چین، دومین مشتری نفت خام ایران است. این کشور در دوران تحریم، خرید نفت از ایران را قطع نکرد، اگرچه آمریکا برای کم کردن خرید نفت از ایران فشار زیادی بر دهلی نو وارد کرده بود. این کشور همچنین یکی از بازارهای رو به رشد نفت در آسیاست.
پالایشگران هندی در سال مالی 2017 – 2018 به طور میانگین روزانه 450 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کردند. پالایشگران این کشور همچنین در ژوئیه سال 2017، 500 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده بودند که یک رکورد در سال 2017 محسوب می شد. صادرات نفت ایران به هند اگرچه در سال مالی  2017- 2018 نسبت به سال مالی پیش از آن به دلیل کاهش خرید نفت از سوی پالایشگران دولتی با کاهش همراه بوده است اما این کشور، در سال مالی جدید 2018-2019 میانگین خرید نفت از ایران را افزایش خواهد داد. پالایشگران دولتی و خصوصی هند در ماه آوریل 2018 که نخستین ماه آغاز سال مالی جدید هند محسوب می شود خرید نفت از ایران را به رقم بی سابقه حدود 700 هزار بشکه در روز رساندند که این حجم از فروش نفت ایران به این کشور بی سابقه محسوب می شود. در پایان باید عنوان شود فروش نفت تابعی از مسائل داخلی و بین المللی است و بازار نفت جای دوراندیشی، تدبیر و البته دیپلماسی است. وزارت نفت پس از اجرای برجام تمام تلاش خود را برای بازپس گیری سهم ایران از بازار نفت به بهترین شکل ممکن انجام داده است و با استفاده از تمامی ابزارها و تدابیر لازم در مقابل برخی از کشورهای منطقه که حاضرند به هر قیمتی جایگاه ایران را در بازار نفت تضعیف و سهم کشورمان را غصب کنند، ایستاده است.     منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی