۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۴۱۵۸۶

چاینا پلاست۲۰۱۶

از آنجایی که این نمایشگاه یک رویداد بین‌المللی به شمار می‌آید شرکت‌های مختلف از سراسر دنیا از جمله ایران در آن شرکت می‌کنند. به نظر می‌رسد که شرکت‌های ایران نیز ازجمله چند مجتمع پتروشیمی برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند تا بعد از برگزاری ایران‌پلاست راهی چین شوند.
 چاینا پلاست۲۰۱۶
به گزارش نفت ما،پلاستیک از یک فرآیند خاص پتروشیمی به‌دست می‌آید و آنچه ما در نهایت مورد استفاده قرار می‌دهیم، تنها محصول نهایی است که بعد از گذشت از هزاران مسیر پر پیچ و خم به این شکل درآمده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. صنعت پتروشیمی وپلاستیک به قدری گسترده است که برگزاری نمایشگاه‌های حرفه‌ای و گسترده برای آن نه تنها دور از انتظار نیست بلکه یک امر لازم و ضروری به شمار می‌آید.
در طول سال چند نمایشگاه بزرگ در ابعاد بین‌المللی تنها برای نمایش عظمت صنعت پتروشیمی کلید می‌خورند. از K آلمان گرفته که هر ۳ سال یک‌بار برگزار می‌شود، تا «میان‌پلاست»، «ایران‌پلاست»، «عرب‌پلاست» و البته یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های آسیا یعنی «چایناپلاست». این رویداد در حال حاضر مهم‌ترین نمایشگاه آسیاست.
چین با بیش از یک‌میلیارد نفر جمعیت یکی از مهم‌ترین بازارهای سراسر دنیا را در اختیار دارد که تولیدپلاستیک نیز بخشی از این بازار عظیم است. این کشور با توجه به بازار و پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر داشته نمایشگاه بزرگ چایناپلاست را هر سال برگزار می‌کند تا شرکت‌های مختلف از تمام دنیا به آنجا آمده و آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش بگذارند.  
تاریخچه برگزاری «چایناپلاست»
 در ۵۰سال اخیر صنعت‌پلاستیک دنیا پیشرفت‌های زیادی داشته و با توجه به وسعت کشور چین و دستی که بر تمامی بازارهای دنیا دارد آنها نیز پیشرفت قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند. چایناپلاست از همان ابتدا به‌عنوان یک نمایشگاه کاملا تخصصی سعی در افزایش آگاهی کارخانه‌های داخلی این کشور با فناوری‌های روز دنیا داشت و اکنون ۳۰سال از آن روزی که نخستین دوره این نمایشگاه برگزار شد می‌گذرد و همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.
در ابتدا این نمایشگاه تنها با حضور شرکت‌های داخلی و چند شرکت خارجی برگزار می‌شد اما رفته‌رفته با گسترش بازار چین در دنیا این نمایشگاه نیز جایگاه خود را پیدا کرد و توانست شهرت زیادی به‌دست آورد. برخی کارشناسان نمایشگاهی چایناپلاست را بزرگترین رویدادپلاستیک در آسیا می‌دانند و البته این شهرت باعث شده تا دومین نمایشگاه برترپلاستیک در دنیا پس از نمایشگاه K آلمان باشد که کمتر رویدادی قادر به رقابت با آن است.
چایناپلاست سال‌هاست که به عضویت «یوفی» درآمده و این خود نشان‌دهنده استانداردهای بالای برگزاری این رویداد است. البته براساس آنچه که مسئولان برگزاری این رویداد می‌گویند چایناپلاست از سال ۱۹۸۷م تا امروز توانسته مهر تایید اتحادیه ماشین‌آلات صنعت‌پلاستیک اروپا را نیز به‌عنوان یک نمایشگاه باکیفیت در حوزه‌پلاستیک به‌دست آورد.  
چایناپلاست ۲۰۱۶
سی‌امین رویداد بزرگ‌پلاستیکی چین قرار است در تاریخ ۶ تا ۹ اردیبهشت (۲۵ تا ۲۸ آوریل) برگزار شود. در این رویداد ۴ روزه شرکت‌های مختلف از سراسر دنیا گردهم می‌آیند تا محصولات و دستاوردهای خود را در زمینه‌های ماشین‌آلات قالب‌گیری، مواد شیمیایی و خام، اکسترودر و خطوط اکستروژن، ماشین‌آلات قالب تزریق، برنامه‌های کاربردی IT /CAD-CAM، ماشین‌آلات و تجهیزات پردازش و بازیافت، ماشین‌آلات عملیات نهایی روی سطوح، ماشین‌آلات فوم، رزین تقویت شده، تجهیزات آزمایش، اندازه‌گیری و کنترل، انواع قالب، قطعات قالب، انواع پرس، ماشین‌آلات پردازش پس از تولید و ماشین‌آلات جوشکاری به نمایش بگذارند.
برگزارکنندگان این نمایشگاه تخصصی‌پلاستیک و لاستیک شامل شرکت خدمات نمایشگاهی Adsale، مرکز تجارت خارجی چین، شورای ملی صنعت نور چین، انجمن صنعت پردازش‌پلاستیک چین، انجمن صنعت ماشین‌آلات پلاستیک چین، انجمن صنعت پلاستیک گوانگدونگ، شرکت نمایشگاهی دوسلدورف در چین، انجمن تجارت‌پلاستیک شانگهای و شرکت نمایشگاه‌های پکن ( Yazhan ) هستند.
این رویداد در مرکز جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی شانگهای برگزار می‌شود و وسعت آن را حدود ۲۴۰ هزار مترمربع حدس می‌زنند. همچنین گفته می‌شود که حدود ۳۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی قصد حضور در این رویداد بزرگ چین را دارند که خود یک رکورد در سطح آسیا به‌شمار می‌آید. مجریان این رویداد بزرگ اعتقاد دارند که چایناپلاست می‌تواند بیش از ۱۴۰هزار بازدیدکننده کاملا تخصصی را به نمایشگاه امسال بیاورد.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه نشست‌های علمی و تخصصی، کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های تخصصی برگزار خواهد شد. از مهم‌ترین رویدادهای همزمان می‌توان به کنفرانس تجهیزات‌پلاستیکی پزشکی و نشست اتوماسیون صنعتی اشاره کرد. از دیگر موارد قابل اشاره درباره این رویداد بزرگ و تاثیرگذار، اهدای جایزه نوآوری و طراحی است. هدف از اهدای این جایزه قدردانی از تولیدات خلاق و تشویق تولیدات با ماندگاری بالا یا با قابلیت تحمل شرایط سخت‌تر یا استفاده بیشتر است.
نکته‌ای مهم برای بازدیدکنندگان
در این نمایشگاه نیز مانند بیشتر نمایشگاه‌های تخصصی برای بازدیدکنندگان یک مبلغ ورودی در نظر می‌گیرند. مبلغ ورودی چایناپلاست برای یک روز ۳۰ یوان و برای ۴ روز ۵۰ یوان است. نکته مهم این است که شما می‌توانید با ثبت‌نام مجازی در سایت این نمایشگاه در این هزینه صرفه‌جویی کنید و از پرداخت آن به طور حضوری هنگام ورود به نمایشگاه بی‌نیاز شوید. به این طریق شما در روز نخست بازدیدتان با صرفه‌جویی در وقت و بدون معطلی وارد نمایشگاه خواهید شد، البته ۵۰ یوان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.
یکی از خدمات جالب این نمایشگاه ارائه نرم‌افزار تلفن همراه برای بازدیدکنندگان است که در آن علاوه بر پیش ثبت‌نام مجازی رایگان می‌توانند غرفه‌داران را بر اساس نام و تولیدات آنها جست‌وجو کرده تا در هنگام بازدید در زمان خود صرفه‌جویی کنند یا به‌طور مستقیم و بدون گشت اضافی از قسمت‌های مورد علاقه خود بازدید داشته باشند.  
رقابت با ایران‌پلاست
از آنجایی که این نمایشگاه یک رویداد بین‌المللی به شمار می‌آید شرکت‌های مختلف از سراسر دنیا از جمله ایران در آن شرکت می‌کنند. به نظر می‌رسد که شرکت‌های ایران نیز ازجمله چند مجتمع پتروشیمی برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند تا بعد از برگزاری ایران‌پلاست راهی چین شوند.
همانطور که اشاره شد چایناپلاست یک نمایشگاه تخصصی است که در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین رویداد آسیا در این حوزه شناخته می‌شود اما یک رقیب سرسخت در منطقه آسیا دارد که با نام ایران‌پلاست آن را به خوبی می‌شناسیم. نمایشگاه ایران‌پلاست به دلیل ضربه‌هایی که از تحریم‌ها خورده نتوانست جایگاه بالای خود را در این صنعت حفظ کند اما حالا بعد از برطرف شدن مسائل هسته‌ای و امضای برجام امید آن می‌رود که بار دیگر بتواند به جایگاه پیشین خود بازگشته و یک رقیب بسیار جدی برای نمایشگاه چایناپلاست باشد. ایران‌پلاست ۲۰۱۶ با حضور خوب شرکت‌های خارجی همراه شده و امیدواریم که سال آینده نیز این رشد هم در میان شرکت‌های داخلی و هم در میان شرکت‌های خارجی وجود داشته باشد.   منبع: صمت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی