۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۰۱۳۳

هنوز قیمت خوراک پتروشیمی‌ها شفاف‌سازی نشده است

به گزارش نفت ما، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه هنوز قیمت خوراک گازی پتروشیمی در هاله‌ای از ابهام است دولت باید با شفاف‌سازی اصولی را در این داشته باشد. حسین امیری خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با فاینانس چینی در پروژه‌های کلیدی نفت اظهار داشت: متکی بودن به فاینانس یک کشور کامل منطقی نیست چرا که طرح‌های کلیدی نیازمند تکنولوژی و فناوریهای جدید کشورهای اروپایی است.
 
وی تصریح کرد: با لغو تحریم‌ها شاید درهای کشورهای اروپایی به روی ایران گشوده شود.
 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: وابستگی به منابع مالی یک کشور محدودیت‌هایی را برای اجرای پروژه فراهم می‌کند بنابراین باید در پی شناسایی بازارهای جدید بود.
 
امیری خامکانی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: طبق آخرین مصوبه مجلس قیمت خوراک گازی پتروشیمی‌ها 13 سنت تعیین شده است اما دلیل اجرایی نشدن آن به گفته بعضی مسئولان شاید به این موضوع بر می‌گردد که اکثر تولید کنندگان محصولات پتروشیمی گاز تحویلی را در واحدهای پتروشیمی تبدیل به سایر فرآورده کرده و سود کلانی را نصیب خود می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: دولت باید با شفاف‌سازی قیمت‌ها زمینه را برای جلوگیری از رانت و ایجاد رقابت بین سرمایه‌گذاران فراهم نماید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی