۰
۷
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۴۵۲۸

۲ طرح قطر برای تخلیه گاز پارس جنوبی

پیگیریها از شرکت ملی نفت ایران نشان می دهد که حدود ۵۰ درصد ذخایر گاز طبیعی ایران در مخازن مشترک قرار گرفته ‏اند که مطابق با اعلام مسئولان وزارت نفت برای توسعه مخازن مشترک گاز در برنامه پنجم توسعه باید حدود ۶۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود.
۲ طرح قطر برای تخلیه گاز پارس جنوبی
به گزارش نفت ما ،در حال حاضر حجم تولید گاز طبیعی ایران از مخازن مشترک در حدود 255 میلیون متر مکعب در روز بوده که با توسعه تمامی میادین مشترک گازی ظرفیت استخراج گاز ترش از این حوزه های مشترک باید به 880 میلیون متر مکعب در روز تا پایان برنامه پنجم افزایش یابد.
 
در این میان تولید فعلی شرکت ملی نفت ایران از مخزن پارس‏ جنوبی و با توسعه فازهای جدید این میدان مشترک با قطر ظرفیت تولید گاز ترش به 775 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.
 
در حال حاضر قطر به عنوان مهمترین شریک ایران در میادین مشترک گاز به طور متوسط روزانه 360 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از این پارس جنوبی برداشت می کند که با اعمال یک برنامه منطقی و با مشارکت شرکتهای بزرگ بین المللی به زودی ظرفیت تولید گاز خود را به 452 میلیون متر مکعب افزایش می دهد.
 
کارشناسان ارشد شرکت ملی نفت ایران درباره برنامه های جدید قطر برای تخلیه کامل گازهای مشترک پارس جنوبی، می گویند: قطر هم اکنون 2 سناریو برای برداشت سهم ایران در پارس جنوبی را در دستور کار قرار داده است.
 
بر این اساس قطر با مشارکت شرکتهای بزرگ بین المللی صنعت نفت جهان از یک سو به دنبال ایجاد مخازن ذخیره سازی مستقل گاز برای انتقال گاز پارس جنوبی به مخازن مستقل است. از طرف دیگر انجام حفاریهای هوشمند افقی را در دستور کار قرار داده است که این موضوع منجر به افت فشار و افزایش برداشت آب نمک در چاههای بخش ایرانی پارس جنوبی شده است.



  نام میادین تعداد میادین مشترک نام کشور مشترک میزان برداشت ایران میزان برداشت کشور همسایه پارس جنوبی یک قطر 210 میلیون متر مکعب 360 میلیون متر مکعب لایه نفتی پارس جنوبی یک قطر صفر 450 هزار بشکه نفت میادین مشترک نفت با عراق 12 عراق 130 هزار بشکه 295 هزار بشکه میادین مشترک نفت با امارات 7 امارات 56 هزار بشکه 136 هزار بشکه میادین مشترک نفت با عربستان 4 عربستان 42 هزار بشکه 450 هزار بشکه منبع:مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


خوشبختانه در همه میادین مشترک عقب هستیم !!
چرا مسولي مردم را دعوت در سرمايه گذاري نميكنند و ملت بايد برن در امارات و كشورهاي ديگر سرمايه گذاري كنند
ﻗﻨﺒﺮﯼ
ﺩﻋﺎﻫﺎﯾﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻧﻔﺘﻤﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺭﻭﯼ ﭘﺎﯼ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﯾﺴﺘﯿﻢ ﻇﺎﻫﺮﺍ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ !
ﺑﺎ ﭘﻮﻝ ﻣﺎ ﻫﻤﻪ ﭼﯽ ﺭﻭ ﺧﺮﯾﺪﻧﺪ .ﻣﺮﺩﻡ ﮐﺸﻮﺭﻡ ﺩﺭ ﻓﻘﺮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺑﺎ ﭘﻮﻝ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ....
ایا بر اساس قوانین بین اللملی امکان احقاق حقوق ایران از میادین مشترک وجود ندارد
چشم مسولان و مقام ها روشن که این سال ها این همه خدمت به عرب ها کردند و مردم را مشغول به شعار و خود در خدمت!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
بی خیال نفت و گاز. انرژی هسته ای حق مسلم ماست.