۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۲۳۸۳۹

تعطیلی میدان نفتی مشترک عربستان و کویت

به گزارش نفت ما،شرکت نفتی شورون عربستان اعلام کرده است میدان نفتی مشترک خود با کویت را به دلیل مناقشات موجود با طرف کویتی خواهد بست،‌ قرار بود با اجرای این پروژه، تولید این میدان به ۸۰ هزار بشکه در روز برسد.

  به نقل از لایوتریدینگ، واحد عربستان شرکت نفتی آمریکایی شورون اعلام کرد به دلیل اختلافات طولانی مدت و حل نشده با کویت، میدان نفتی مشترک این کشور با عربستان را تعطیل خواهد کرد.

بنا به اعلام شورون به شرکت نفت کویت، فعالیت میدان نفتی وفرا، که در نقطه مرزی کویت و عربستان واقع شده است، از ماه‌آینده میلادی متوقف خواهد شد.

پیشتر نیز فعالیت های میدان نفتی مشترک خفجی کویت و عربستان در ماه اکتبر به دلیل مشکلات زیست محیطی متوقف شده بود.

این تصمیم شورون درنتیجه عدم ارائه مجوز از سوی مقامات کویتی برای حضور کارکنان مهاجر این شرکت در این میدان نفتی مشترک بوده است.

سخنگوی شورون اعلام کرد که شرایط موجود وضعیت را برای این شرکت در راستای ایجاد امنیت در زمینه ادامه تولید نفت سخت کرده است و شورون با تمام توان برای حل این مشکل با تمام طرف های مورد نیاز همکاری خواهد کرد.

توقف تولید ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه نفت روزانه در میدان نفتی مشترک وفرا، بیش از عربستان برای کویت که تولید بسیار کمتری دارد مشکل آفرین خواهد بود.

شورون در تلاش بود تا با اجرای یک پروژه، تولید این میدان را ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

امروز روزنامه الوطن منتشر کرد، عربستان آخرین روز بهره برداری از میدان نفتی مشترکـ با کویت را ١٩ اردیبهشت اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی