۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۰۷۵۹

افزایش تولید نفت و گاز برزیل

به گزارش نفت ما،آژانس نفت، گاز طبیعی و سوخت زیستی برزیل روز سه‌شنبه (١٢ اسفند ماه) از افزایش ٢٠ درصدی تولید نفت و گاز این کشور در ماه ژانویه سال ٢٠١٥ میلادی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس نفت، گاز طبیعی و سوخت زیستی برزیل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی بهره‌برداری از سامانه‌های تولیدی به تعویق افتاده، برای دومین ماه پیاپی تولید نفت و گاز این کشور در ماه ژانویه به سه میلیون بشکه معادل نفت در روز رسید که ٢٠ درصد بیشتر از تولید این کشور در مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این نهاد، روی‌هم‌رفته میانگین تولید ٤٤ شرکت فعال در برزیل در این ماه به ٣,٠٨ میلیون بشکه معادل نفت در روز رسید.

تولید نفت و گاز این کشور در ماه ژانویه ١٩٠ هزار بشکه معادل نفت یا ٠,٦ درصد کمتر از ماه دسامبر بود.

بر اساس این گزارش، شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل با تولید ٢,٥٩ میلیون بشکه معادل نفت یا ٨٤ درصد از کل تولید برزیل در این ماه، بزرگترین تولیدکننده این کشور باقی ماند. این شرکت در مدت مشابه پارسال ٨٨ درصد از مجموع تولید برزیل را به خود اختصاص داده بود.

شرکت بی‌جی گروپ که در کنار پتروبراس و دیگر شرکا، سهام بسیاری از میدانهای بزرگ فراساحلی را در حوزه سانتوس در اختیار دارد، با تولید ١٤٠ هزار و ٥٦٢ بشکه معادل نفت، دومین تولیدکننده بزرگ برزیل در این ماه بود. تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ٥٠ درصد افزایش یافته است.

شرکت پتروبراس نیز اوسط ماه فوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با بهره‌برداری از چاههای جدید در ١٢ ماه اخیر، تولید نفت و معادل گاز طبیعی این شرکت در ماه ژانویه در برزیل و خارج این کشور با افزایش ١٣,٣ درصدی همراه بوده است.

این شرکت نفتی که بخش عمده آن متعلق به دولت برزیل است، یکی از بزرگترین شرکتهای تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی