۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۱۸۳۴۶
آیا شاهد برخورد با یک متخلف اقتصادی جدید خواهیم بود؟

همه چیز درباره مدیرعامل پدیده و شرکت پدیده شاندیز

محسن پهلوان مدیرعامل پدیده که دیروز در آخرین مصاحبه خود با یک پایگاه خبری ناشناس، رفتن خود از ایران را تکذیب کرده بر خلاف ثروتمندان دیگری که در سالهای اخیر نامشان مطرح شده، مثل بابک زنجانی یا کمی عقب تر شهرام جزایری، از کودکی در خانواده متمولی در مشهد که به کار ساخت و ساز اشتغال داشته اند رشد کرده اند.
همه چیز درباره مدیرعامل پدیده و شرکت پدیده شاندیز
به گزارش نفت ما ، پلمپ ناگهانی دفاتر شرکت پدیده شاندیز آن هم پس از سالها تبلیغات گسترده رسانه ای، پرسشهای فراوانی را در اذهان مردم ایجد کرده است. پدیده شاندیز که از سال ۱۳۷۷ با افتتاح رستورانی در تهران مطرح شد، زمانی شهرت یافت که در سال ۱۳۸۸ با استفاده از همزمانی میلاد امام رضا (ع) با روز ۸/۸/۸۸ از افتتاح رستوران جدید پدیده خبر می داد. پس از آن ساخت و سازهای این شرکت گسترش یافت و ساخت شهر افسانه ای پدیده در کیش و مشهد رسانه ای شد. اما ناگهان هفته گذشته خبر غیرقانونی بودن اغلب ساخت و سازهای پدیده مطرح شد و برخی دفاتر آن پلمپ شد. این درحالیست که مردم باور نمی کنند شرکتی با این حجم عظیم از تبلیغات تلویزیونی که به دلیل طولانی بودن مدت پخش این تبلیغات از صدا و سیما – بیش از پنج سال به طور مستمر و اغلب برنامه های تبلیغاتی در مدت زمانی طولانی – قطعا هزینه فراوانی در پی داشته است، ناگهان با این حجم از تهدیدها مواجه شود و حتی پروژه های به ظاهر افسانه ای آن در کیش و مشهد غیرقانونی خوانده شود. چرا که بسیاری از مردم، به پشتوانه این حجم عظیم از تبلیغات، سهام کاغذی این شرکت را خریده یا به نوعی در آن سرمایه گذاری کرده اند و اکنون زیان دیده اند و مشخص نیست چه کسی پاسخگوی زیان مردم خواهد بود. ضمن اینکه اگر این شرکت عملکردی غیر قانونی داشت چرا سالهای طولانی به آن اجازه دادند از امکانات تبلیغاتی    شاخص رشد سهام پروژه پدیده شاندیز از آبان ۸۸ تا شهریور ۱۳۹۰، رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد و با آغاز عملیات اجرایی در مهرماه ۹۰، با جهش ۱۳۰درصدی رو به رو شد. در سال ۱۳۹۰ با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده ۲۷۵ درصد رشد داشت که بیشتر حاصل تبلیغات گسترده این شرکت بود چراکه در شرایط رکود ساخت و ساز، رشد سهام بخش ساخت و ساز منتفی است و به همین دلیل، این سود، غیر واقعی و حبابی است که قابلیت پرداخت ندارد گسترده ای در رسانه ملی استفاده کند یا به ساخت و سازهایی با این حجم عظیم دست بزند؟
اما صرفنظر از این پرسشها شاید برای خیلی از مردم جالب باشد بدانند مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز کیست؟
محسن پهلوان مدیرعامل پدیده که دیروز در آخرین مصاحبه خود با یک پایگاه خبری ناشناس، رفتن خود از ایران را تکذیب کرده و گفته ؛ما فقط سربازان ولایت بوده ، هستیم و خواهیم بود و پدیده شاندیز زاییده و بوجود آمده همین نظام فکری است و ما با تلاش در راستای اقتصاد مقاومتی فرزند خلف خود را بزرگ خواهیم کرد؛ بر خلاف ثروتمندان دیگری که در سالهای اخیر نامشان مطرح شده، مثل بابک زنجانی یا کمی عقب تر شهرام جزایری، از کودکی در خانواده متمولی در مشهد که به کار ساخت و ساز اشتغال داشته اند رشد کرده و آنگونه که خود گفته، کاشی کاری های حرم امام رضا (ع) و بقعه خواجه ربیع توسط پدربزرگش انجام شده است. او در مصاحبه ای الگوی خود در کار اقتصادی را ارمغان بهزیستی که بیست سال پیش برگه های سوال را با قیمت ارزان بین مردم توزیع می کرد و یادآور بلیت بخت آزمایی بود اعلام کرده است. او از سال ۷۷ به بعد پس از افتتاح دو رستوران شاندیز در شاندیز مشهد و تهران، رستورانهایی در افغانستان و دوبی و سپس رستوران بزرگ خود در تهران را افتتاح کرد و رستوران گراند هتل تهران نیز توسط او افتتاح شد. او همچنین برای مدتی، امتیاز کل بیلبوردهای تبلیغاتی کشور افغانستان را در اختیار گرفت و تنها ۳۰ درصد از درآمد آن را به دولت افغانستان پرداخت می کرد. آن زمان هنوز بیلبورد تبلیغاتی در افغانستان وجود نداشت. 
به نقل از نکونیوز شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۸۳ تحت شماره ۲۲۸۲۹ نزد اداره ثبت شرکت‌های مشهد تحت نام شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران سهام (سهامی عام) به ثبت رسید. در ادامه و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۸۷ با تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده نام شرکت به شرکت   پرسشهای بی پاسخ درباره دلایل فعالیت طولانی این شرکت در عرصه های مختلف ساخت و ساز و بویژه تبلیغات علیرغم مشکلات قانونی، حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و مقامات دولت قبل در مراسم کلنگ زنی پروژه پدیده مشهد که نام شهر رویایی به خود گرفته است و دلیل تاخیر در برخورد با سهام کاغذی این شرکت که دهها هزار نفر را متضرر کرده است به قوت خود باقیست. توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) تغییر یافت. 
مهمترین تخلف پدیده، فروش سهام غیرقانونی و کاغذی به مشتریان است. شرکت ابنیه پدیده شاندیز، مجری و مالک تمام پروژه‌های ساختمانی مجموعه پدیده، با هدف ساخت بزرگترین مجموعه چند منظوره تفریحی و گردشگری کشور، اقدام به جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری، در قالب فروش یک و نیم میلیارد سهم کرد. شاخص رشد سهام پروژه پدیده شاندیز از آبان ۸۸ تا شهریور ۱۳۹۰، رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد و با آغاز عملیات اجرایی در مهرماه ۹۰، با جهش ۱۳۰درصدی رو به رو شد. در سال ۱۳۹۰ با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده ۲۷۵ درصد رشد داشت که بیشتر حاصل تبلیغات گسترده این شرکت بود چراکه در شرایط رکود ساخت و ساز، رشد سهام بخش ساخت و ساز منتفی است و به همین دلیل، این سود، غیر واقعی و حبابی است که قابلیت پرداخت ندارد و همین عاملی برای برخورد با شرکت پدیده شاندیز بوده است. 
پرسشهای بی پاسخ درباره دلایل فعالیت طولانی این شرکت در عرصه های مختلف ساخت و ساز و بویژه تبلیغات علیرغم مشکلات قانونی، حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و مقامات دولت قبل در مراسم کلنگ زنی پروژه پدیده مشهد که نام شهر رویایی به خود گرفته است و دلیل تاخیر در برخورد با سهام کاغذی این شرکت که دهها هزار نفر را متضرر کرده است به قوت خود باقیست. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی