۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۱۰۳۸

دیگر نیروگاه گازی نمی‌سازیم

به گزارش نفت ما،معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه دیگر نیروگاه گازی صرف نخواهیم ساخت و نیروگا‌ه‌های گازی حداکثر دو سال می توانند به شبکه سراسری برق بفروشند، گفت: نرخ خرید برق برای بخش خصوصی به گونه‌ای تنظیم می شود تا آنها بتوانند تسهیلات خود را در ۵ سال به شبکه بانکی بازگردانند.
هوشنگ فلاحتیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اولویت وزارت نیرو تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی است تا ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان قابل توجهی بازده تولید را نیز افزایش ‌دهد گفت: در آینده دیگر نیروگاه گازی صرف نخواهیم ساخت و از ابتدا به‌صورت سیکل ترکیبی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: سرمایه گذارانی که به احداث واحد گازی اقدام کنند، حداکثر به‌مدت دو سال می‌توانند به شبکه سراسری برق بفروشند و باید طی دو سال واحد بخار را راه‌اندازی کنند. 

فلاحتیان با اشاره به بدهی برخی از پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی به شبکه بانکی تاکید کرد: نرخ خرید برق باید به‌گونه‌ای برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران تنظیم شود تا آنها بتوانند تسهیلات بانکی خود را در ۵ سال به شبکه بانکی بازگردانند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: افزایش نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش است بطوریکه هر کیلووات‌ساعت برق تولید شده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر از نرخ چهارهزار و ۴۳۰ ریال به حدود چهارهزار و ۶۳۰ ریال به‌ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی