۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۶۶۴۹۵
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در گفت و گو با نفت ما:

راهبرد متنوع سازی بازار صادراتی نفت سپاهان عملیاتی شده است

امین دهقان تاکید کرد: بحث صادرات روغن نهایی به صورت روغن‌های صنعتی و روغن‌های خودرویی، واقعا پیچیده‌ است چونکه در بازار جهانی شما باید با برندهای خیلی معروف جهانی رقابت کنید. لذا ما تلاش داریم که بتوانیم هر چه بیشتر روغن‌های نهایی مان را در بازارهای خارجی صادر کنیم.
فایل ویدیو

فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در گفت و گو با نفت ما در خصوص موضوع رفع تعهد ارزی و اقدام انجمن پالایشگاههای روغن سازی در این زمینه اظهار داشت: در خصوص رفع تعهد ارزی، ما شرکت‌ها موظفیم چه در موارد نیمایی و چه در موارد کوتاژی در سامانه‌ جامعِ تجارت رفع تعهد ارزی کنیم، در سامانه‌ جامع تجارت؛ قیمتها، خریدار، فروشنده و همه چیز مشخص است. به علاوه، قیمت نیمایی هم کاملا مشخص بوده و  قیمت کوتاژی هم تقریبا در طولِ هفته و ماه، نوسان خیلی خاصی ندارد و مشخص است و خریدوفروش انجام می شود.
امین دهقان افزود: ما الان ۱۰۰ درصد تعهد ارزی داشته و تلاش داریم که تمام موارد کاملا شفاف بوده و به صادرات این چهار پالایشگاه اصلی روغن سازی کمک بشود تا تمام ارز حاصل از فروش محصولات مان را به صورت ۱۰۰ درصدی و به صورت ارز باکیفیت و ارز حاصل از صادرات مواد یا محصولات یا موارد دیگر، در اختیار دولت قرار بدهیم، به همین دلیل توقع اینست که در این زمینه دولت واقعا از ما حمایت کند تا ما بتوانیم این صادرات را افزایش داده و ارز بیشتری وارد کشور نموده و وظیفه‌ای که در قبال این صنعت و کشور داریم بهتر انجام بشود.
مدیرعامل نفت سپاهان در مورد تسعیر نرخ ارز با قیمت نیمایی 38 هزار تومانی درحالیکه قیمت خرید لوبکات هم همین است و عملا سودی برای شرکت ندارد تصریح کرد: الان ما تقریبا در قیمت تمام شده لوبکات مان دیگر ارز ترجیحی دریافت نمی‌کنیم، ما بحث‌هایی در مورد نحوه‌ محاسبه‌ قیمت لوبکات داریم و به نظر ما در این محاسبات باید یک بازبینی مجددی بشود و با توجه به اینکه مولفه‌های اصلی اش تغییر کرده، امیدواریم بتوانیم این بحث را پیش کشیده و مطرح کنیم. به همین دلیل ما معتقدیم وضع عوارض بر صادرات و مسائلی از این دست، با توجه به اتفاقاتی که افتاده دیگر عملا معنایی ندارد.
نایب رییس هیات مدیره نفت سپاهان در مورد تولید روغن سبز سازگار با محیط زیست با توجه به تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی در این شرکت اعلام کرد: ما دو پروژه‌ تحقیقاتی راجع به این موضوع داریم که یکی از آنها را با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پیش می‌بریم، پروژه دوم را هم با یک گروه پژوهشی در اصفهان کار می‌کنیم. چون هنوز حجم قابل توجهی در کشور پیدا نکرده، قابلیت تولید پیدا کردیم و می‌توانیم تولید کنیم، به هر حال فرمولاسیون و دانش فنی اش در شرکت به وجود آمده، چون هنوز حجم قابل توجهی ندارد که بخواهیم الان تولید و عرضه کنیم عملا خیلی به صرفه‌ اقتصادی نیست شاید هم بحث تولید این نوع روغن، بخشی از تولید ما را درگیر کند.
این فعال صنعت روانکار ادامه داد: مضافا ما در ماههای گذشته دانش فنی تولید اکتان را هم در شرکت ایجاد کردیم و برای اولین بار اکتان را با تمام مواد اولیه داخلی و دارای لایسنس‌های خارجی تولید کردیم که واقعا اکتان خوش کیفیتی است چون در گزارش‌هایی که به موسسات خارج از کشور فرستادیم و تست‌ها را انجام داده گزارش برای ما فرستادند واقعا اکتان خوش کیفیت کاملا پالایشگاهی و قابل استفاده است.
امین دهقان در خصوص صادرات روغنهای سبز و متنوع سازی بازار صادراتی نفت سپاهان با توجه به در اختیار داشتن 70 درصد بازار صادراتی کشور در سال گذشته گفت:‌ بله، ما، دو تا پارت به آفریقا و کشورهایی که تا حالا کار نکرده بودیم فرستادیم و یک پارت هم به ونزوئلا فرستادیم که به مقصد رسید و بحث ونزوئلا با اینکه حجم زیادی نبود ولی به سرعت در بازار جذب شد و کاملا بازار کشش محصولات نفت سپاهان را دارد. هرچند مشکلاتی همچون مسافت زیاد و سه ماهه بودن زمان حمل تا ونزوئلا را داریم ولی بازار کاملا کشش دارد و سودده است و به دنبال افزایش پارتهای صادراتی به مقصد ونزوئلا و یافتن شرکای مطمئن در این کشور هستیم. یکی دو پارت هم به ارمنستان فرستادیم که با توجه به مشکلات سیاسی این کشور،‌ متوقف شد ولی تلاش داریم که بتوانیم بازارمان را در این کشور توسعه بدهیم.
مدیرعامل نفت سپاهان تاکید کرد: البته بحث صادرات روغن نهایی به صورت روغن‌های صنعتی و روغن‌های خودرویی، واقعا پیچیده‌ است چونکه در بازار جهانی شما باید با برندهای خیلی معروف جهانی رقابت کنید. لذا ما تلاش داریم که بتوانیم هر چه بیشتر روغن‌های نهایی مان را در بازارهای خارجی صادر کنیم.
امین دهقان در پایان از زحمات هیات مدیره و همکاران به خاطر همراهی و حمایت در سال مالی 1402 و همچنین صبر و تحمل سهامداران تشکر کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


555555
سلام
فرهاد جان جمع کن این حرفها را بگو واقعا تو این مدت چی کار کردی ....