۳
۱۴
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۱۶۷۰۸۴
در پالایشگاه امام خمینی شازند چه خبر است؟!

داخلی سازی کاتالیست با طعم سفر خارجی!

که اگر کاتالیست این شرکت ساخت داخل بوده چرا دوره آموزشی در کشور ترکیه و با انجام هزینه های گزاف برگزار شده و هزینه چند هزار یورویی ماموریت این افراد با چه مجوزی پرداخت می‌شود؟
داخلی سازی کاتالیست با طعم سفر خارجی!
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بازار خرید کاتالیست در صنعت نفت به اندازه ای غیر شفاف است که ابعاد مختلفی از فروش این ماده گرانبها همواره با حاشیه همراه بوده است.
در جدیدترین موردی که در این صنعت رخ داده و اسناد آن در اختیار نفت ما قرار دارد ازسال ۱۴۰۱ صدها تن کاتالیست از شرکت “ب” به اسم کاتالیست ساخت داخل خریداری شده و ده ها عکس یادگاری گرفته و مانور خبری شده است این در حالی است که این پالایشگاه به تازگی۱۶ نفر از کارکنان پالایشگاه را به بهانه دوره آموزشی راهی ترکیه کرده است!
حال این سوال مطرح است که اگر کاتالیست این شرکت ساخت داخل بوده چرا دوره آموزشی در کشور ترکیه و با انجام هزینه های گزاف برگزار شده و هزینه چند هزار یورویی ماموریت این افراد با چه مجوزی پرداخت می‌شود؟ و آیا هیات مدیره پالایشگاه شازند از این بذل و بخشش ها باخبر است؟ و اگر هم این کاتالیست ساخت داخل نیست، علت خرید از این شرکت با وجود رقیبان داخلی چیست؟ 
و سوال مهم دیگر اینکه علت وجود نام برخی مسوولان این پالایشگاه به عنوان پای ثابت سفرهای خارجی پالایشگاه از ۳ سال پیش تاکنون چیست؟ آیا موضوعی در بین هست؟ 
از سوی دیگر در بررسی اسناد به نام افرادی برخورد کردیم که افراد غیر مرتبط در این سفر حضور داشتند که علت گنجاندن نام افراد غیر مرتبط در این فهرست ۱۶ نفره چیست؟ 
نفت ما” با توجه به اینکه موارد متعددی از فروش کاتالیست به صنعت نفت و پتروشیمی را پیگیری نموده و در این مسیر اقدامات مهمی را انجام داده که از جمله آن تعیین تکلیف کاتالیست پتروشیمی مارون معروف به پرونده سکاف پس از سال ها بود و یا فروش کاتالیست های تقلبی شرکت گلوپک به مدیرعاملی فردی چینی به نام “ووبینگ” که با اطلاع رسانی نفت ما برخی از شرکت های داخلی با صدور بخشنامه هایی خرید از شرکت گلوپک را ممنوع کردند، منتشر کرده است در این راستا آمادگی دارد توضیحات پالایشگاه شازند امام خمینی را منتشر کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حسن
نفت ما متشکریم
چرا باید کاتالیست RFCC را از چین بهاسم زیولیت بیاورند و به اسم تولید داخل و بار اول به پالایشگاه شازند بفروشند؟! شرکت ب…. که در صنف شوینده فعالیت دارد و زیولیت گرید A یا P با X برای مصارف تولید پودر مصرف دارد چگونه کاتالیست RFCC که زیولیت Y نیاز دارد تولید می کند؟! اصلا اب لازم برای تولید زیولیت و کاتالیست را که ده برابر تولید کاتالیست است در قروین چطور تامین می کند و پساب قابل توجه ان را چه می کند؟!
این یک دروغ و رانت بزرگ است و بسیاری از مدیران پالایشگاه در این زمینه دچار الودگی و فساد هستند
منتظر رسیدگی هستیم….
بهروز
سلام
لازم است برای نتیجه گرفتن از این اقدامات ،گزارشهای فوق به سازمان بازرسی یا وزارت اطلاعات و یا اطلاعات سپاه گزارش کنید تا اقدام لازم و برخورد با متخلفان انجام شود.
مهندس فاز ۲
سلام و تشکر از نفت ما بابت افشای این مطلب .
آقای سهامدار لطفا صدای ما را بشنو ، این وضعیت و باند و باندبازی آقای سید م و عزت غ عاقبت خوشی برای این شرکت ندارد
بهره بردار
ر.م و ح .ع چه گلی به سر شرکت زده اند که مدام مشغول سفرخارج اند .
آقای ر.م که انداختن خط فلر و ایجاد انفجار در واحد RFCC با مشارکت آقای ح.ع در پرونده اش هست
امیر .ی
با تشکر از شما
اشکال اصلی برمی‌گردد به عدم اشراف مدیرعامل بر موضوعات. ِلذا افراد نالایق او را احاطه کرده و هر کار می‌خواهند می‌کنند
کاشکی موضوع فقط کاتالیست تقلبی بود آدم ازش می‌گذشت پتروشیمی شازند فساد زیاد کرده از رزومه مدیر عامل بگو تا استخدام بعضی از افراد که به قول ...کارت هم نمی‌زنن تا جریان المپیک و مرد سال دروغین که مردم سهام های خودشون رو بر ندارن پتروشیمی جم مرد سال شده شازند هم مرد سال شده جالبه یه مدیر عامل تا چه اندازه می‌تونه تقلب کار باشه تازه مسئولین هنر کردن آقای مدیر عامل رو از هیات مدیره بر کنار کردن حالا باید دوباره نفت ما کلی گزارش بنویسه تا بعد این آقا از مدیر عاملی بر کنار بشه بعد دوباره باید یک قرن بگذره تا این آقا دادگاهی بشه اونم معلوم نیست بشه یا نشه بعد میخوان این مملکت درست بشه
حسن
موضوع مربوط به پالایشگاه شازند و کاتالیست کت کراکر هست نه پتروشیمی شازند
گرچه پتروشیمی شازند هم در حال حاضر رکوردار فساد و رانت و سقوط آزاد حاشیه سود هست! فساد بزرگ پتروشیمی شازند هم خرید کاتالیست نقره تولید اتیلن اکساید 50 درصد گرانتر از قیمت واقعی از تولید کننده فرعی و زیر پله ای به اسم ساینوپک هست. پالایش نفت تهران به عنوان سهام دار هم در خواب ناز!!!
وقتی یک نفر فساد می‌کنه سریع باید بر کنار بشه اول قانون که از هیات مدیره بره آقای مسئولین مگه در این مملکت قانون هم هست اگر قانونی بود اصلا این آقا مدیر عامل نمیشد اداره آب و فاضلاب چه ربطی به پتروشیمی داره این آقا قبلا در اداره آب و فاضلاب کار می‌کرده
الله وردی
این دوستان داخلی سازی گردن یه سفر تفریحی هم رفتن
از مارون بنویسید که ۴۰ ۵۰ نفر آدم رو برداشتن بردن ژاپن واسه بازدید
نشنال جئوگرافیک یه سری فیلم های آموزشی داره که توی یوتیوب مجانی هست
خط تولید خیلی از شرکت های برتر دنیا رو جداگانه بررسی و تحلیل کرده
کاش با این هزینه ۲۰۰ ۳۰۰ میلیارد تومنی مارون میشد ۱۰۰ تا مدرسه روستایی توی خوزستان و ایلام و سیستان و هرمزگان ساخت
کاش میشد ۴۰ ۵۰ دستگاه آب شیرین کن کوچیک واسه روستاهای بدون آب ساخت
کاش میشد حدود ۷۰ ۸۰ مگاوات برق خورشیدی راه انداخت و ۲ ۳ هزار خونه روستایی رو روشن کرد
از این ای کاش ها زیاد هست
از این دست نمونه های زیادی بوده که باید واکاوی شود . بعنوان مثال در پتروشیمی م. .
عزیز من جریان ژاپن رسانه ای شد فعلا این گزارش در مورد شازند مارون تازه اتفاق افتاده شازند 4 ماه پس شازند در اولویت قرار داره مارون یه ژاپن برده شازند کلی فساد کرده و مدام در حال سفر هستند
محسن
با پولی که صرف سفر 50 مدیر مارون به ژاپن برای طرح به اصطلاح آموزشی کایزن شد چند مدرسه در روستاهای خوزستان میشد ساخت؟!!!
بله آقا حسن درسته من کلی گفتم فسادها یکی دوتا نیست چون مربوط به شازند بود گفتم باید مدام همه جا گفته بشه تا مسئولین پیگیری کنند این آقا هنوز مدیر عامل کلی هم فساد کرده هیچ به هیچ وقتی یک نفر فساد می‌کنه باید سریع برکنار بشه دیگه جایگاهی نباید داشته باشه این دیگه فکر کردن نداره تا این آقا بخواد بر کنار بشه دیگه چیزی از شازند نمونده نفت ما چند ماه داره منتشر می‌کنه
کشف اختلاس 3 میلیارد تومانی!!!