۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۶۷۹۹۱

افزایش قیمت نفت با حمله اسرائیل به ایران

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۷ سنت معادل ۲.۲۵ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۵۹ سنت معادل ۲.۲۷ درصد افزایش ۷۱ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.
افزایش قیمت نفت با حمله اسرائیل به ایران
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶۷ سنت معادل ۲.۲۵ درصد افزایش به ۷۶ دلار و ۵ سنت رسید.
  قیمت نفت 4 درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است که دلیل آن را می‌توان ادامه جنگ در خاورمیانه و انتخابات آتی آمریکا دانست.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 67 سنت معادل 2.25 درصد افزایش به 76 دلار و 5 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 59 سنت معادل 2.27 درصد افزایش 71 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.
نفت برنت 4 درصد و نفت آمریکا 3.7 درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشته‌اند.
سرمایه‌گذاران در حال بررسی افزایش بی‌ثباتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنین انتخابات در ژاپن، تصمیم بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا برای پایین آوردن نرخ بهره و همچنین اقدام دولت انگلیس برای ارائه بودجه جدید هستند.
انتظار کاهش یا افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه باعث شده هر دوی این شاخص‌های نفتی طی یک هفته گذشته نوسان بالایی داشته باشند. قیمت نفت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش یافت و بعد در چهارشنبه و پنجشنبه کاهش قابل توجهی داشت.
حمله هوایی رژیم صهیونیستی باعث شهادت 3 روزنامه نگار در جنوب لبنان در روز چهارشنبه شده و حمله به یک گذرگاه مرزی با سوریه هم مانع تلاش پناهندگان برای فرار از جنگ شده است.
مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار است دور جدید مذاکرات برای آتش بس در غزه را در روزهای آینده آغاز کنند.
تاجران همچنین منتظر اطلاعات بیشتری در مورد محرک‌های مالی چین هستند، اما انتظار ندارند این محرک‌ها بتوانند تقاضا برای نفت در این کشور را افزایش دهند.
بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در روز پنجشنبه پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2025 را بدون تغییر نگه داشت و بین 70 تا 85 دلار در هر بشکه اعلام کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی