۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۶۰۴۷۲
تحلیلی بر سخنان «محسنی اژه ای»

مدیریت بنگاه های ارزآور در شرایط تحریم، نیاز به جرات و جسارت دارد

حذف مدیران قوی از ساختار مدیریتی بنگاه های اقتصادی در شرایط کنونی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور است.
فایل ویدیو
هیچ مدیری از نظارت و کنترل صحیح نگران نیست بلکه نوع برخورد و‌اصلاح ساختار معیوب مهم است.
نکته ای که در این میان مهم است اینست که شان و آبروی مدیران باید حفظ شود نه اینکه با یک‌ گزارش و اتهام اثبات نشده با وجهه و آبروی آنها بازی کرد.
مدیریت بنگاههای اقتصادی و بویژه ارزآور در شرایط تحریم، نیاز به جرات و جسارت مدیران در تصمیمات بزرگ دارد، باید توجه داشت که عدم اتخاذ تصمیمات کلیدی و کلان است که عدم النفع را به همراه دارد. با اینحال مدیران جهادی اسیر حاشیه ها نشده و با تصمیم گیری شجاعانه به جبران نارساییها و نقصانها می پردازند.
با اینحال متاسفانه امروزه بعضا مدیران جهادی و ارزش آفرین با گزارشهای کذب و بی اساس و تهمت و‌ تهدید از ساختار مدیریت کشور حذف می شوند که این موضوع منجر به انتخاب مدیران بی تجربه و ناکاربلد می شود.
باز مع الاسف برخی برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود برای مدیران توانمند با بازگشت به عقب جهت توجیه عدم توانمندی خود پرونده سازی می کنند که این موضوع اوج بی اخلاقی در مدیریت است.
یک مدیر توانمند باید در بازه زمانی مسوولیت خودش بتواند یک بنگاه اقتصادی را متحول کند که از جمله موارد درآمد و سود شرکت را بالا ببرد نه اینکه وارد حاشیه ها شود و اصل موضوع را کنار بگذارد.
امید می رود مسوولین نظارتی به عملکرد یک مدیر نظارت بیشتری بکنند تا ببینند در زمان مسوولیتش چه دستاوری برای سازمان متبوعش داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


واقعا باید به نقطه نظرات جناب آقای محسنی اژه ای احسنت بگوییم و ایشان باید موارد مطروحه را در قوه قضاییه قانونمند و اجرایی کند که انصاف و عدالت برای همه یکسان اجرا شود .