۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۹۴۸

بیشترین افزایش قیمت‌ در بنزین و گازوئیل

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه شرایط کنونی بورس ارتباطی به چگونگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت: بیشترین افزایش قیمت نسبت به سایر حامل‌ها مربوط به گازوئیل و بنزین است که نسبت به مرحله اول خیلی کمتر خواهد بود.
به گزارش نفت ما ،معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه شرایط کنونی بورس ارتباطی به چگونگی اجرای هدفمندی یارانه‌ها ندارد، گفت: بیشترین افزایش قیمت نسبت به سایر حامل‌ها مربوط به گازوئیل و بنزین است که نسبت به مرحله اول خیلی کمتر خواهد بود.

شاپور محمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه چه زمانی نرخ حامل‌های انرژی افزایش خواهد یافت و فاز دوم اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این موضوع برعهده ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها بوده و وزارت اقتصاد مباحث کلان آن را دنبال می‌کند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: شیب افزایش‌ قیمتها ملایم و تورم آن ناچیز خواهد بود و نگرانی خاصی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

محمدی در پاسخ به سوالی که حامل‌های انرژی با چه قیمتی ارائه می‌شود و شامل چه حامل‌هایی خواهد بود، تصریح کرد: بنزین، نفت و گاز و سایر حامل‌ها است و همچنین برق افزایش پیدا نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال فارس که به تازگی قیمت آب، برق، گاز افزایش یافته است، گفت: اکنون موضوع  افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح بوده که باید جزئیات آن را از ستاد اجرایی هدفمندی پرسید و دیگر حامل‌ها نیز افزایش پیدا نمی‌کند.

به گفته محمدی دولت سعی کرده که همه افزایش‌ قمت مربوط به حامل‌ها ی انرژی اندک باشد.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نسبت به مرحله اول چند درصد خواهد بود، بیان داشت: خیلی کمتر از مرحله اول خواهد بود و جای نگرانی در این راستا وجود ندارد.

محمدی در مورد شاخص‌های بورس نیز گفت: اثر حامل‌های انرژی روی شاخص‌های بورس اندک است و نباید روی بورس اثر بگذارد و در دوره طولانی مدت خواهد بود و اثرات آن می‌تواند خیلی کم باشد.

وی افزود: دولت سیاست‌های مکمل اجرا خواهد کرد و اثرات ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها را تا حد زیادی جبران کند.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر علت افت شاخص بورس چیست و اینکه گفته می‌شود، به دلیل عدم شفافیت هدفمندی یارانه‌ها است، بیان داشت: بازار سرمایه یک تصحیحی در خود انجام داده و قطعا ارزش‌گذاری مجدد و بازده‌ها و سود‌آوری شرکت‌ها از نو انجام شود، می‌بینیم که این بازار فرصت سرمایه‌گذاری خوبی است.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی به سودآوری بازخواهد گشت گفت: اکنون یا بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تفاوت آنچنانی در سودآ‌وری شرکت‌ها نخواهد داشت و سودآ‌وری شرکت‌ها در 2 ماه اخیر برایشان اتفاق نیفتاده، به جز شرکت‌های پتروشیمی‌ها که قیمت خوراک داشتند و آن اثر در بلند‌مدت نیز جبران خواهد شد و سودآوری شرکت‌های ایرانی بیش از این حرف‌ها بوده که بخواهد تحت تاثیر این تغییرات قرار گیرد.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: وزارت اقتصاد برنامه‌ای برای رونق بازار بورس دارد و بخشی از تغییرات طبیعی بوده و باید به بازار واگذار کر، اما اگر اتفاق خاصی بیفتد، شفاف‌سازی خواهد کرد و از تولید حمایت می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه