۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۱۵۱۴

هادی خامنه ای: عدالت بخشنامه ای ارزشی ندارد

به گزارش نفت ما،دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با ذکر اینکه گفتمان اصلاح طلب عدالت و آزادی است گفت: عدالت بخشنامه ای ارزش ندارد حتی اگر عدالت تامین شود.   حجت الاسلام سید هادی خامنه ای شامگاه دوشنبه پس از سخنرانی در جمع عزاداران حسینی در پاسخ به پرسش حاضران به تشریح دو مولفه عدالت و آزادی پرداخت و بیان کرد: عدالت یعنی همه به حق خود برسند و هر کس به اندازه تلاش خود از نتیجه فعالیتش بهره مند شود.
وی با ذکر اینکه عدالت برای این است که انسان به حق خود برسد اضافه کرد: نباید یک عده از آزادی بیان برخوردار نباشند و برخی برای گفتن حرف خود مشکل داشته باشند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: همه باید از امکانات موجود در کشور بهره ببرند نه اینکه یک عده از رانت برخوردار نباشند و عده ای با استفاده از رانت به مال و ثروت فراوانی دست یابند.
سید هادی خامنه ای با ذکر اینکه در گذشته خیلی ها از رانت استفاده کردند گفت: عدالت به معنی فراهم بودن امکان ابراز عقیده برای همه اقشار است بدون اینکه تبعیضی باشد.
وی خاطرنشان کرد: عده ای با پیش کشیدن سوسیالیزم و کمونیسم از شعار عدالت استفاده ابزاری کرده و بیش از یک قرن مردم را در بند کشیدند .
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تاکید کرد: برقراری عدالت با زور، اجبار و تحمیل ارزشی ندارد بلکه عدالت باید از روی آگاهی و درک کامل انسان ها از ارزش این مولفه باشد.
وی با ذکر اینکه عدالت را نمی توان به عنوان بسته پیشنهادی تحمیل کرد گفت: باید با انجام مستمر فعالیتهای فرهنگی شاهد ارتقای فرهنگ مردم بود تا جایی که مردم به ضرورت عدالت پی برده و خودشان برای برقراری و اجرای عدالت قیام کنند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: حرکت اصلاحی نه از سال 74 بلکه پس از پیروزی انقلاب شروع شد و گفتمان اصلاح طلبان از همان زمان عدالت و آزادی بود.
سید هادی خامنه ای اضافه کرد: هر چند ایران کشوری جنگ طلب نبوده و مخالف جنگ است ولی انسانهای معتقد به عدالت باید با دنیای ظلم و ستم مبارزه کنند.
وی تصریح کرد: ملت ایران انقلاب نکردند که تنها مردم این کشور در آسایش باشند بلکه در هر جای دنیا ظلمی صورت گیرد باید با ظلم و ستم تقابل کرد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: برخی از کشورهای قدرتمند که به این اصول معتقد نیستند از شعار عدالت استفاده کرده و به اسم نبود دموکراسی منافع خود را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه عدالت و آزادی با هم توام هستند افزود: بلوک شرق و غرب با فریب کشورها دنبال عدالت آزادی بودند و به این دو مولفه دست نیافتند.

**لیبرالهای وابسته به غرب در ایران دنبال ثروت اندوزی هستند
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) اضافه کرد: یک عده لیبرال های وابسته به سرمایه داری در داخل کشور دنبال بی عدالتی در توزیع ثروت هستند که ما اینها را قبول نداریم.
خامنه ای یادآوری کرد: در برخی از کشورها همانند آمریکا با وجود بالا بودن تولید ناخالص ملی ولی فقر زیاد است و هر از چند گاهی سیاهپوستان به این وضعیت اعتراض کرده ولی دولت آمریکا جواب آنها را با رگبار گلوله می دهد.
وی گفت: تنها در چند کشور نظیر سوئد، سوئیس و لوکزامبورگ بخاطر اینکه سازمان تامین اجتماعی منظم و عمومی دارند حتی افراد فاقد شغل هم از حداقل ها برخوردار هستند که ای کاش در کشور ایران نیز تامین اجتماعی به این شکل عمل کند.
وی تاکید کرد: نباید ارزش افزوده تنها مختص به سرمایه دار باشد بلکه ثروت باید بین سرمایه دار، ابزار و کارگر تقسیم شود بر این اساس قانون نظام تعاونی هنگامی که در مجلس حضور داشتم مصوب شد ولی تاکنون اجرایی نشده است.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی