۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۷۱۸۴

نیجریه بودجه ۲۰۱۵ را با نفت ۷۳ دلاری می‌بندد

به گزارش نفت ما، وزیر دارایی نیجریه با ابراز امیدواری به افزایشی شدن قیمت نفت گفت نیجریه بودجه سال ۲۰۱۵ خود را بر اساس نفت ۷۳ دلاری تنظیم می کند.  به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، بشیر یوگودا، وزیر دارایی نیجریه ابراز امیدواری کرد که قیمت نفت خیلی زود مجددا افزایش یابد. ایکه چوکوو ازه، مشاوره ویژه وزیر دارایی نیجریه به نقل از وی گفت: «ما معتقدیم که قیمت نفت خیلی زود مجددا افزایش خواهد یافت.»
به گفته یوگودا، اعضای اوپک نشست های مقدماتی ای را در میان خودشان برگزار کرده اند تا اقدامات لازم برای دفاع از بازار نفت را هماهنگ سازند.
اما وی افزود، دولت نیجریه در مورد وضعیت فعلی واقع بین است و با بازنگری در بودجه سال 2015 خود، قیمت نفت را به بشکه ای 73 دلار  تغییر داده است. وی خواهان پاسخ برنامه ریزی شده به کاهش قیمت نفت شد، اما اضافه کرد که «اقدامات بیشتر ممکن است در صورتی انجام گیرد که قیمت نفت همچنان به کاهش خود ادامه دهد.»
کشورهای عضو اوپک شامل نیجریه، این هفته در وین گرد هم می آیند تا در مورد موضوع کاهش قیمت جهانی نفت با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.
وزیر دارایی نیجریه در عین حال تصریح کرد که برنامه های افزایش رشد اقتصادی نظیر «کشاورزی، زیرساخت ها و ساخت مسکن همچنان تقویت خواهند شد.» وی اضافه کرد «درآمدهای غیرنفتی به نحو گسترده ای افزایش خواهد یافت و تمرکز بیشتری صورت خواهد گرفت تا بودجه دولتی با احتیاط هزینه شود.»
یوگودا گفت، اگر قیمت نفت باز هم کاهش یابد، «ممکن است اقدامات بیشتری اتخاذ شود.»  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی