۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۵۵۸۸۶

خوراک ارزان باید در اختیار پتروشیمی‌ها قرار گیرد

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: شرایط را برای دسترسی بخش خصوصی و فعالان صنعت پتروشیمی باید به خوراک ارزان فراهم کنیم.
خوراک ارزان باید در اختیار پتروشیمی‌ها قرار گیرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،فریدون اسعدی گفت: اگر بخواهیم به قدرت برتر منطقه خاورمیانه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم و منویات رهبری را در مسیر تحقق شعار سال را عملی کنیم، باید شرایط را برای دسترسی بخش خصوصی و فعالان صنعت پتروشیمی به خوراک ارزان را فراهم کنیم.
او در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا ناپایداری در تامین خوراک در فصول دیگر سال هم وجود دارد؟ گفت: لزوما ناپایداری در تامین خوراک نیست. گاهی اوقات تغییر فرمول‌های قیمت گذاری دسترسی واحد‌های پالایشی را به خوراک را سخت می‌کند.
اسعدی گفت: به نظر بسیاری از فعالان و کارشناسان اقتصادی دولت و مجلس نباید در بحث خوراک ورود کنند چرا که در جایی که دولت انحصار تأمین گاز دارد، باید قانون‌گذار اختیار تعیین نرخ را به شورای رقابت واگذار کند، اما شاهد هستیم که در دولت و مجلس، در خصوص تشکیل نظام تنظیم و رگولاتوری مقاومت می‌شود.
او گفت: هر سیاستی که در کشور اتخاذ می‌شود باید یک سیاست با ثبات و حامی سرمایه گذار و بخش خصوصی باشد، اما متاسفانه آنچه ما در کشور شاهد آن هستیم، متفاوت با این اصول است. متاسفانه به دلیل نبود سیاست گذاری کلان در حوزه صنعت، دچار روزمرگی در تصمیم گیری‌ها شده و صنایع پایین دست دچار سردرگمی شده اند.
دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: اگر به دنبال جذب سرمایه گذار در پایین دست هستیم، باید سیاست هایمان از یک ثبات ۵ تا ۱۰ ساله برخوردار باشند‌. در غیر این صورت خبری از توسعه و تولید محصولات با ارزش افزوده بالای اقتصادی نخواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ملی فکر کنیم !
خوراک ارزان برای پتروشیمی یعنی تزریق فقر و تورم به جامعه مظلوم ایران
پتروشیمیها با قیمت خوراک واقعی نیز سود نجومی دارند ، مگر آنکه مبتلا به فساد و سوء استفاده یا فقیر نمایی باشند .