۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۴۴۳۶۴

روسیه آماده مذاکره درباره تضمین‌ امنیتی با اوکراین

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره یادآور شد که مسکو آماده است در دور دوم مذاکرات با اوکراین در خصوص تضمین‌های امنیتی گفتگو کند. به گفته وی، روسیه قادر به مقاومت در برابر هرگونه فشار اقتصادی و سیاسی خارجی است.
روسیه آماده مذاکره درباره تضمین‌ امنیتی با اوکراین
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره یادآور شد که مسکو آماده است در دور دوم مذاکرات با اوکراین در خصوص تضمین‌های امنیتی گفتگو کند. به گفته وی، روسیه قادر به مقاومت در برابر هرگونه فشار اقتصادی و سیاسی خارجی است.
وزیر خارجه گفت: "رئیس جمهور زلنسکی آمادگی خود، یا بهتر است بگوییم، تمایل خود را برای دریافت تضمین امنیتی را اعلام کرده و من فکر می‌کنم این یک گام مثبت است. ما آماده مذاکره در این زمینه هستیم.»
لاوروف تاکید کرد که خواسته‌هایی که مسکو از کی‌یف مطرح می‌کند را نمی‌توان تسلیم اوکراین تلقی کرد. قصد دو طرف برای برگزاری دور دوم مذاکرات نشان می‌دهد که طرفین آماده جستجوی راه حلی برای مناقشه، صرف نظر از جزئیات هستند، البته مواضع ما مشخص و قاطع است.
سرگئی لاوروف گفت: عزم روسیه برای جلوگیری از خونریزی در اوکراین از این واقعیت‌ مشخص می‌شود که به دلیل اقدامات غرب، تهدیدات برای روسیه بیشتر و بیشتر شده است. وی افزود که این حقایق "بسیار نگران کننده" بود و غرب هر کاری کرد تا این تهدیدات برای روسیه جدی‌تر شود.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که پس از پایان درگیری‌ها، این خود مردم اوکراین هستند که باید تصمیم بگیرند که چگونه به زندگی خود ادامه دهند و مسکو در این بحث دخالت نخواهد کرد.
لاوروف تاکید کرد که وظیفه اصلی عملیات ویژه در اوکراین شناسایی انواع خاصی از تسلیحات تهاجمی و نابودی آنهاست تا این تضمین بدست آید که این سلاحها هرگز در آنجا مستقر نخواهند شد. روسیه تمام تلاش خود را انجام داده تا از تلفات جدی غیرنظامیان در جریان عملیات ویژه در اوکراین جلوگیری کند.
منبع:تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه