۸
۳
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۱۴۳۷۳۸
اختصاصی نفت ما/ سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا اعلام کرد:

صادرات ۱.۱ میلیون بشکه ای نفت ایران به کدام کشورهاست؟

سرویس تحقیقاتی کنگره(CRS)، در گزارش "تحریم های ایران" که در ۲ فوریه ۲۰۲۲ (۱۳ بهمن ۱۴۰۰)، توسط کنث کاتزمن از کارشناسان و تحلیلگران امور خاورمیانه و ایران کنگره تهیه و به روز رسانی شده، اعلام می کند که از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون در دوره پس از پایان قانون استثنای کاهش چشمگیر واردات نفت (SRE)، ایران روزانه ۱.۱ میلیون بشکه صادرات نفت دارد.
صادرات ۱.۱ میلیون بشکه ای نفت ایران به کدام کشورهاست؟
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سرویس تحقیقاتی کنگره(CRS)، در گزارش "تحریم های ایران" که در 2 فوریه 2022 (13 بهمن 1400)، توسط کنث کاتزمن از کارشناسان و تحلیلگران امور خاورمیانه و ایران کنگره تهیه و به روز رسانی شده، اعلام می کند که از دسامبر 2021 تاکنون در دوره پس از پایان قانون استثنای کاهش چشمگیر واردات نفت (SRE)، ایران روزانه 1.1 میلیون بشکه صادرات نفت دارد.
از این میزان، بالغ بر 600 هزار بشکه به چین، 400 هزار بشکه به مقاصد دیگر همچون عراق، سواپ از طریق امارات متحده عربی، ونزوئلا و یا سایر مقاصد ناشناس صادر می شود. همچنین ایران روزانه 96 هزار بشکه نفت به سوریه صادر می کند.
این گزارش همچنین اعلام می کند که بخشی از نفتی که چین از ایران و یا از دیگر عرضه کنندگان می خرد، ممکن است به کره شمالی منتقل شود اما مشخص نیست که آیا کره شمالی از ایران مستقیما نفت می خرد یا خیر.
شایان ذکر است که سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا در گزارش 6 آوریل  2021خود، اعلام کرده که بود که ایران روزانه 1.3 میلیون بشکه نفت صادر می کند.
از آنجایی که نفتکشهای ایرانی به دنبال دور زدن تحریمهای ایالات متحده با روشهای گوناگون از جمله انتقال کشتی به کشتی و خاموش کردن تجهیزات مسیریابی نفتکش ها هستند، ارقام گزارش شده در گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا، متغیر است. بعضی از این ارقام صادرات میعانات گازی ایران را هم لحاظ کرده و برخی دیگر لحاظ نکرده اند. این ارقام و اعداد از رسانه های گوناگون همچون رویترز، بلومبرگ و همچنین برآورد گفتگوهای نویسنده گزارش با دیپلماتها در واشینگتن دی.سی. استخراج شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عالی بود
امید
ممنون از گزارشهای اختصاصی و روشنگرانه نفت ما
واقعا اگر این مطلب نبود نمی دونستم ایران چفدر و به کدام کشورها نفت صادر می کند از بس مسوولین گفتند محرمانه است ولی آمریکائی ها همه چیز رو رصد می کنند و اطلاع دارند
دمتون گرم رسانه پیشتاز نفتی ایران
پس مسیولین محترم درست گفتند که محرمانه است فقط خودشون نمیدونن
ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه