کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناترازی گاز با شیوا حل نمی‌شود؛

در روف‌گاردن طبقه ١۴ تاسیسات دریایی ایران چه خبر است؟!

6 آبان 1403 ساعت 8:22

با مشاهده وضعیت فعلی تاسیسات دریایی ایران چه از نظر مدیریتی و چه از منظر توانمندی مالی، بعید است پروژه فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی به این زودی ها به سرانجام برسد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالی به موسم تشدید ناترازی های زمستانی نزدیک می شویم که شرکت تاسیسات دریایی ایران بعنوان یکی از پیمانکاران اصلی پروژه فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی به جای فراهم نمودن تجهیزات و زیرساخت های این پروژه، در حال برگزاری جلسات شبانه با حلقه نزدیک دوستان سیاسی مدیرعامل در روف گاردن طبقه چهاردهم این شرکت است.
در نتیجه با مشاهده وضعیت فعلی تاسیسات دریایی ایران چه از نظر مدیریتی و چه از منظر توانمندی مالی، بعید است پروژه فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی به این زودی ها به سرانجام برسد.
شرکت تاسیسات دریایی ایران بعنوان یکی از زیرمجموعه های اصلی صندوق بازنشستگی نفت که می بایست نقش مهمی در سودآوری و پیشبرد اهداف این صندوق در جهت حفظ منافع سهامدارانش یعنی بازنشستگان و کارکنان نفت داشته باشد، این روزها بیش از پیش درگیر سیاسی بازی شده و خبری از ورود پروژه جدید به این شرکت عریض و طویل نیست. تا جاییکه به جای رسیدگی به چالش های  پروژه های در دست اقدام، شاهد رفت و آمدهای شبانه یاران سیاسی نزدیک به حسین شیوا مدیرعامل فعلی هستیم.
این درحالیست که حتی شرکت تاسیسات دریایی در پروژه های فعلی نیز اقدام قابل توجهی انجام نداده و پیشرفتی حاصل نشده است. برای مثال این شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری قرارداد فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی را به همراه کنسرسیومی از چند شرکت پیمانکار داخلی امضا کرد اما تا بدین جای کار که ۶ ماه از امضای این قرارداد می گذرد هنوز این شرکت هیچ برنامه خاصی برای شروع پروژه نداشته و به نظر می رسد با روندی که مدیریت فعلی تاسیسات دریایی ایران در پیش گرفته، نمی توان به کاهش ناترازی گاز در چندین سال آینده دل خوش کرد.
از سوی دیگر یادآور می شود که تاسیسات دریایی ایران بعنوان شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت، از دارایی های بازنشستگان و همچنین کارکنان فعلی صنعت نفت بوده و انتظار می رود با عملکرد صحیح مدیریتی، سبب سودآوری و رشد ارزش دارایی های سهامدارانش شود. اما حضور حسین شیوا، یک چهره کاملا سیاسی بعنوان مدیرعامل در این شرکت پیمانکاری نفت، نمی تواند این خواسته جامعه بازنشستگان را برآورد کند چراکه این روزها به جای رفت و آمد مدیران سایر شرکت های پیمانکاری حوزه نفت و برگزاری جلسات هم‌اندیشی به منظور پیشبرد پروژه های در دست اجرا در این شرکت، شاهد حضور شبانه حلقه دوستان سیاسی در روف گاردن طبقه چهاردهم تاسیسات دریایی ایران هستیم.


کد مطلب: 168020

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/168020/روف-گاردن-طبقه-١۴-تاسیسات-دریایی-ایران-خبر

نفت ما
  https://www.naftema.com