> نفت ما - برای افزایش قیمت بنزین این راهش نیست - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آقای رئیس جمهور؛

برای افزایش قیمت بنزین این راهش نیست

3 آبان 1403 ساعت 8:50

جناب آقای دولت به هوش باشید و به اطراف‌تان توجه کنید، نکند آن دسته که فاجعه‌ آبان ۹۸ را به مردم تحمیل کردند، بخواهند شما را به همان راه ببرند! 


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،این روزها مدام از رییس جمهور و برخی معاونینش تلاش هایی را در جهت آماده سازی افکار عمومی به منظور افزایش قیمت بنزین می‌بینیم.
اما این راهش نیست که مردمِ تحت فشار از گرانی هایِ پیاپی را با تکرار جملاتی همچون «قیمت تمام شده بنزین در تولید داخل هر لیتر ٨هزار تومان است و یا بنزین وارداتی به نرخ لیتری ٣٠ هزار تومان مفت است» فرسوده تر و مضطرب‌تر کنید.
جناب آقای دولت به هوش باشید و به اطراف‌تان توجه کنید، نکند آن دسته که فاجعه‌ آبان ۹۸ را به مردم تحمیل کردند، بخواهند شما را به همان راه ببرند! 
سخنان رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت نشان می‌دهد اوضاع جنگی، آگاهی رسانی، معیشت مردم و اقتصاد ملی دیگر واژه‌گان مناسبی برای اتصال به مردم نیستند. گوش‌های مردم این کلمات را به نحوی دیگر می‌شنود: دولت قرار است دست در جیب ملت ببرد تا خرج و دخل خود را سامان بدهد.
خلاصه اینکه در این بحران فراگیر حل معضلات مردم به علت فاصله گرفتن از آنان ناممکن شده‌است. در آبان ۹۸ مردم منتظر افزایش قیمت بنزین نبودند و تحمل افزایش نرخ ها را مطلقا نداشتند. حالا هم بطور مضاعف و به طرز دردناکی مردم را خبر کنید یا نکنید، تحمل این افزایش‌ها دور از طاقت آنان‌ است. آقای رئیس‌جمهور چند مشاور اجتماعی و رسانه‌ای دقیق و دلسوز ندارد که به او یادآوری کنند در دوران غلبه اضطراب، ایجاد امنیت روانی مهم‌تر است از عرضه‌ بنزین در جایگاه‌ها. کمبود بنزین را می‌توان طاقت آورد اما بی‌تابی اجتماعی مثل خوره روح جمعی را می‌خورد و به خشم درونی منجر می‌شود. تکرار اینکه بنزین هشت هزار تومان تولید داخلی یا سی‌هزارتومان بنزین وارده را مفت می‌فروشند، برای مردمی که ماشین و گوشت و لباس و زندگی روزمره را به چند برابر قیمت می‌خرند، بی معنی است. لطفا به اطراف‌تان توجه بفرمایید، نکند آن دسته که فاجعه‌ آبان ۹۸ را به مردم تحمیل کردند، بخواهند شما را به همان راه ببرند! ترازوی تان را عوض کنید. هر وقت جنس و متاع سیاست های اقتصادی شما با سنگ تاب‌آوری اجتماعی هم وزن شد، آنوقت نشان می‌دهد دولت وفاق ملی شده‌اید.  
می‌دانیم که حرف ما را نشنیده می‌گیرید. گفتیم تا در تاریخ بماند.


کد مطلب: 167982

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/167982/افزایش-قیمت-بنزین-این-راهش-نیست

نفت ما
  https://www.naftema.com