کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انسانيت در منابع انساني نفت مُرد!

21 مرداد 1403 ساعت 9:40

در يكي از گرمترين روزهاي سال شاهد جان باختن يكي از پرسنل پیمانکار بازرسی فنی در پارس جنوبی به دلیل گرمازدگی بوديم. تا اينجاي كار، نيروهاي نفتي شوكه و ناراحت از چنين اتفاقي براي همكارشان بودند. اما داستان از جايي بغ‌رنج‌تر شد كه متاسفانه از هيچ يك از نهادهاي رسمي وزارت نفت خبر چنين ضايعه اي را منتشر نکرد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در وزارتخانه عريض و طويل نفت، جان نيروي انساني تا آنجايي بي ارزش است كه باوجود فداكاري يك تكنسين در گرمترين روز سال كه منجر به مرگ وي شد، هيچ واكنشي از روابط عمومي يا منابع انساني اين وزارتخانه ديده نشد.
دوشنبه هفته گذشته در يكي از گرمترين روزهاي سال شاهد جان باختن يكي از پرسنل پیمانکار بازرسی فنی در پارس جنوبی به دلیل گرمازدگی بوديم. تا اينجاي كار، نيروهاي نفتي شوكه و ناراحت از چنين اتفاقي براي همكارشان بودند. اما داستان از جايي بغ‌رنج‌تر شد كه متاسفانه از هيچ يك از نهادهاي رسمي وزارت نفت خبر چنين ضايعه اي را منتشر نکرد. نه منابع انساني و نه روابط عمومي وزارت نفت، هيچ واكنشي در قبال چنين واقعه تلخي از خود نشان ندادند و داستان جانكاه اين مرگ در راه خدمت در سكوت خبري روابط عمومي پارس جنوبي و وزارت نفت به گوش كمتر ايراني رسيد.
البته ناگفته نماند كه ماجرا دوباره برميگردد به پديده شوم «تعدد مدل هاي قراردادها» در منابع انساني نفت، چراكه اين پرسنل جان بركف از نيروهاي پيمانكاري بازرسي فني بوده و به دليل مدل قراردادي، وزارت نفت هيچ مسئوليتي در قبال اين نيروها برعهده نمي گيرد.
از سوي ديگر قابل ذكر است كه در دو سه سال گذشته به دليل كوتاهي هاي صورت گرفته در HSE، تعداد حوادث منجر به فوت در صنعت نفت به شدت بالا رفته كه از جمله مي توان به مرگ 5 تكنسين در ایستگاه برداسپی کوهدشت انبار شرکت نفت، جان باختن يك تن و مجروح شدن 5 نفر در حادثه انفجار مخزن نفت در پالايشگاه آفتاب بندرعباس، يك كشته و 4 زخمي در تعمير اضطراري پالايشگاه بندرعباس اشاره كرد.


کد مطلب: 166674

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/166674/انسانيت-منابع-انساني-نفت-م-رد

نفت ما
  https://www.naftema.com