کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنی تازه با رئیس جمهور تازه؛

انتصاب مدیران لایق، اولویت دولت چهاردهم

شیدا آریایی پور

3 مرداد 1403 ساعت 10:39


انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری به پایان رسید و حالا وقت آن است تا انتظارات از رئیس جمهور جدید مطرح شود. متاسفانه در بسیاری از مناصب و مدیریت ها و انتخاب و انتصاب مدیران در دولت قبل برمبنای شایسته سالاری صورت نگرفت و این موضوع سبب شد تا مشکلات عدیده ای در بخش های مختلف دولت به وجود آید.
این مساله درحالی اتفاق افتاد که بسیاری از شایستگان و نخبگان از گردونه مدیریتی کشور کنار گذاشته شده و جای آنان را افرادی گرفتند که با رانت و رابطه برسر کار آمده و فجایع مدیریتی بسیاری را رقم زدند.       
در این زمینه انتظار از دکتر پزشکیان که با شعار تغییر و تحول به میدان آمده اند این است که ضمن ارزیابی و بازنگری در انتخاب مدیران دولتی، شرایطی را فراهم آورد تا علاوه بر استفاده از تجارب ارزشمند مدیران کارآمد، نگاه ویژه ای نیز به جوانان صورت گیرد تا شاهد تغییرات اساسی در رویکرد و کارکرد مدیریت های مختلف دولت باشیم.
نکته ای که در دولت قبل به آن بی توجهی شد، استفاده از مدیرانی بود که از تخصص لازم در حوزه کاری خود برخوردار نبودند و به واسطه روابط و بدون رعایت ضوابط بر مسند کار قرار گرفتند، درحالی که بسیاری از مشاغل حساس دولتی نیازمند استفاده از متخصصان کارآزموده بود، افراد ناتوان و بدون تخصص در راس آن قرار گرفتند و مشکلات عدیده ای را برای کشور به وجود آوردند.   
در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، مشارکت بخش قابل توجهی از مردم با تردید و ابهام همراه بود که بخش زیادی از آن شامل جوانانی می شد که به تغییر امیدوار نبودند، اما بخش دیگری هم هنوز به استقرار حاکمیت مردم سالاری و تغییر روند و رویکرد حاکمیت اعتقاد داشتند و پای صندوق های رای حاضر شدند. این مساله باید برای دولت جدید بسیار حایز اهمیت باشد که به نیازهای جامعه و نسل جوان توجه شود و در بکارگیری آنان در بدنه دولت بیش از گذشته اهتمام صورت گیرد.
حقوقدان و پژوهشگر


کد مطلب: 166368

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/note/166368/انتصاب-مدیران-لایق-اولویت-دولت-چهاردهم

نفت ما
  https://www.naftema.com