کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توقف پروژه ال‌ان‌جی روسیه

5 آبان 1403 ساعت 12:25

در نتیجه این توقف، متوسط ‌تولید روزانه گاز در میدان گازی تغذیه کننده این کارخانه در ماه جاری تاکنون، به حدود ۵.۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است. این رقم کمتر از نصف تولید روزانه در طول سپتامبر است که میانگین آن، ۱۲.۱ میلیون متر مکعب بود.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کارخانه «آرکتیک ال‌ان‌جی۲» در پی تحریم‌های غرب که گزینه‌هایش برای ارسال و فروش محموله‌ها را محدود کرده، مایع سازی گاز طبیعی را متوقف کرد.
  بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت:‌ مایع سازی تجاری در این تاسیسات، به دلیل موجودی بالا، متوقف شد زیرا این کارخانه نمی‌تواند آزادانه محموله صادر کند.
این تاسیسات که در نزدیکی دایره قطب شمال واقع است، در سال گذشته، هدف موج‌های متعدد تحریم‌های غرب قرار گرفت. محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا و متحدانش بر سر جنگ در اوکراین، دسترسی   «آرکتیک ال‌ان‌جی۲» به کشتی‌های یخ‌شکن که برای این پروژه در کره جنوبی ساخته شده است را محدود کرد و خریداران خارجی را نسبت به خرید محموله‌ها مردد ساخت.
به گفته یک منبع آگاه، در نتیجه این توقف، متوسط ‌تولید روزانه گاز در میدان گازی تغذیه کننده این کارخانه در ماه جاری تاکنون، به حدود ۵.۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است. این رقم کمتر از نصف تولید روزانه در طول سپتامبر است که میانگین آن، ۱۲.۱ میلیون متر مکعب بود.
انجام پالایش گاز به میزان محدود برای حفظ تاسیسات ال‌ان‌جی حتی وقتی در ابعاد تجاری فعالیت نمی‌کنند، ضروری است. کارخانه «آرکتیک ال‌ان‌جی۲» در اوایل سال جاری، ‌حتی قبل از اینکه بارگیری محموله‌ها را آغاز کند، حجم‌های کوچکی را پمپاژ و پالایش می‌کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، هر چند این تاسیسات موفق شد ارسال گاز طبیعی مایع شده را در اوت با استفاده از کشتی‌های ال‌ان‌جی معمولی آغاز کند و تاکنون، هشت محموله به بازار ارسال کرده است اما هیچ کدام از آنها موفق نشدند خریداری پیدا کنند.
جئوفری پیات، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انرژی، اوایل ماه جاری اعلام کرد کاخ سفید به تشدید تحریم‌ها علیه ال‌ان‌جی روسیه برای کاهش درآمدهای صادراتی کرملین که ممکن است برای تامین مالی جنگ در اوکراین استفاده شوند، ادامه می‌دهد.
کارخانه «آرکتیک ال‌ان‌جی۲» با ظرفیت تولید سالانه ۱۹.۸ میلیون تن طراحی شده و با این حال، تاکنون یک واحد با ظرفیت تولید ۶.۶ میلیون تن در سال، فعال بوده و توانسته است تولید کند. این تاسیسات، تولید و مایع سازی گاز طبیعی را در تابستان و در اوت افزایش داد و با آغاز صادرات، حجم آن به بالاترین حد در سال جاری رسید.


کد مطلب: 168002

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/168002/توقف-پروژه-ال-ان-جی-روسیه

نفت ما
  https://www.naftema.com