کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابتلای ۳۰۳نفر به "تب دنگی" در کشور

2 آبان 1403 ساعت 15:35

در حال حاضر، پشه آئدس "اجیپتی" در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر و همچنین پشه آئدس "آلبوپیکتوس" در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان صید شده است.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین معاونت بهداشت وزارت بهداشت از ابتلای بیش از ۳۰۳ نفر به بیماری تب دنگی خبر داد.
 فاطمه نیک‌پور، کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین، درباره آخرین وضعیت بیماری تب دنگی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های نظام مراقبت سندرمیک جاری در کشور، از ابتدای سال 1403 تا امروز، دوم آبان ماه، بالغ بر 303 مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است.
وی افزود: «از این تعداد، 141 بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که 11 مورد در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان و 130 مورد در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده‌اند و این موارد به عنوان انتقال محلی محسوب می‌شوند.
کارشناس بیماری‌های منتقله توسط ناقلین معاونت بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر، پشه آئدس "اجیپتی" در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر و همچنین پشه آئدس "آلبوپیکتوس" در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان صید شده است.


کد مطلب: 167974

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/167974/ابتلای-۳۰۳نفر-تب-دنگی-کشور

نفت ما
  https://www.naftema.com