کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرخ آب‌بها در سال آینده تغییر می‌کند؟

1 آبان 1403 ساعت 15:54

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۴، نرخ آب بها برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف دارند چهار هزار ریال به ازای هر متر مکعب تعیین شد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،طبق لایحه بودجه ۱۴۰۴، نرخ آب بها برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف دارند چهار هزار ریال به ازای هر متر مکعب تعیین شد.
  طبق لایحه بودجه 1404 کل کشور که امروز از سوی دولت تقدم مجلس شد، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بها به‌ازای هر مترمکعب فروش آب شرب تا الگوی مصرف آب برای مشترکین خانگی (و تا ظرفیت قراردادی برای مشترکین غیرخانگی) آب، مبلغ 2 هزار ریال و به‌ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف آب برای مشترکین خانگی (و تا ظرفیت قراردادی برای مشترکین غیرخانگی) آب مبلغ چهار هزار ریال از مشترکان خانگی و غیر خانگی دریافت و به حساب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
100 درصد وجوه دریافتی تا 20 هزار میلیارد (20.000.000.000.000) ریال جهت هزینه‌کرد «کاهش هدررفت آب شهری» در چارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان در همان استان اختصاص می‌یابد.
دستگاه اجرایی مکلف است تا پایان خردادماه نسبت به مبادله موافقتنامه مزبور اقدام کند. مشترکان با نرخ تعرفه آب صفر و یا معاف از پرداخت تعرفه آب مشمول این بند نیست.


کد مطلب: 167948

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/167948/نرخ-آب-بها-سال-آینده-تغییر-می-کند

نفت ما
  https://www.naftema.com